Zou jij een nieuw paard willen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Zou jij een nieuw paard willen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 07:48

Als je eigen paardje jong overlijd aan een ziekte of kreupelheid?

Mijn lieve 5 jarige merrie staat misschien zo'n lot te wachten en ik wil absoluut geen ander paard nooit daarvoor in de plaats!!!! Ik heb mijn paardje al vanaf veulen en ze is nu pas 5 jaar! Nee, voor haar komt nooit een ander in de plaats... Misschien dat ik wel blijf paardrijden op paarden van anderen en misschien dat ik er wel helemaal mee stop.

Wat zouden jullie doen?


Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 07:55

Ik ben realistischer in dat soort dingen. Ik ben direct nadat ik mijn 4-jarige paard heb weggebracht, alweer op zoek gegaan naar een ander.
Ik heb juist in het zoeken enorm veel afleiding en troost gevonden.

Ik vind het een dusdanige verslaving, dat ik als Fitz nu afgekeurd zou worden toch weer op zoek zou gaan naar een ander.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 07:57

Moeilijk, ik weet het niet
Ik zou waarschijnlijk niet direct een nieuw paard kopen, maar op den duur misschien wel.
En ik hoop dat jij die beslissing niet op zo'n korte duur hoeft te maken
sterkte

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 07:59

In 1998 in Bobo Buitenzorg gestorven. Mijn grote liefde. Toch hebben we heel bewust gekozen voor de aanschaf van een nieuw paard. Wel een heel ander type dan Bobo, maar dat helpt imo je verdriet beter te verwerken dan thuis zitten kniezen.

Het paard wat er na Bobo is is nog steeds in het bezit van een vriend van mij (waar ik het destijds samen mee trainde), maar bij mij de klap van Bobo's dood uiteindelijk harder aangekomen dan ik dacht.

Ik heb nu in Isabeau heel veel liefde en plezier teruggevonden wat ik met Bobo had. Nu zoek ik dat nog in een grotere pony. En die pony hoeft er niet morgen te staan, ook niet volgende week. Maar misschien pas over een jaar.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 08:06

Ja Ik wil toch door blijven gaan met de sport ik zou het vreselijk vinden maar op paarden van anderen rijden nee dat trekt mij niet echt.
Ik heb nog een jaarling merrie staan dus ja opzich heb ik al een 'vervanger' al zie ik het zo niet.
Mijn paard is uniek voor mij maar er zijn vast paarden zat die ook vreselijk leuk zijn en waar ik ook gek mee kan worden.
Ik zou vrijwel meteen opzoek gaan naar een ander paard dan heb je wat te doen.
Persoonlijk zou ikz elf weer opzoek gaan naar een jong paard zodat je ook weer dezelfde weg kan gaan vanaf veulen.
In die tijd kun jij het verwerken en misschien op paarden van anderen rijden.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 08:13

een 'vriendin' van mij die heeft haar haflinger verkocht om dat ze eeuwige kreupelheid had, ze heeft nu een kwpner!! een heel verschil!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 08:18

ja zeker wil ik dat.
misschien een paar maanden niet ,maar ik ga gelijk weer opzoek. wel zou ik voor een jong paard gaan die 3 jaar is en nog beleerd moet worden. En als m'n paard lekker oud gaat worden dan neem ik tegen de tijd dat die met pensioen gaat een ander erbij.

Wodan en ik onderweg in de M2

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:12

Ja wrs zo spoedig mogelijk ook.
Ga in deze geheel met Fitz mee en dan hopen dat ik niet weer tegen een brokkenpiloot aan loop....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:18

Ik zou zelf ook op zoek gaan naar een nieuw paard. Ik heb ook een veulen van mijn merrie dus daar kan ik mee door mocht de merrie komen te overlijden. Maar de uiteindelijke beslissing zal pas vallen als ik mijn paard niet meer zou hebben.

Ik vind het best wel moeilijk om nu al te zeggen wat ik zou doen...maar ik denk als je een echte paardenvrouw bent, kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Paarden rijden van een ander kan nooit een vervanging zijn voor een eigen paard.

Je suis Charlie.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:19

Ik heb tot nu toe, helaas best pech gehad met paarden, maar ik wil als Reus niet goedkomt ook waarschijnlijk vrij snel naar ander paardje kijken,
Reus zal ik daardoor nooit vergeten maar het is wel een soort afleiding.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:31

Hoe moeilijk het ook is, hoeveel pijn het ook doet: ja!
We hebben op het moment 2 paarden. Hercules moet nog steeds een opvolger krijgen, dus we zijn op zoek. Dat maakt de pijn ook minder, ik kan altijd nog rijden op die anderen ,maar ik wil eigenlijk ook wel een jong paard waar ik gewoon opnieuw mee kan beginnen, hoewel ik ook mijn eigen fouten wil herstellen en verbeteren.
Ik heb geweldige fouten gemaakt, maar daar leer ik alleen maar van. Ik zou gewoon opnieuw willen beginnen en goed de tijd nemen voor een goed paard.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:41

ik heb mijn vorige paard 4 jaar geleden laten inslapen zei ook wil geen paard meer.
maar na een jaar wou ik toch een eigen paard want een bijrijdpaard is toch anders.
had genoeg paardjes om op rijden maar toch het is niet hetzelfde als dat het je eigen paardje is Party!!
ben toen op zoek gegaan naar een veulen en die is nu 3jaar
en heb er geen spijt van dat ik haar gekocht heb Lovers

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:50

Ik zou ook een nieuw paard kopen. Ik ben nu eenmaal helemaal into paarden, altijd al geweest, en zoals Cassidy zegt, kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Ik ben toch al van plan om ooit een paard erbij te kopen, misschien wel meer, maar pas wanneer ik ze bij huis kan zetten, en het qua tijd en geld allemaal lukt. Maar mocht Buddy komen te overlijden, dan komt er zeker een andere.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:57

Sofort een nieuw paard! Als Isolda of Udinde weg zou moeten, dan ging ik direct rondneuzen naar een nieuw paard.
Anders zou ik een andere hobby moeten gaan zoeken, ben ik niet van plan. Paarden zijn veel te leuk!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:06

Naast mijn eigen paard rijd ik ook een vierjarige en een driejarige staat te wachten om beleerd te worden. Daarnaast lopen er twee twenters en drie enters in de wei, dus zou ik Muzefee niet meer hebben, dan heb ik het nog druk genoeg met de andere paarden.

Maar als dat niet het geval zou zijn, zou ik wel weer meteen op zoek gaan naar een nieuw paard.
Tja, het is een verslaving he...?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:18

Er is me de laatste tijd een paar keer aan geboden paarden van anderen te rijden.
Ik denk dat ik dat dan een tijdje zou doen, en kom ik dan per ongeluk een leuk paard tegen zou ik die zeker kopen.
Maar al helemaal in het begin denk ik niet.
Ik denk dat er in het begin ook geen paarden zijn die Kawa kunnen evenaren, na een tijdje zal ik dan wel weer beter met beide pootjes op de grond staan en ook weer de goede dingen van andere paarden zien.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:19

Ik weet het niet, op den duur denk ik wel.
Dat ik het bericht kreeg wat Felix betreft had ik gelijk zoiets als ie er niet meer is ff een tijdje geen paarden.
Maar goed ik zit dus nog wel met Danno opgescheept Haha!

Nee ik denk dat ik het eerst een tijdje zonder doe, totdat het echt weer gaat kriebelen en je de dood van je paard verwerkt hebt.
In mijn ogen(tenminste ikzelf) kan ik nooit een band opbouwen met een paard als ik de dood van mijn vorige paard niet heb kunnen verweken(plaatsje geven)
Ik had het gevoel al hel sterk toen ik te horen kreeg dat Felix nooit meer goed zou komen, ik was toen ook net begonnen met Danno in te rijden en het heeft me een hele tijd gekost om alles op een rijtje te zetten en hier mee door te gaan.
Ik heb echt dagen /weken gehad dat ik elke dag riep dat ik er geen zin meer in had en wou stoppen.
nu gaat het gelukkig weer wat beter en zie ik het weer wat rooskleuriger in ook omdat er misschien nog hoop is voor Flix.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:44

Nee, ik niet meer. Misschien als ik eenmaal uitgestudeerd ben, huis heb en gesetteld ben. Dan zou ik wel weer een paard willen, omdat ik weet dat ze bij mijn leven horen, ik ben geboren tussen de paarden, en zo wil ik ook sterven. Alleen de dood van mijn paardje zou te veel verdriet opleveren om al snel naar een nieuw paardje te gaan kijken, ik zou daarin niet mijn troost kunnen vinden. Mijn moeder heeft o.a. mijn paardje uitgezocht, zij is helaas overleden, en mijn paard vervulde zoveel wat ik miste na dat verlies. Klinkt sentimenteel, ik weet het. Ik heb ook al meerder paarden gehad, maar met deze heb ik zoveel meegemaakt, doorstaan, dat hij nu veel meer betekent dan een paard alleen. Hij is echt mijn rots in de branding, iets wat ik nooit had kunnen denken, dat een paard zoveel voor mij zou betekenen. Dit is veel meer dan houden van.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Kelan

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:16

Ik zou zeker op zoek gaan naar een nieuw paard, het rijden en omgaan met paarden zou ik niet willen en kunnen missen. Maar dat zou niet betekenen dat ik geen verdriet meer zou hebben over het overleden paard.
Ieder paard is speciaal, en verdient een eigen plekje in je hart, maar ik heb genoeg plek in mijn hart voor meerdere paarden. Een nieuw paard zal daar dus ook zeker weer een plekje kunnen veroveren, ondanks, of misschien wel juist dankzij, het feit dat die heel verschillend kan zijn dan het vorige paard.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:24

Door verschillende oorzaken heb ik al verschillende paarden voor de dood weg moeten doen, dat was beslist dramatisch. Steeds heeft het toch weer verder gaan met een ander paard nog het best geholpen om de boel weer goed te verwerken en er weer plezier in te krijgen!!!!!! Als ik dat niet had gedaan had ik nou mijn Fabje niet gehad!!!!!!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:26

Ik heb ook een paar keer vette pech gehad. Doet veel pijn, maar de dood hoort bij het leven.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:36

Ja, ik zou wel een nieuw paard kopen. Sterker nog, dat heb ik ook gedaan. Ik heb Brando laten inslapen en ben meteen op zoek gegaan. Ik wilde gewoon verder. Nieuw paard, nieuwe start.

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 15:39

Ik snap jullie wel, maar ik zou het niet kunnen denk ik..... Ik heb het idee dat ik haar wil vervangen en daar voel ik me absoluut niet fijn bij. Er is maar een paard dat ik wil en dat is zei.
Ik ben bang dat ik het andere paard steeds ga vergelijken met gine en dat het andere paard nooit goed/ lief/ mooi genoeg is om aan die eisen te voldoen, dat wil ik zowel mij als het andere paard niet aan doen.....

Moeilijk hoor.... Verdrietig

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:44

Dat dacht ik ook bij mijn 1ste paard, maar het bleek bij mij toch anders te werken. Een nieuw paard heeft zijn eigen persoonlijkheid, het wordt geen vervanging, maar een nieuwe. Herinneringen van je oude paarden blijven en die kun je koesteren

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:46

Ik ga met Romkabouter mee,
elk paard is uniek dus kan niet vergeleken worden met een vorige.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Esperanza, MairiMacBran, Nina1999, Poety, Sanet en 66 bezoekers