Peesbeschermer vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rijd jij je paard met peesbeschermers?

Ik heb ze wel maar gebruik ze maar af en toe (bij zware training en buitenritten enzo)
21 (36%)
Helemaal nooit.
6 (10%)
Altijd!
30 (52%)

Totaal aantal stemmen: 57


ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Peesbeschermer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 15:38

Ik ben nu bezig met mijn paardje in te rijden,
hij loopt zonder bescherming,
gaat allemaal prima,
maar bij ons op stal rijdt werkelijk iedereen met peesbeschermers,
en ik zit nu te denken of ik voor Valentino ook beschermers moet kopen.
Naar mijn idee heeft hij ze niet nodig;
hij loopt makkelijk, schuurt niet met zijn benen langs elkaar ofzo, geen problemen..
En ik heb gehoord dat je je paard dan afhankelijk van die bescherming maakt, lijkt mij dus overbodig, maar aan de andere kant, het is wel een stukje bescherming, wat vinden jullie?


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:54

Zoekfunctie!

Ik rijd altijd met peesbeschermers. Mijn paard staat vierkant op ijzers en ik wil niet het risico lopen dat ze met haar achterhoef haar voorbeen aantikt of met haar achterhoef haar kogel raakt.
Liever altijd peesjes om dan één keer een peesklap!

En peesbeschermers maken een paard er niet van afhankelijk. Ze kunnen misschien wat onvoorzichtiger worden omdat aantikken geen pijn doet, maar ze hebben verder geen steun aan die dingen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:24

Rij eigenlijk altijd zonder, vindt het af en toe onzinnig om ze om te doen, ze hebben sterke benen zat. Alleen met lessen heb ik ze om, bij sunny dan van de 3 in 1 dingen van kieffer, voor de rest heb ik peesbeschermers van leer en kunststof en strijklappen, springschoenen, bandages, echt niet normaal meer! Ik gebruik ze zelden! Zelfs niet bij die pony die ik aan het inrijden ben, alleen dan met springen!
Nou moet ik zeggen dat ik ze af en toe gewoon vergeet, heb ook nog nooit problemen gehad met de benen gelukkig! Doe wel voorzichtig, maar ga niet de benen helemaal inpakken, dat vind ik zo'n onzin!!!
Laatst bijgewerkt door youngster op 15-08-02 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:24

ik heb mn verz pony ook altijd zonder bescherming gereden, hij staat goed op zn eigen benen maar wil in zn enthousiasme nog wel eens aantikken. En als we naar t bos gaan krijgt ie voor pijpkousen om, simpelweg om wondjes te voorkomen.
Maar zolang jij denkt dat ie ze niet nodig heeft hoef je ze natuurlijk niet per se om te doen.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:29

Ik rijd altijd met peesbeschermers.
Mijn paard doet niet zulke hele rare dingen, maar ze hebben zich zomaar aangetrapt als ze een keer schrikken ofzo. En wat voor moeite is het om ze om te doen... ik neem altijd maar het zekere voor het onzekere.
En van het gebruik van peesbeschermers worden de benen volgens mij echt niet zwakker. Ze beschermen alleen, ze geven nauwelijks steun.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:50

Ik rijd altijd met bescherming, om alle vier de benen.
9 van de 10 x peesbeschermers, maar ook wel eens bandages.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:15

ik vind als je paard gewoon goed loopt hoef je je paard geen beenbeschermers om te doen, behalve als je bijvoorbeeld buitenrit gaat ofzo, maar dan nog niet bij sommige paarden.
ik heb wel beenbeschermers bij me verzorgshet omdat ze nog weleens struikelt of met d'r bene tegen elkaar klapt...

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:31

Ik zou als ik jou was wel gewoon peesbeschermers omdoen, je weet nooit of je paard struikelt ofzow, nou dan zit je er wel mooi mee he?


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:58

Die van mij hebben geen ijzers dus ik gebruik alleen met springen en buitenrijden peesbeschermers

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:59

ja wel altijd, maar dat is omdat ze zich wel eens aantikt met achterbeen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:22

Bij Tiko hebben we eigenlijk alleen met springen en buitenrijden wel eens pijpekousen om. Verder beschermen zijn sokken hem genoeg Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:31

Ik zou ze gewoon om doen.
kost weinig moeite en het kan altijd weleens gebeuren dat ze eens flikt aantikt. beter het zekere voor het onzekere toch?
verder ga ik wel met de rest mee die vinden ddat je ze ook om moet doen.
vooral bij een pony die nog niet zolang onder het zadel is is het toch wat veiliger.
ik doe ze zelf soms om als ik ga wandelen! misschien vind je dat een beetje overdreven, maar mn pony kent nog niet zoveel, en vind dan nog veel eng en schrikt regelmatig.
peesklap is met de verkeerde beweging zo gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:51

Ik heb ze buiten staan met van die zachte eskadron 3-in-1 dingen om. Ik zet mijn paarden niet zelf buiten en met die harde peesbeschermers krijg je snel drukplekjes en andere ellende.

Rijden doe ik 9 vd 10 keer met bandages.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 21:01

Ik rij ook meestal met van die 3-in-1 dingen. Ik vind ze fijner als peesbeschermers of bandages.
Bij springen en buitenrijden/mennen heb ik ze altijd om

Het leven is een gebakje!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 21:02

Ik rij ook meestal met van die 3-in-1 dingen. Ik vind ze fijner als peesbeschermers of bandages.
Bij springen en buitenrijden/mennen heb ik ze altijd om

Het leven is een gebakje!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 10:27

Wat is het verschil dan tussen die 3 in 1 en bandages of peesbeschermers enzo?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:53

Ik heb altijd met bandages en later peesbeschermers gereden. Dat was in de tijd dat ie nog getraind werd voor de koersen. Pure bescherming dus. Nu rijd ik endurance en dan loopt je paard toch al gauw een paar uur. Wat je dan ook om de benen heendraait er komt altijd zand tussen en dat gaat schuren. Daarnaast komt dan ook nog eens dat de warmte minder makkelijk kan worden afgevoerd en de pezen erg warm kunnen worden. Pezen bestaan uit eiwitten en boven de 40 C beginnen eiwitten af te breken. Ik rij tegenwoordig dus zonder beenbescherming.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Noor17, Symke en 81 bezoekers