Ik gebruik nu egyptische zalf,het gaat heel goed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Ik gebruik nu egyptische zalf,het gaat heel goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-02 18:00

Het bevat:250 gram zinkoxide,5 gram zinkchloride en 225 milliliter aqua puur(het heeft niet speciaal een naam),het schijnt te helpen bij rotstraal.Kent iemand dit spul en zo ja zal jij dit bij je paard gebruiken of zijn er nog andere middeltjes die effectief werken?Dit spul heeft nl. een nare bijwerking het doet tot een half uur best wel pijn bij het paard.
Laatst bijgewerkt door Chantal173 op 21-08-02 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 20:52

Ik gebruik gewoon teer. Mijn paard is erg gevoelig voor rotstraal, maar preventief teren werkt perfect. Zit er al rotstraal? Goed schoonspoelen, niet gaan "hakken" en flink wat teer opsmeren. Bij mij werkt het in ieder geval.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 20:53

Oh ja, het stinkt wel waanzinnig op je huid, dus handschoenen zijn perfect, bij je paard ruik je het na een dag niet meer, en hij voelt er niks van.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-02 20:56

Ik teer me het leplazarus maar ik zie geen verbetering hoor en hij heeft het maar bij een been iedere keer opnieuw.Wat bedoel je trouwens met niet gaan hakken?Ik hoor nl. verhalen dat als je het niet goed behandeld kan het helemaal het been intrekken en kan je paard kreupel worden.En kan je er niets aandoen als je paard zo gevoelig is?

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 21:03

Het belangrijkste bij rotstraal is, dat de smid eerst alle aangetaste delen versnijd. Tot die tijd heeft behandeling weinig

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 22:05

Ik ben een paar weken terug op aanraden van wat mede-bokkers en in overleg met de hoefsmid begonnen met egyptische zalf bij een paard met rotstraal. Daarvoor met bruine teer geprobeerd, zonder enig resultaat. Nu met de egyptische zalf zijn 2 van de 3 aangetaste hoeven zo goed als beter, de 3e is wat hardnekkiger, maar daar zit wel verbetering in iig.

Succes!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-02 22:12

Ja maar hoelang gaat de genezing duren ik ben bang dat het erger word en dat ik er dadelijk niks meer aan kan doen.Trouwens ik hoor meestal dat het meer dan een hoef is waar rotstraal zit bij hem is het er echt maar een waarom is de straal van z'n andere achterbeen dan wel gezond?
Ik denk dat ik wel even op zoek ga naar die zalf van jou daarna zie ik wel verder bedankt voor de tip.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 22:24

Lees dit verhaal eens: http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... mages.html

Ik ben nu een week of 3 a 4 met die zalf bezig, en ben er erg tevreden over zoals het nu gaat. Maar wacht zeker niet te lang, hoe langer je wacht, hoe erger het wordt. Wat zegt je hoefsmid er van?

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 21:32

Dit spul komt van de hoefsmid

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:02

Smeer je het juist door teer niet dicht? Volgens mij heeft egyptische zalf juist als werking dat het uitdroogt, toch? Dan zou dat denk ik beter zijn en als het dan idd bijna weg is, kun je 't alsnog teren, maar meer ter voorkoming van een herhaling van rotstraal...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 10:09

Dat zink zo goed is tegen rotstraal wist ik niet, maar ik vind een half uur last ervan hebben wel lang. Wat ik geweldig spul vind is Hoof and Sole Hardener. Dit ontsmet en verhard de hoef en werkt geweldig. Dit heeft ook als nadeel dat je het niet op de huid moet smeren (wel op hoorn) want dan doet het zeer. Is een blauw schuim uit een spuitbus, en niet overal te verkrijgen, vraag het eens bij je DA. Anders blijft het gewoon smeren met egyptische zalf (bij erge aantasting) of teer (bij een klein probleem) en oppassemet natte bodems.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:59

ik vin de egytischezalf niet zo in iedergeval niet als het helemaal binne in zit want dan werkt het dus echt niet wat je kan doen heeft mijn hoefsmid mij aan geraden:
schoon spoelen, goed drogen, teer er op, watjes er op ( op heel zool), weer teer erop en vervolgens goed inpakken met van die strekke dikke grijze teep, 3 dagen laten zitten en het is als het goed is over, is het niet over nog een keer 3 dagen doen en dan moet het wel over zijn, heb ik ook gedaan en deze was nog wel van binnen uit en was dus na 3 dagen gewoon goed over. je kan daar overegens gewoon mee rijden maar je moet wel afentoe de teep een keer bijwerken.


miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 10:17

ik heb spuk en het werkt geweldig.. het is wel ontzettend vloeibaar... (ik weet niet hoe het heet maar zit in een geel flesje heb ik bij de ruitersportzaak gekocht)
laatste zei de manege eigenaar dat tandpasta ook goed werkt, gewoon elke dag erop smeren en dan is het meestal binnen 7 dagen weg..
(tandpasta werkt ook uitdrogend!!!)

..... leeg .....

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 21:50

trouwens wweet je wat ook erg goed werkt. klinkt vast heel raar maar helpt echt dan is het binnen 5 dagen weg....... gloor of wc eend. echt het helpt!!! maar wel alleen als et niet helemaal binnen in zit, maare zo doe je dat je doet gloor in het inhammetje van de straal zorg dat deze goed open is, doe er gloor in en duw er met een theelepeltje op tot dat het gaat bruisen. echt serieus binnnen 5 dagen is het weg !!!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 21:57

Ik moet eerlijk zeggen dat sommige middelen in de buurt komen van dierenmishandeling. Tandpasta en chloor?

Goedgekeurd onderschrift :)

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:14

dierenmishandeling... mmmm ik vind het erger als de rotstraal naar binnen trekt... maar anyway... er zijn ook genoeg mensen die tandpasta op hun puistjes doen om ze uit te drogen... is dat dan kindermishandeling??

..... leeg .....

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:26

Belangrijkste om rotstraal tegen te gaan:
Elke dag een superschone stal, hygiene is een must!!

Het lijkt mij inderdaad ook dat teer het in de hoef opsluit en het daar nog niet mee over gaat, Egyptische zalf hielp bij mij het beste, en dan je paard in een schone stal neer zetten
Teer is er meer voor als je paard in een super natte wei staat.
Als je met dit droge weer gaat teren, zet de hoef dan even 5 min. in een emmer water, zodat de hoef niet helemaal droog is als je het teert.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:38

Kijk even op de website van RWS Quality. Zij hebben erg goed spul tegen rotstraal. Egyptische zalf hielp bij mij wel, maar dan kwam het weer terug. Met dit spul niet.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:44

als het meer als een half uur pijn doet bij het paard, had ik het er mischien niet opgedaan, en ik zou er helemaal niet zomaar iets opdoen, je kan beter iets tegen rotstraal aan de dierenarts vragen..............

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 18:33

Dit spul is op aanraden van de hoefsmid,maar ik ben buddy's hoef al succesvol aan het behandelen met egyptische zalf.Iedereen bedankt voor de tips! Lachen

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 19:22

Melanie5 schreef:
Het belangrijkste bij rotstraal is, dat de smid eerst alle aangetaste delen versnijd. Tot die tijd heeft behandeling weinig


Dan houdt Kyra geen stralen meer over Haha!

Ik heb vandaag watjes met blauwsel in haar stralen gepropt. Is mij aangeraden. Ik haal ze er morgen weer uit en kijk wat er van is geworden. Egyptische zalf heb ik niet.
Heeft een van jullie het thuis en niet nodig? Koop het graag van je over Knipoog

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 19:26

marloezzke schreef:
trouwens wweet je wat ook erg goed werkt. klinkt vast heel raar maar helpt echt dan is het binnen 5 dagen weg....... gloor of wc eend. echt het helpt!!! maar wel alleen als et niet helemaal binnen in zit, maare zo doe je dat je doet gloor in het inhammetje van de straal zorg dat deze goed open is, doe er gloor in en duw er met een theelepeltje op tot dat het gaat bruisen. echt serieus binnnen 5 dagen is het weg !!!


Gloor?? Brandt dat niet ontzettend?? Dat moet ik dnek ik niet bij Kyra proberen, die gaat helemaal ut haar dak...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:11

nee mijn paard liet er niets van merken en die is niet zo met de onderkant van zijn hoeven, en ik ekn meer mensen die het gebruikt hebben er echt geen klachten over hadden en het was bij hun ook binnne 5 dagen weg, ik dacht het van te voren ook maar het droogt het rot helemaal uit.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:42

Klinkt niet echt gezond moet ik eerlijk zeggen.
Misschien kan het ook wel maar ik doe het toch maar niet bij kyra, haar stralen zijn zo erg, straks rotten ze helemaal weg.

Ik denk eigenlijk dat die stralen (hoe ik ook mijn best doe) altijs slecht zullen blijven. Ze staat in een droge stal, wordt regelmatig geteerd en gevet. Dat moet toch goed zijn?

Maarja...niet dus..sniksnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Anouk_H, GoogleAdsense, laran, lizzy99, maessie en 30 bezoekers