Met Buddy naar de weg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Met Buddy naar de weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 18:38

Het viel me vandaag op dat het rustig was op de weg, terwijl we met de auto naar Bud gingen. Een mooie kans om met Buddy even richting de weg te gaan Lachen

Eenmaal aangekomen, hoefjes gekrabd, borsteltje eroverheen (for what it's worth Tong uitsteken), en hop, richting weg. Ik ben zelfs de weg langsgeweest! Tegemoetkomende auto's waren niet eng, Buddy had goed overzicht dus dat scheelde. Maar toen we weer teruggingen (heb misschien maar 20 meter weg gezien), kwam er een auto van achteren scheuren, en toen zat hij haast op zijn kont Lachen Hij schrok behoorlijk, maar sprong niet weg gelukkig. De auto reed ook wel erg hard vond ik.

Op de weg terug, langs de weg dus, kwamen er nog twee auto's van achteren, die wel normaal reden overigens, en dat ging allemaal super.
Het is niet zo dat ik in 1 keer de weg opging. We hebben wel vaker op de oprit gestaan, langs de weg, zodat Buddy aan langskomende auto's zou wennen. Nou, vandaag redelijk rustig dus ik dacht, ik waag het er op! Nou, we hebben mooi weer een overwinning behaald. Ben weer trots op mijn vlekje Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:46

En terecht!
Verstandig, om dit soort dingetjes al vast aan de hand op te pakken. Heeft hij al eens iemand op skeelers gezien? Mijn pony kreeg een rolling toen ze dat voor het eerst aan zag komen. Of misschien kwam het wel door het geluid. Erg komisch in ieder geval *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 21:22

Haha, nee hij heeft nog nooit iemand op skeelers gezien. Hij heeft vandaag voor het eerst rijdende auto's van erg dichtbij gezien, en een fietser. Hij vond het wel eng, maar ik denk dat hij zoveel vertrouwen in me heeft dat als ik zeg dat het goed is, dat het ook daadwerkelijk goed is Lovers

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:50

Ik heb een haffie gehad, superverkeersmak, kan je met een traktor langscheuren, geen krimp! Was ik een rit aan het maken, komt er een wielrenner langs in zo´n roze pakkie, stak ie zo zijn achterbeentje uit! Bloos Erg hé! Heeft ie later wel afgeleerd hoor!
Maar inderdaad, vroeg geleerd is oud gedaan! Knipoog

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 23:13

wat fijn dat het zo goed ging!
hijs wel stoer hoor Cool

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 23:23

Leuk hé? Om zo'n 'uk' aan al die spannende dingen te laten wennen.
Ik weet die eerste keer met Chester nog wel, langs de weg. Oeh, wat was dat spannend.
Maar uiteraard was het hoge gras in de berm toch ff wat belangrijker... Koe

Het scheelt wel om dit soort dingen vroeg al aan te leren, worden ze hard van. *LOL*
Ik zou willen dat dat ooit eens met Pompidou was gedaan. Ze is 5, en nog wereldvreemd... Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 07:23

Ik ben met Voice ook al bezig langs de weg, worden ze echt braaf van. Ik had haar toen ze een paar maanden oud was al mee over de weg met vrachtwagens en tractoren erlangs! Moeders over de zeik, Voice scheelt het geen donder.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 15:11

Ik ga het dus ook vaker doen Lachen Misschien dat ik hem wel een beetje laat grazen langs de weg, hij is dol op vreten en zo merkt hij dus dat er niets aan de hand is. Hij liep mij in ieder geval niet omver toen hij schrok van die auto...daar heeft hij soms nog weleens een houtje van namelijk Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 15:31

Fijn dat hij toch bij je blijft ook al schrikt hij, heb je straks onder het zadel veel profijt van.
Enneuh weet je wat afgezien van skeelers inderdaad erg schrikken is?
Ligfietsen!!! Aldira d'r ogen rolden zowat uit d'r hoofd en zij zat ook bijna op haar kont met het verschil dat ik erop zat in plaats van ernaast liep *LOL*

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:20

Ooit kennis laten maken met een wandel- / kinderwagen? Daar reageren ze ook op alsof ze een UFO zien. Erg komisch gezicht, een paard dat wegspringt voor een bak op vier wielen!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 17:41

Ook nog niet...ach die dingetjes komen allemaal wel. Buddy is verder heel koel in zijn kop en schrikt niet zo heel gauw ergens van. Hij zal ook nooit wegrennen, of van me vandaan gaan Lachen Kan ook niet, want ik houd hem echt vast! }> Maar eeh, skeeler-mensjes, ligfietsers en mensen met kleine kinderen mogen best eens langskomen om het uit te proberen *LOL*

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:43

haha dat wordt veel meeten dan de komende tijd Haha! Jessica en Damian (buggy!!) Ilindra heeft volgens mij een roeifiets, das ook een soort van ligfiets toch??? tja en skeelermensen zijn er zat Lachen

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:14

Goed dat je nu al oefend, heb je later (zoals andere ook al zeiden Haha!) profijt van.
Wij deden dat et Elly ook altijd, ze is nu zo mak als een lammetje Haha!