vrijheiddressuur met je hond?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

vrijheiddressuur met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 14:23

zou dat niet wat zijn? je hebt tenslotte ook vand ie parcoursjes enzo om te springen ze kunnen immers ook zit en af, en dat leren ze paarden ook dus waarom andersom niet?, en als je een iets groter hond heb (dus geen tekkel ofzo) bv een labrador kan je hem toch ook leren buigen enzo, of zouden honden dat niet snappen, nou wat vinden jullie er van? voor mensen die gek zijn van honden of geen paardje mogen maar wel een hond hebben en dat leuk vinden, of bestaat dit al?
ik hoor het graag


Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:27

ja ja mij hond kan al buigen Haha!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:51

mijne kan springen Knipoog Maar een hond kun je idd veel aanleren. Minstens net zoveel als paarden en waarscheinlijk veel meer.
Alleen andere dingen, denk ik Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:20

Dat is een stuk makkelijker als met een paard *LOL*
Die van mij leert heel snel zolang hij maar koekjes krijgt Tong uitsteken Hij kan opzitten, pootjes geven, steigeren Schijnheilig , doodliggen, springen (over de bank), omrollen enz.
Ik doe het wel met de hond maar niet met m'n knol Tong uitsteken Die gaat er misbruik van maken, en met zo'n klein hondje maakt het weinig uit. Ze leert alles in 1 keer, en dat terwijl ze al 11 is.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: vrijheiddressuur met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 21:41

Jamy schreef:
kan je hem toch ook leren buigen enzo

Buigen enzo wil ik onze hond ook weleens leren, heeft iemand nog leuke ideetjes om te leren, en tips hoe zoiets aan te leren (clicker, snoepjes erbij dat snap ik nog, maar hoe het echt te leren, ik weet niet hoe het echt uit te leggen Lips are sealed )
Groetjes,


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 22:27

gewoon een snoepie tussen ze voorpoten houden, dat doe ik ook bij Jamy of doe ik dat dan helemaal verkeerd?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:18

Jamy schreef:
gewoon een snoepie tussen ze voorpoten houden, dat doe ik ook bij Jamy of doe ik dat dan helemaal verkeerd?

Als ik bij Oscar (onze hond) een snoepje tussen z'n voorpoten houdt dan gaat ie naar achteren lopen zo slim is hij nog wel Lachen

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 23:21

nee Monty doet dat niet die buigt keurig Haha!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Re: vrijheiddressuur met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:24

xxdaffiexx"]
[quote="Jamy schreef:
kan je hem toch ook leren buigen enzo

Buigen enzo wil ik onze hond ook weleens leren, heeft iemand nog leuke ideetjes om te leren, en tips hoe zoiets aan te leren (clicker, snoepjes erbij dat snap ik nog, maar hoe het echt te leren, ik weet niet hoe het echt uit te leggen Lips are sealed )
Groetjes,
[/quote]

Ik liet mijn hondje liggen en douwde dan zijn kont weer omhoog, en dan belonen. Lachen

Doggydancing is ook leuk om te doen Cool

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:33

Ons hondje kan kruipen en omrollen, en natuurlijk ook gewoon sit en af, en pootje en ander pootje, je kan ook allemaal keokjes voor zijn neus pakken en dan pakt hij het pas op je comando. Ik ben hem aan het leren om dood te liggen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:36

onze honden kunnen behalve gewoon zitten en liggen, doodliggen, dansen, pootje geven (welke hond niet Haha!) en de oudste doet de deur open en docht

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:51

Mwa, onze hond kan nu zit, af, lig, rollen, pootje geven, twee pootjes tegelijk geven, springen (tegen je op en over iets heen, alleen tegen je op is btje gevaarlijk met hond van cm of 76 Haha!) kruipen over de grond, door een tunnel heen lopen die half zo hoog is als hij (toch wel handig zo'n vreemde hondencursus volgen) dat was het wel zo'n btje, maar buigen ga ik dan maar eens proberen, en wat mag doggydancing zijn?

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:34

ik heb mij hond (zie profiel) ook veel aangeleerd. Ze kan bijvoorbeeld poot (rechts), voet (links), zit, staan, af, plat (dood liggen zeg maar), rol, draai, jump (springen), op (ergens op springen), over (ergens over springen), woef (blaffen).
sommige kunstjes kun je natuurlijk aan zowel een hond als paard leren, maar een paard leren blaffen Haha!

tatjana

Berichten: 268
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Leeuwarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 21:14

Ik heb onze homd ook van alles geleerd namelijk:
Zit, poot (links en rechts) liggen (af) en dood, dan nog als klap op de vuurpijl de Spaanse pas!!
Ik was met Jara bezig om dat te leren en toen heb ik Happyness ( de hond ) het gelijk ook maar geleerd. Het is misschien leuk om er bij te vertellen dat Happy een Malteser leeuwtje is en de spaanse pas pas leerde op z'n achtste ( hij is nu 9) Lief he??

Jara is the best!!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:03

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor hond jullie hebben, en als ie kan springen hoe hoog, hier een foto van Oscar aan het springen (je ziet alleen z'n kop en net een voorpootje Afbeelding
K heb geen idee hoe hoog dit moet zijn, maar niet al te laag toch denk ik.
Iemand die goed kan schatten hier?? Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:13

Ik ben mijn hond spaanse pas aan het aanleren! T lukt al, alleen bij 3 stapjes houd ie er al mee op Haha! (dan wil ie weer een koekje Knipoog)
Hij kan verder ook zitten,liggen,pootjes geven (ook allebei de pootjes tegelijk) en springen doe ik ook met hem (oxertjes, in-uitjes enzo Haha!) En hij kan ook al aan de teugel lopen Haha! (zonder teugels Haha!)
En wat kan mijn beest nog meer.. euh.. oja als je op je bovenbenen "slaat" dan springt ie tegen je op Haha!

Ik heb al geprobeerd om hem te leren buigen maar dat snapt ie niet, als ik een snoepje tussen zn voorbenen hou loop ie alleenmaar achteruit Tong uitsteken Dom beest

Mijn hond is een kruising met een schapendoes, en zijn spring-record staat op 1 meter!! (toch knap! beestje is nieteens zo groot)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:25

xxdaffiexx schreef:
wat mag doggydancing zijn?


Dan krijg je net zo'n effect als die kat uit de bacardi-breezer reclame Haha! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers