De jacht naar een goed passend zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

De jacht naar een goed passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 10:52

Mijn nog bijna nieuwe Kieffer blijkt niet op de pony te passen. dat wist ik een jaar gelden al bij een andere pony, maar die was erg breed dus ik had nog hoop. Helaas. Nu heb ik Fugers laten komen om wat zadels te passen. Hij had Stubben, Prestige en JC bij zich. Helaas voor mij was het enige zadel wat goed paste precies het JC zadel. Ik baal nu. Ik heb helaas niet het geld liggen om nu al weer een A-klasse nieuw zadel te kopen. 2de hands heeft hij niets liggen. Ik kan voor mijn Kieffer wel een hele nieuwe JC krijgen. Nu twijfel ik. Anders toch naar een Wintec vragen. Helaas heb ik het zadel nog niet kunnen proberen. Ik kan er namelijk nog niet opzitten. Hopenlijk komt dat binnenkort en dan kan ik dan een keuze maken. Wat een luxe problemen je al niet kunt hebben. Ik weet het, dit is absoluut een luxe probleem. Maar voordat ik mijn Kieffer wegdoe en veel geld inruil voor een zadel wat geen waarde houdt. dat vind ik ook weer zonde. Echt een luxe probleem.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:30

Je zou de country mill (nijkerk) nog wel even kunnen proberen. Die komen ook aan huis passen en hebben 2e hands en nieuwe zadels. Als je het telefoon nummer wilt hebben hoor ik het wel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:24

Er zullen er toch nog wel meer zijn die 2dehands zadels hebben? Particuliere advertenties misschien? Ik zou dus echt die Kieffer niet inruilen voor een JC, zonde van je geld! Maar die JC zadels zijn wel 2dehands vaak heel goedkoop te krijgen (logisch) is dat niet een optie?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:32

Den Besten in Hierden heeft hele goede zadels, ook 2dehands, en zeker een goede inruilprijs. Kunnen thuis komen passen en je kunt daarheen gaan. Hele kundige aardige mensen!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:06

Als je al weet dat het JC zadel past, kun je ook eens bellen met de Heuvelhoeve die hebben ook vaak 2de hands zadels liggen.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 07:28

Heuvelhoeve is geweest. Ellis was bij ons o pstal voor anderene n die heeft gekeken. ze had niks liggen wat ik wilde hebben. vandaa dat ik Fugers heb gebeld. Margreets opmerking komt het dichtste in de burut bij mijn huidige plannen. Ik ruil mijn kieffer niet in. Bewaar hem tot volgend jaar. Ik koo pdeze JC gewoon van Fugers. Misschien dat ik mijn Wintec dan wel terug verkoop aan de vorige eigenaresse. Die heeft hem nu weer nodig en ik koop volgend jaar het door mij gewenste zadel en ruil dan mijn kieffer in. Dat lijkt mij het beste. Maar wat moet ik met 4 zadels en maar 1 pony? Alleen maar omdat ik perse Jaquar zadels wil? Het is echt een luxe probleem.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 11:49

Ik weet nog iemand die een 2e hands Stubben Scandica dressuurzadel heeft, 2 jaar oud, ziet er heel mooi uit. Dit vrouwtje heeft haar paardje in moeten laten slapen en is van plan om verder te gaan met Western i.p.v. de dressuur. Als je wilt kan ik vragen of ze hem al weg wilt doen, ik heb hetzelfde zadel en het zit echt geweldig Haha!