Fitz is 'opgenomen' in de kliniek

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-01 12:51

Zoals jullie ook al op medisch hebben kunnen lezen, heeft Fitz nogal problemen met zijn luchtwegen.

Toen ik vanochtend kwam om te voeren, stond hij weer zo vreselijk te hoesten dat ik direkt de veearts heb gebeld.
Ik mocht gelukkig van hem gelijk komen en er is voor de 2e keer een bronchoscopie gemaakt. Het zag er ongeveer hetzelfde uit als de vorige keer, maar hij reageert nauwelijks meer op de combi van Ventipulmin en Prednisolon.

Hij moet nu zeker tot dinsdag blijven en moet dagelijks aan het stoomapparaat met medicijnen erin. Vandaag is dat meteen ook gebeurd.

Ik hoop echt dat ze het nu definitief kunnen verhelpen, want van al dat gekwakkel wordt je helemaal niet goed.

Morgen mag ik op ziekenbezoek en een stukje rijden of longeren. Wel wat anders dan die wedstrijd die gepland was, maar ja, de gezondheid van je paard is ff belangrijker dan wedstrijden rijden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 13:08

bah wat een akelig verhaal. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat alles weer helemaal goed komt.
Het paard van mijn instructrice heeft vroeger ook een tijd gekwakkeld met zijn luchwegen, zelf zo erg dat het paard regelmatig gespoeld moest worden. Alles is weer helemaal goed gekomen heeft daarna ook nog zijn sport carriere op kunnen pakken. Hij is nu geloof ik 19 en in blakende gezondheid.
Beterschap en knuffels voor Fitz.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 14:50

Veel sterkte!
Dat komt wel weer in orde!
Ik zal aan jullie denken!

groetjes en veel moed

Aglaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 15:28

Sterkt, veel beterschap aan de zieke!
Hopelijk komt het allemaal goed, er kan heel veel in elk geval.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 16:34

he bah wat naar ik had medisch niet gevolgd dus zal dat zo meteen even doen veel sterkte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 16:45

pffff, sterkte hoor

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 16:48

Mijn paard highpoint heeft ook een keer aan zo'n apparaat gehangen. Dat was bij Bosch en Duin. Het heeft echt fantastisch geholpen en hij heeft nooit meer ergens last van gehad. Hij bleek een stof allergie te hebben. Na de behandeling is het wel heel erg belangrijk dat alles stof vrij is en we zijn kuilgras gaan voeren, dus zelfs geen nat hooi meer. Echt, ik heb hem nooit meer horen hoesten. Dus succes en doe het kalm aan met hem!

Heel veel groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 16:52

Heel veel sterkte en ik hoop dat deze behandeling hem er doorheen helpt.
Geef Fitzeman maar een knuffel van mij.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 18:10

Sterkte en en een dikke knuffel aan de zieke Fitz. Wel ellendig zeg, aan zo'n apparaat pff...lijkt mij geen pretje. Verdrietig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 18:14

Heel veel sterkte! Geef Fitz maar een dikke knuffel van ons allemaal...of mag je niet zo lang op bezoek... Knipoog

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 18:30

He jakkie, wat een ellende, nu maar hopen dat hij snel opknapt!
Ook een knuffel aan Fitz van mij!

Navragen is beter dan afvragen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 19:32

he gets wat naar!ik weet hoe verschrikkelijk zenuwslopend die luchtwegproblemen kunnen zijn.
heel veel sterkte,ook voor je fitzie

hopelijk komt het gauw goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 19:34

jakkes
nou heel veel sterkte met je paardje.
En zoals Marieke al zei er is nog heel veel hoop dat het goed komt.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:11

Wel heel jammer dat Maril en Fitz niet nader kennis kunnen maken morgen! Scheve mond\
Vreselijk balen hoor voor jullie!
Jij veel sterkte deze week en dikke knuffels voor Fitz van mij, Maril, Mat en Phoebe!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:23

Heel veel sterkte!!!!!!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:50

Heel veel beterschap voor Fitz, ik hoop dat ze er achter komen dat het iets heeeel onbenulligs is wat je makkelijk kunt genezen. Sterkte en een dikke knuffel!

Sonja

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:03

Scheve mond\ Sterkte!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:33

Bah wat vervelend ik hoop dat het snel beter gaat.

Ik zal voro je duimen.

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:39

Jeetje weer zo'n akelig verhaal...

Heel veel sterkte en succes!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 11:51

Vanochtend vroeg ben ik bij Fitz geweest.Hij had niet gegeten gisteravond maar gelukkig had hij vanochtend alles op. Ik heb hem eerst even lekker een poetsbeurt gegeven en daarna was hij aan de beurt om te stomen.

Hij was nu niet verdoofd en vond het maar niets tussen die palen. Hij leert zo wel heel makkelijk de piaffe *LOL* *LOL* *LOL*, zo mooi bracht hij zijn achterhand eronder en stond hij te dansen.
Het stomen duurde best wel lang, zeker wel 3 kwartier. Als ik er bij bleef en tegen hem praatte ging het wel, maar zodra ik wegliep werd hij weer druk.

Op zijn kweek was al een kleine groei van bacterien te zien, morgen of overmorgen verwachten ze daar de uitslag van en kunnen ze een nog gerichtere therapie voorschrijven.

Daarna heb ik hem nog meegenomen naar een aangrenzend stuk land en hem even gelongeerd. Vervolgens mocht hij nog lekker grazen en heb ik hem nog zijn dagelijkse lekkere hapjes gegeven.

Ik heb hem vandaag niet horen hoesten, dus .. zou het nu al gaan werken?

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 12:58

Dat zou wel mooi zijn, als de behandeling nu al effect heeft! Hij komt er vast helemaal vanaf, sterkte hoor, jullie 2tjes, ik hoop dat ie snel weer beter is.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 13:04

ow wat herkenbaar!
Hercules van ons is dampig, nou dan wil je niet weten hoe die 2 jaar geleden in z'n box stond. Hij ging zowat dood, voorover gebogen, en hij kreeg het er allemaal niet uit. DA zei: slachtrijp. Maar een paard dat je net een jaartje hebt doe je niet zomaar weg, dus we zijn met hem door het bos gaan crossen, hij leefde helemaal op, en nu loopt hij endurances, als het kan van de zomer rond de 70 80 km ofzo. Het helpt echt! Ventipulmin werkt heel even of helemaal niet, maar bosritten: je kent m niet meer terug.
Het kan ook zijn dat hij allergisch is voor het een of ander (hooikoorts) ook dan helpt trainen een heel stuk aan het vermakkelijken voor het paard.
Suc6 ermee! Wij konden Hercules helemaal niet stukrijden, want hij was al slachtrijp, dus we hebben hem flink aangepakt, ik weet niet hoe het met Fitz is, maar lekker door het bos rijden kan zeker geen kwaad. Aeroob bezig blijven!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 08:37

Gossie das niet zo mooi!

Luchtwegproblemen zijn zo ongrijpbaar, vind ik altijd een beetje griezelig!

Ik hoop dat alles met deze therapie goed komt en dat je weer fijn kunt rijden met Fitzroy!

Sterkte! Mieke

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:04

Wat goed dat je hem niet hebt horen hoesten! Dat is dus een goed teken! Veel sterkte nog met hem!

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 16:50

Ik hoop dat Fitz snel weer opknapt en dat hij dan van dat akelige hoesten af is. Sterkte ermee.
Groetjes en een hoefje van Omega

Sprakeloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Elegance_, MarieAnne, su72, vilheide en 42 bezoekers