[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cynthia82

Berichten: 9294
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:54

Ja, ooit wordt ze hengstig :)
Ze wordt deze hengstigheid toch nog niet gedekt, maar de volgende, en ik wil graag een wat vroeger veulen dan Ti (die is van 12-5-2011).

Ze gaat wel hoe dan ook 15 april naar de hengst. Daar kan ze de wei op, dat is beter voor haar pootje. Ze kan hier ook wel bij Ti de wei op, maar dan gaan ze met z'n allen (vijf) rennen, omdat ze blij zijn om elkaar weer te zien, maar dat moeten we nu niet hebben...
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 02-04-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)



_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:56

Dat hoop ik wel voor je hihi, je hebt nog eventjes dus.

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:52

Goeiemorgen :)

SA bedankt voor je uitleg.. Ik heb zo'n zelfde uitleg gehad van da.. Empty stond ook met een dik oog en bleek pus in het oog te hebben en word er nu voor behandeld.. Nu hebben we haar proberen te scannen, maar omdat ze heel nauw is, is het moeilijk. eierstokken leek niets aan de hand te zijn en gewoon normaal.. In haar baarmoeder kon ze iets voelen en kon geen veulen ofzo zijn, maar was heel minimaal.. Ze had ook geen groot ei of iets. Omdat ze pas 3 jaar oud is wilde de DA het nog even aankijken en dacht dat het inderdaad misschien ook die overgang winter/lente kon zijn alleen vond ze het daar nou ook weer iets te lang voor duren.. Het is al wel iets minder geworden, maar ze liet zichzelf gisteren nog gewoon bespringen en eerst dacht de DA dat ze het wel toeliet maar toch niet super hengstig was, maar ze stond toch te blitzen.. Maar het lijkt wel iets minder te worden..
Volgende week woensdag moeten we terug naar de kliniek voor het oog en dan scannen we misschien nogmaals.

Hoop trouwens dat de andere merrie straks gaat afslaan.. Die is nu voor de 13e dag hengstig..

Midnight16

Berichten: 783
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:44

Moet je ver rijden Tjinta of staat de hengst dichtbij?

Jammer Cynthia, wel fijn dat ze daar dan de wei op kan. Wat heeft ze met haar been?

En spannende dagen voor Patrick.

Hoeveel merries wil je voor dit jaar drachtig hebben Dustin? Aan je onderschrift te zien krijg je het nu ook al druk!

Ultra Light elite sport-dressuur (v. Olivi)
Op 10 april '13 is Idylle PROK (v. Damon Hill x Olivi) geboren!

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:46

Midnight sowieso 4. En ja dit jaar hebben we er 3 :)

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:25

jee Dustinlover ze zijn goed bezig daar bij jou,die mini's! Lastig die lange hengstigheden.
Ben benieuwd hoe het hier zal gaan,duurt nog wel een weekje of 2,dan gaan ze de wei op,vers gras,'t doet soms ook allemaal wonderen.

Marije gefeliciteerd met de drachtige Isis!

Spannend wordt het al voor jullie Patrick!

Cynthia ik moet toch wel lachen,in plaats van een schouwhengst voor Dais,een schouwmerrie :')

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:41

Geloof dat hier de schijndracht wel voorbij is, gisteren laat zagen we wel iets van lichte hengstigheid dus wacht het nog even af en anders maar eens laten scannen.

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:47

Ja pretty ik word er echt gek van... :P

Maseike ben benieuwd :D

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:50

Hoe ouder hoe gekker zeggen ze altijd :)
Afbeelding

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:54

woeste blik in de ogen van Mon.. :P

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:55

Nou idd.

Ze was beetje boos op mij gisteren, had lol met der zoon en dat beviel haar niet zo :)

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:07

Prachtige blik van Mon juist... heerlijk argwanend... zo van ik hou je scherp in de gaten hoor pas maar op!!

Cynthia och arme Dees dat ziet er naar uit.
En dan ook niet hengstig. grr.. |(
Fijn dat ze toch 15 april gewoon naar de hengst kan. lekker buiten lopen en hopelijk dan snel goed hengstig.

DL hopelijk vier veulens volgend jaar... *\o/*

Midnight16 De Frederiksborgerhengsten staan bij Moravita in Coevorden. Ik moet dus een klein uurtje rijden.
Andere jaren ben ik altijd met sperma heen en weer aan het rijden _/-\o_
Dat gaan we met Cantate ook weer doen, die heeft straks een veulen aan de voet en daar wil ik niet mee gaan reizen.
Maar Tenna is gust dit jaar. Dan zet ik haar liever daar neer, voor allen makkelijker.
(sperma verzenden naar het buitenland gaat wel maar duurt me te lang daarom haal ik het rietje altijd zelf op).

Frederiksborger fokkerij Hof Honesta. www.hofhonesta.com

Cynthia82

Berichten: 9294
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:44

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:24

Cynth? Daisy toch hengstig?? :D

Frederiksborger fokkerij Hof Honesta. www.hofhonesta.com


Cynthia82

Berichten: 9294
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:05

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Dag 23

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Cynthia82

Berichten: 9294
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:38

@Midnight: Hier een quote van mij van een paar pagina's terug.
Gelukkig liep ze vandaag eindelijk een stukje beter :) En dan ook nog eens hengstig!! :D

Cynthia82 schreef:
Tjinta, leuk samen in DBT2013! :D
Ik hoop zeker op een Ti in een merrie-uitvoering met zwarte in plaats van witte manen en staart :)

Daisje is momenteel beetje zielig:
Woensdag tijdens het grazen is Dais met haar rechter achtervoetje in het longeertouw blijven hangen. Doordat ze in paniek raakte en het touw strak zat, duurde het even voordat ik haar had bevrijd.

Het haar was eraf in haar kootholte, maar ze liep nog prima.
Toen ik haar net uit stal haalde, had ze een heel dik been en liep ze kreupel.
Ik heb een halfuurtje met haar gestapt, beentje (op advies van de va) afgespoten en haar sok eraf geknipt |(

Uiteindelijk stapte ze wel redelijk normaal, maar draven wil ze echt niet en als ze het doet, loopt ze erg kreupel.

Ik heb na het afspuiten foto's gemaakt.
Voor het afspuiten was het niet bebloed en kwam er alleen wat wondvocht uit.
Ik heb haar niet in de bak gezet (zand lijkt me niet zo goed met een natte wond).

Afbeelding Afbeelding


@pretty, da's handig hoor, zo'n lokmerrie :D
Vandaag hield ik Dais weer voor haar stal. Ze snuffelde wel lief, maar haar staart deed niets.
Dus ik heb haar (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stiekem) heel even in de bak gezet, lokmerrie erbij en ja hoor, het was raak!! Dag 23 (vorige keer 20 dagen, daarvoor 29, daarvoor tussen de 20 en 24), dus best netjes.
Uitgaande van 21 dagen, zal ze in haar hengstigheid van 24 april gedekt worden.
Twee jaar geleden moest ze 3 mei ofzo hengstig worden, maar dat duurde toen nog eens 9 dagen langer en ze was lang hengstig (ik zal de exacte getallen er een bij zoeken), maar we lopen dus eerder dan twee jaar terug en dat is mooi! :D

Maseike, hoe is het met Mon dr hengstigheid?
Met haar heerlijke arrogante koppie ;)

Tjinta, klein uurtje maar, dat is beter dan 2 uur :)

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:51

Ik weet het niet meer met hengstigheden.. De merrie die we nu aan het dekken zijn gaat dag 14 in maar ze plast ookgewoon doorzichtig zeg maar.. Ik dacht dat het altijd gelig was.. En dacht dat de gemiddelde hengstigheid zo'n 7 dagen was..

Cemlys

Berichten: 14946
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:07

Hier ook niks hengstig gezien, maar ze staan ook met 3 merrietjes in de wei en volgens mij als er geen ruinen/hengsten bijstaan dan tonen ze hier niet veel, pascha moet zowiezo bij een hengst om wat te tonen, vorige keer is ze gewoon in de groep bij de hengst gegaan en dat ging prima. 3jarige laat ik mss donderdag even scannen, kijken wanneer we hengstigheid kunnen verwachten en dan naar de hengst ermee. Ben zowiezo heel blij met die natuurlijke dekkingen bij de welsh pony's

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:36

Dais *\o/*

DL ik zou stoppen met ze te laten dekken denk ik. Geef ze wat rust,steeds weer gedekt worden kan ook niet goed zijn.
Wij zijn ook maar gewoon gestopt met dekken en na scannen bleek ze dus toch drachtig. Maar evengoed vervuilen ze vanbinnen door al dat dekken.
Ik dek als ik kan uit de hand,en daarna laat ik ze gewoon bij de hengst in lopen op de wei.

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:48

Ja pretty ik stop er nu ook mee.. Kijk over een aantal dagen wel hoe ze is.. Want dit is te lang..

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:27

ik zou even zorgen dat ze geen hengst kan zien,als je die mogelijkheid hebt. Die van ons is toen spontaan gestopt met hengstig worden en het ook niet meer geworden toen de hengst erbijkon.
Dat was toch de tip van mn veeartse toen.

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:56

Ja pretty is een beetje lastig haha.. Ik heb 2 hengsten op een weide staan.. Ja ik zou haar paar dagen op stal kunnen houden en dan in de container stallen.. En dat is met empty ook niet zo'n slecht idee misschien..

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:59

Hier is Whisper ook 11 dagen hengstig geweest, 7 dagen gedekt(Patje mocht niet springen wegens behandeling) na de 7 dagen dat ze gedekt is was ze nog wel hengstig maar minder....toen dachten we ook van zou ze niet langer hengstig blijven omdat ze er naast staat.....
Volgende week scannen, vind het wel spannend.....voor ons allemaal voor het eerst(op Whisper na dan hihi)

Midnight16

Berichten: 783
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:50

Je hebt het er maar druk mee Dustin!

Haha Maseike, die blik spreekt boekdelen!

Oh, een uurtje maar. Dat scheelt Tjinta.

Fijn dat je merrie hengstig is Cynthia. En zo zie je maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Wat balen zeg!

Ultra Light elite sport-dressuur (v. Olivi)
Op 10 april '13 is Idylle PROK (v. Damon Hill x Olivi) geboren!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 39 bezoekers