Dorine zoekt verzorgpaard...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 19:01

Ja je leest het goed. De eigenaresse wilde niet langer dat ik Pie verzorgde/bereed.
Reden: een getrouwd stel, vrienden van hen, verzorgen de paarden altijd als zij op vakantie zijn. Zo ook met Hemelvaart. Omdat Pie dan ook door die vrouw wordt bereden, werd mij gevraagd niet te komen op zaterdag.
Jasmin kon wel komen, omdat ze wel op Isa kon rijden dan.
Ik ben desondanks wel gegaan naar Pie en Isa.
Niet om te rijden, dat zij ik ook meteen tegen die mevrouw (die kende ik al van de vorige keren). Maar wel om tegen Jasmin te vertellen over dat ze naar de ponyclub kon met haar verzorghaflinger (suprise!), en om mijn nieuwe zweep daar af te leveren.
Omdat Nicole op vakantie was moest Jasmin alleen de strobalen slepen en opstapelen, dus ik ben gebleven om te helpen. Ook heb ik haar nog ff les gegeven.
Daarna ben ik met haar meegefietst toen ze nog een kleine buitenrit ging maken, en doorgegaan naar huis.
Reden dat ik nu 'ontslagen' ben: ik had nooit mogen komen zaterdag. Zelfs niet om alleen maar goed nieuws te brengen aan Jasmin en wat daar neer te leggen (wat mijn plan was). Toen ik probeerde uit te leggen over de telefoon waarom ik toch gekomen was, werd mij gezegd dat geen discussie mogelijk was. De beslissing was al genomen.
Geen Pie meer. Vreemd gevoel. Ik heb gehuild, tuurlijk, maar voel me ook een beetje verbaasd.
Volgens Peter (mijn man), die bij mijn vorige 'beoordelingsgesprek' (met de eigenaresse) aanwezig was, zocht zij een moment om mij met een reden weg te kunnen sturen. En dat was nu.
Tja. Ik zoek dus weer een ander verzorgpaard. En ondertussen geniet ik van jullie verhalen op Bokt. Dus als je mij wil helpen: vooral blijven vertellen over alle lieve moeilijke lastige verdrietige mooie rare en heerlijke momenten met je paardje!!
Pie heeft mij veel geleerd, en ik hem gelukkig ook. En het voorval van dit weekend leerde mij weer dat ieder mens weer andere normen en waarden heeft.
Soms werkt het niet he?
Snotter.....
Dorine.


ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:07

Ik vind het een schande, het is de meest belachelijke reden die ik ooit heb gehoord om een paard niet meer te mogen verzorgen. Echt oneerlijk, volkomen onterecht, ik hoop dat je snel een ander verzorgpaardje hebt, niet dat pie te vervangen is, maar dat je tenminste lol en liefde met een ander paardje kan delen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:13

Gaaaap Oohhhhhh wat vind ik dit erg voor je Verdrietig , echt waar dit vind ik dus echt geen stijl van die mensen Boos!
Ik hoop zo voor je dat je dan maar een ander bijrijdpaardje zal vinden....al zal die Pie niet vervangen Verdrietig

Heel veel sterkte en veel succes met het vinden van een ander bijrijdpaardje Knipoog

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:22

naja zeg wat achterlijk!!!!! wat een l**reden zeg om je weg te krijgen....
zonde hoor dat je niet meer mag, t was altijd zo leuk om verhalen over jou en Pie te lezen, en Isa erbij met de kleine berijdstertjes! sjeetje echt sjips voor je.
sterkte dan maar voor nu, ik hoop dat je weer een leuk ander paardje vindt dat dit gevoel een beetje kan compenseren (moeilijk woord...)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:25

Wat een misselijke rotstreek!
Als ze jou niet langer op hun paard willen hebben, kunnen ze dat toch gewoon zeggen en niet wachten tot jij iets doet wat hen niet aanstaat? Dit slaat gewoon nergens op!
Ik kan me goed voorstellen dat je er erg verdrietig om bent.
Beetje raar om zo te zeggen, maar dat is toch vaak het "lot" van berijder/verzorger. Dat gaat zo vaak niet goed, helaas...

Die eigenaren van Pie zou je toch wat! Boos!

Succes met het zoeken naar een ander paardje! Als je hier in de buurt woonde, had ik al wel een voor je geweten.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:26

Blegh!!! Wat een rare mensen heb je toch! Ik hoop maar dat je gauw een ander leuk verzorgpaardje vindt Dorine! Wel sneu voor Pie trouwens, zo'n rare eigenaresse...en dat de eigenaar(esse) van je eventuele volgende bijrijdpaard maar een stuk normaler mag zijn! En dat ze maar spijt als haren op haar hoofd mag krijgen...wat een raar mens...om van te Misselijk

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:32

Ooooooh, wat vreselijk voor je Dorine!
Nou, die mensen hebben echt een plaat voor hun kop hoor: je was stapelgek met/op Pie, wat kun je je nou nog meer wensen zeg?!?!!?
Die weten dus niet wat ze nu laten schieten.
Ik hoop dat je heel gauw een ander verzorgpaardje vindt! Veel sterkte
Suzanne

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:37

Boos! Boos!

ownee, klinkt misschien een beetje raar maar ik zit dus werkelijk waar met tranen in mn ogen!
het was wel geheel overwacht zeg! ofniet?
he bah, beetje achterbaks vind ik het wel hoor!blegh wat gemeen! als ik iemand zoiets NIET gun ben jij het! he bah ik vind het echt sneu voor je!
heej suc6 met het vinden/zoeken van een ander verzorgpaard!
nouw zeg ik kan het gewoon niet begrijpen!
sterkte dorine

"Some memories are best forgotten"

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:38

sjeetje wat een ... reden, weet hoe t voelt om door een onzinnige reden je verzorgpaard kwijt te raken. echt zonde. want wat ik zo hoorde van jou verhalen konden jij en Pie t super vinden. gewoon op de manege waar je met hem lesde gaan vragen of je daar een verzorgpaard kan krijgen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:43

Dorine, wat vreselijk voor je en trouwens ook voor Pie!
Zo'n goede verzorgster als jij zal hij niet snel meer krijgen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen op zo'n laaghartige wijze kunnen handelen, zeker als je zo goed voor een paard bent als jij.
Ik wens je heel veel suc6 met het vinden van een nieuw verzorgpaard maar met de hoeveelheid paardenliefhebbers in de Achterhoek moet dat toch wel lukken??
't is jammer dat je niet dichterbij woont, ik had graag zo iemand als jij voor mijn Fitz gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:46

Jeetje, dat kan toch niet????????????
Ik zit echt met stomme verbazing te lezen, en kan het eigenlijk niet echt geloven....

Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn, waarvan ik HOOP dat het de eerste is:

1. Hebben ze misschien prive-problemen ofzo, waardoor misschien een klaagverhaal van die "oppas" effe de druppel is geweest en ze de eerste de beste die ze daarna zagen flink pijn "moesten" doen om zich zelf wat beter te voelen???? (zulke mensen heb je hoor!) In dat geval draait het namelijk wel weer bij, en kun je er misschien nog wel over praten?

2. Peter heeft gelijk en ze zochten een reden om je weg te krijgen Misselijk

Potverdorie zeg, ik ben bang dat je man gelijk heeft, maar ik hoop voor je dat het optie 1 is....
Maar als ze toch niet meer wilden hebben voor Pie, dan hadden ze dat toch gewoon eerlijk kunnen zeggen?????? Maar snappen doe ik het niet, want je bent altijd hartstikke goed voor het paard en de eigenaar geweest, en je mocht zelfs wedstrijden gaan rijden enzo.....

Jeetje meis, ik zou willen zeggen dat zulke mensen een verzorgster als jij helemaal niet waard zijn, maar daar schiet je nu geen reet mee op en daar krijg je Pie ook niet mee terug....

Sterkte ermee.....

Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:00

dorine,
het is dan toch gebeurd, ik had eral schrik voor dat het niet lang ging duren Boos!

ik had hetzelfde gevoel als peter denk ik , ze wilt je gewoon buiten en het is haar nu gelukt,

t spijt me erg voor jou en wie wil nu niet zo een verzorgster, die je constant opbeurt en zo hard werkt voor haar verzorgpaardje!! het lukt je vast wel !

hugz pj en [***]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:00

Nou ja Boos! , wat een vreemde mensen zijn er toch Verward . Uit je verhalen op te maken was jij altijd bijzonder toegewijd, wie wil er dus niet zo'n bijrijder zou je denken. Beetje laf van die mensen om je op die manier aan de kant te zetten.

Maar kop op! Heel veel mensen kennen je denk ik wel van de rijvereeniging en zo. Gewoon een briefje ophangen op de Bearle, flink je neus laten zien op allerlei evenementen en iedereen eventjes melden dat je op zoek bent naar een verzorg paard. Dat moet toch zeker lukken in Diem Haha! , want wie wil er nou niet zo'n bijrijder.

Sterkte Party!! Pling Party!! *LOL* Party!! Pling Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:01

Jemig, hier ben ik dus ff sprakeloos van.
Wat een belachelijk gedoe zeg en jij en Pie zijn er de dupe van.
Net als de rest vind ik het echt ridicuul. Zonde vind ik het, doodzonde.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:04

Sjezus en daar mag je het dan mee doen.

ben me gewoon een beetje kwaad aan het maken. vindt het gewoon geen stijl.

En al helemaal belachelijk dat ze er niet eens over willen praten. Och dan kom je gewoon een keer gezellig naar Mierlo toe en dan gaan we gezellig barley vertroetelen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 20:05

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!
Tja, er was al eerder een gesprek geweest waarbij ze aangaf dat ik me niet met haar beslissingen moest bemoeien, dat ik niet telkens moest komen met "Ja maar, is het niet misschien beter dat ik met Pie..." Ik moest gewoon ophouden daarmee, ze wilde zelf beslissen, het was haar paard. Daarin had ze wel gelijk.
We zouden het vier weken aanzien, en dit was al de vierde week. Ik vond het best goed gaan, we hadden nog afgesproken dat we samen met Pie dinsdagochtend naar de fysiotherapeut zouden gaan die dan op de manege aanwezig was.
Dit was voor haar de druppel (dat ik niet had gehoorzaamd). Misschien heeft ze het gevoel dat ze op een verzorgster moet kunnen vertrouwen en heeft ze dit gevoel niet bij mij. Zou kunnen.
Maar, voorbeeldje, als jouw verzorgpaard kreupel werd, en de hoefsmid die toevallig langs kwam zei "Elke dag stappen op hard asfalt en met koud water afspuiten is het beste", terwijl de eigenaresse het tegendeel beweert, wat doe jij dan?
Je wil wel afspuiten etc., maar je mag het niet, het is jouw paard niet. En als je dan OOK nog niet mag proberen de eigenaresse te overtuigen van het nut van afspuiten, dan wordt het wel een moeilijke situatie. Mondje dicht en robotje spelen.
En nee. Zó ben ik niet.
Liefs en thanks, ik hou van jullie.
Dorine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:10

En toch vind ik het banketstaaf, ook voor Pie.....
Wat een pokkelui......

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:48

ja, ik zit me er ook nog steeds kwaad over te maken, t is dat we niet dicht bij elkaar komen, want mijn knollie kan ook wel wat extra aandacht gebruiken, bovendien ben ik ook voor afspuiten en stappen op harde bodem, snap niet hoe die eigenaresse het tegendeel kan beweren! tsss, maar aan de + kant is er een paardje dat straks een heele lieve verzorgster krijgt, omdat iemand anders zo dom was haar te laten gaan Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 20:56

Hoi Ylva, nee je hebt het verkeerd begrepen, ik gaf dat kreupel paard alleen aan als eventueel voorbeeld, niet als iets dat echt gebeurd is. Het is alleen zo, als je zeker weet (als verzorgster zijnde) dat je gelijk hebt, maar de eigenaar staat niet open voor discussie, dan kun je verder dus niets doen voor het paard. Alleen hopen dat het goed komt.
Maar bedankt voor jullie lieve reacties en ik heb her en der alweer wat advertenties gezet...
Doei! Dorine.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 21:00

oh, ach ik ben blond dat zal het zijn. Haha! maar als voorbeeld genomen vind ik toch dat de eigenaar ook open moet staan voor suggesties, ik snap ook wel dat je zelf wil bepalen wat er met je paardje gebeurt, maar het is niet verkeerd om in te zien dat iemand anders ook wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 21:10

WAt een verschrikkelijke misselijke rotzakken die geen gevoel in die klote donder van ze willen hebben. Dit is gewoon LOMP! Echt als ik haar tegen kom wil ik haar zo voor haar bek rammen. Stom takkewijf.
Maar goed hier heb jij nix aan. Je moet ook weer door gaan al gaat het moeilijk. Ik spreek uit ervaring van mijn draver. dAar ging het nog erger. Stomme zakken!
Maar nix is voor nix. Dus dit zal ook wel niet voor nix zijn. Misschien krijg je een superpaard die jouw nog meer leert als Pie. Misschien iets waar je eindelijk je winstpuntje mee haald. Ik hoop voor je dat je weer goed terecht komt.
Groetjes!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 21:22

Jeetje... ik schrok al toen ik de titel van jouw berichtje zag. Ik dacht: 'Er zal toch niet iets met Pie zijn?'. Maar dit had ik echt niet verwacht... Dorine, wat een rotstreek van die lui zeg! Die vrouw voelt zich heel wat vergeleken met jou. Maar wat geeft haar het recht daartoe? Ja, toevallig dat zij de eigenares is. Maar met overleg bereik je toch veel meer dan met autoritair gedrag? Ik snap het niet, kan er met m'n verstand niet bij. En ik vrees dat Peter gelijk heeft... Als je een hond wilt slaan, vind je altijd wel een stok (of hoe dat gezegde ook mag zijn). Brrr... aso's!

Ik vind het niet alleen erg voor jou, maar ook voor Pie. Die moet het nu tenslotte zonder jouw liefde stellen. Arm paard. Maar ik hoop dat je snel weer een lief bijrijdpaard vindt met een eigenaar met wie wèl te praten valt. Pfff... niet gehoorzamen. Je bent toch een volwassen vrouw, en dan zou je een andere volwassen vrouw moeten gehoorzamen? Zelfs mijn baas op mijn werk redeneert niet zo....

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 21:47

lieve,lieve Dorine
wat onwijs erg voor je.
Je was er al zo bang voor naar de vorige keer voor jou is het jammer omdat je aan Pie zo'n leuk paard had.
Maar voor Pie is het jammer omdat er nu vast weer 1 van die kinderen op rond gaan rossen.
Tja de eigenaar snijd zich zelf in de vingers jij deed heel erg veel en nu val je weg zulke mensen komen zichzelf vroeg of laat wel tegen.
Wedden dat Pie nog vervelender buiten wordt nu ie minder serieus gereden wordt?
Ik hoop dat je wel je spullen normaal op hebt kunnen halen of laat je dat door peter doen?
heel erg veel sterkte je zal pie vast heel erg missen en Isa maar misschien kun je nog eens langs fietsen en tot die tijd wil Jolanda je vast wel even laten troetelen met haar mooie paardje.
Misschien weet je Instructeur wel iemand?
zet 'm op lieve dorienepien misschien moest het zo zijn was je uitgeleerd met Pie en krijg je straks een super verzorgpaard waar je heel ver mee kunt komen in het springen en die een superbaasje heeftmaar nog een superverzorgste miste?
veel liefs en een dikke knuf van mij

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 22:18

tssss
nou ja Verward
sommige mensen zijn echt vaag Boos!
echt.. nee ik kan het niet eens begrijpen
ze dom is het.
als die vrouw zo graag alles zelf zil beslissen dan doet ze d'r eigen paard toch lekker alleen.
wel klote voor je hoor

tja....

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 22:56

Hoi Dorine,

He wat rot voor je dat je niet meer naar Pie mag. En vooral de manier waarop.. grrr.
Ik vraag zelfs hoe "mijn medeverzorgster" over bepaalde dingen denkt als ik er zelf over twijfel. 2 weten meer dan 1, toch? Ik hoop dat je snel weer een ander verzorgpaard vind, al kan die Pie natuurlijk nooit vervangen. Ik houd in ieder geval ook mijn ogen en oren open!
Sterkte er nog mee.
groetjes Esther en hoefje van Omega

Sprakeloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, FCSA, JornaR, Mark0919, MirjamRobin, Pellelilly, SunnyHorse, tienus63 en 37 bezoekers