Boezemvriend / vriendin ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Boezemvriend / vriendin ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 19:52

Ik heb vanaf de kleuterschool altijd wel iemand gehad waar ik me helemaal vrij en open , prettig bij voelde , lol mee had , serieus kon praten over de meest uiteenlopende dingen en ALLES .
Een boezemvriend of -vriendin dus Lachen .

Nu heb ik dat NET niet , dat ik echt alles vertel , en ervaar het toch echt wel als een gemis *snif* Knipoog .
Er zijn wel mensen waar ik het bijna mee heb maar niet zo dat ik altijd bij hun terechtkan , andersom overigens wel zo ben ik ook wel weer.....

Hebben jullie nu iemand bij wie je je echt helemaal blootgeeft , je diepste geheimen en gevoelens zonder vrees verteld , of zelfs meerdere personen ?

Het lijkt namelijk wel of het steeds zeldzamer wordt , steeds oppervlakkiger tussen mensen onderling ....

Hebben jullie nog geheimen die je echt aan niemand verteld ? Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door pmarena op 13-08-02 19:58, in het totaal 2 keer bewerkt


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 19:56

Ik heb de afgelopen maanden met Ilona onze relatie zo opgebouwd en we vertelden elkaar alles (tenminste dat neem ik aan *LOL*, nu is ze mn beste vriendin en ik weet dat ik voor alles bij haar terecht kan!
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 13-08-02 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 19:57

Da's dan meteen weer je partner , da's ook wel handig Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 19:57

Voor 1 vriendin heb ik inderdaad geen geheimen, zij weet bijna alles van mij. Ik ken haar nu 8 jaar en dat scheelt een hele hoop. Je hoeft niet alles vanaf het begin te vertellen omdat ze weet wat ik heb meegemaakt omdat we toen al hele goeie vriendinnen waren.
Heel grappig, ik begon met een nieuwe opleiding en we zouden op kamp maar mijn vriendin (nu nog een vriendin van me) kon niet fietsen. Ik vroeg aan Miranda of ik naast haar zou fietsen, we kenden elkaar niet en vanaf toen zijn we gelijk dikke vriendinnen geworden.
Ik heb nog een aantal vriendinnen uit die tijd en van andere opleidingen die ik ook nog geregeld zie maar Miranda is wel mijn beste vriendin.
Als we elkaar eens een tijd niet spreken of zien weten we van elkaar dat we het druk hebben en zodra we weer afspreken gaan we weer verder waar we gebleven zijn zonder verwijten van 'waarom bel je me niet' enzo.
Denk dat we altijd wel vriendinnen blijven. Lovers

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:00

Niet meer... net als jij..
Altijd gehad eigenlijk... Heel lang is dit Simone geweest (op de basisschool). Op de middelbare raakte het kontact kwijt en kreeg ik ongeveer hetzelfde met Inge. Toen we vriendjes kregen verviel dat op de een of andere manier en daarna praatte ik veel met Bart. Ook dit ging over en misschien maar goed want nu vertel ik alles aan mijn vriend Paul...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:03

pmarena schreef:
Da's dan meteen weer je partner , da's ook wel handig Tong uitsteken


dat was dan meteen mn partner ja.... Verdrietig

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 20:05

Waarom *snif* Syph . is toch juist goed ?

*mis ik iets ?* Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:09

Mijn mannetje is tevens mijn beste vriend.
Verder heb ik m'n 2 "beste" vriendinnen waarmee ik eigenlijk alles kan delen.
Ook nog een blik "gewone" vrienden waar ik veel mee deel, maar lang niet alles Knipoog

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:10

Volgens mij heb je dat soort boezemvrienden vaker als je jonger bent. Naarmate je ouder wordt houd je toch steeds meer dingen voor jezelf, althans zo gaat dat bij mij. Ik heb 2 echt ontzettend goede vriendinnen, maar of ze echt álles weten...Nou nee. Ik heb gewoon ook een stukje wat van mijzelf is, dat alleen ik weet. Volgens mij kan dat ook haast niet, dat iemand echt alles van een ander weet. Er schuilen altijd gedachtes die nooit in openbaar komen, ook niet bij een boezemvriend. Wat wel grappig is, de ene vriendin weet over een bepaalde kant van mij veel, terwijl de andere weer een andere kant van mij goed kent.
Het belangrijkste van een vriendschap is voor mij niet dat ze alles hoeven te weten, maar dat je er voor elkaar bent, een gelijkwaardige, stabiele vriendschap die tegen een stootje kan.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:12

mijn vriend is bij mij ook mijn beste vriend maar zelfs hem vertel ik ook niet alles er zijn gewoon dingen die ik voor mezelf wil houden
een paar jaar geleden vertelde ik alles aan m'n paardje, maar of hij er nou wat van begreep.... *LOL*

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:13

nah ik weet niet ik heb niet zo'n vertouwen meer in andere...Ik heb 3 x meegemaakt dat mensen mijn vertrouwen beschaamde enzo...ben bang voor meerdere keren...

Maar gelukkig heb ik mijn vriend en die vertrouw ik gewoon helemaal en ik kan met hem het echt over alles hebben gelukkig Haha!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:13

ik vind het heel moeilijk om iemand zomaar als boezemvriend te beschouwen. ben daarvoor helaas al tevaak op mijn bek gegaan. ben ontzettend voorzichtig met wie ik echte serieuze dingen deel, omdat ik bang ben dan toch weer teleurgesteld te worden. een boemzevriend(in) is iemand die je zowel in goede als slechte tijden accepteren zoals je bent. en die zijn er helaas veel te weinig. vaak is dat dus zo dat je daar pas achterkomt als je in die slechte periode terecht komt. dan laten ze vaak pas zijn of een echte vriendschap ertegen opgewassen is om ook in slechte tijden een vriend voor je te zijn. iemand waarbij je kunt uithuilen, weg kunt kruipen en mee kunt lachen, dat is voor mij pas echt een boezemvriend(in)


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:15

Ik heb een hele goede collega waar ik veel aan kwijt kan (en die dat ook bij mij doet) Helaas heb ik ook geen boezemvriend(in). Nu ben ik wel redelijk openhartig tegen alles en iedereen, dus dat is niet echt een probleem. Alleen tegen mijn partner vertel ik ook niet alles hoor... Knipoog niet dat ik geheimen heb, maar met sommige dingen heeft hij gewoon niks te maken Haha!

Verder heb ik een handjevol leuke vrienden, eigenlijk voor iedere hobby een. Maar nog steeds geen boezem-vriend(en) Verward

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 20:26

Dat bedoel ik dus , dat je vertrouwen in die persoon net niet zo diep gaat dat je je meest kwetsbare "geheimen" deelt , dat blijft toch link natuurlijk.....

Ik denk ook dat er met de jaren minder close vriendschappen ontstaan omdat je vertrouwen vaker geschonden is , je wordt voorzichtiger.

Mijn 1e echte boezemvriend ging heel simpel :

Eerste dag op de (voor mij nieuwe) kleuterschool , in elke hoek was wat anders te doen , knutselen , plakken , verven , met knuffels spelen , "lezen" of met zo'n garage-tje spelen , je weet wel , je zet zo'n autootje op het dak en hij rijdt in rondjes naar beneden Tong uitsteken

We mochten zelf uitkiezen wat we gingen doen dus ik rende naar die autotootjes Lachen
Was verdorie net zo'n klein pikkie me voor Boos! Haha! .

Tja hij was eerst dus hij had het speel-recht.....
ik vroeg of ik ook ermee mocht spelen , en dat mocht wel , als ik z'n beste vriendje werd Tong uitsteken tja , heb ik toen maar gedaan Haha! .

We zijn jarenlang de beste vriendjes geweest , altijd elkaar opzoeken in de pauze , bij elkaar spelen enzo ... Lachen

Maarja dat ligt toch net even anders als je zo jong bent , maar dat ging wel erg makkelijk moet ik zeggen , best grappig eigenlijk Lachen

Als een volwassen vent me dezelfde vraag zou stellen zou ik 'm maar eng vinden denk ik Tong uitsteken

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:34

Ik heb een hele goed vriendin , aan wie ik alles vertel ( Boezemvriendin ? geen idee ... )
We hebben eens hooglopende ruzie gehad , en toen confronteerde ze me met diverse geheimen die ik haar had toevertrouwd.
Dat deed pijn ...

Inmiddels hebben we het weer helemaal uitgepraat. En zijn we weer goede vriendinnen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:59

Door de jaren heen is Dick altijd mijn vriend gebleven. Vroeger gingen wij met zijn tweeen altijd al welshjes uit Engeland halen en die dagen hadden we altijd ontzettend plezier.Heel veel in het welshwereldje dachten dat wij een relatie hadden en dat heeft ons wel eens pijn gedaan. Gelukkig hebben wij ons daar niets van aan getrokken en zodoende is onze vriendschap bewaard gebleven. Dick is getrouwd met Bert en Yootha heeft weer een hele mooie vriendschap met Bert hoewel er enkele mensen nu ook weer menen dat zij een relatie heeft met Bert. Haha! Ja de geschiedenis her haald zich......

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:52

ik heb net zo ietsa als gaby

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:04

met mijn vriend deel ik heel veel, maar hij weet niet alles van me. Dat hoeft gewoon niet, sommige dingen hou ik liever voor mezelf. Een echte boezemvriendin heb ik niet en dat hoeft voor mij ook niet. Ik mis het ook niet. Verder zijn er nog een aantal personen waar ik goed mee kan praten enja toevallig leren kennen via bokt Lovers

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:07

Ja pmarena: het is uit tussen Sypheron en mij sinds zondag. Maar ontopic: ik kom net bij mijn allerallerbeste vriendin vandaan. Ze was gruwelijk bezorgd om me nu het uit is met Roy, ze was bang dat ik me weer zo taai aan het houden was zoals ik dat alleen kan, volgens haar dan. Ik ben haar dus maar ff gaan overtuigen. We zagen elkaar gigantisch vaak en nu door werk ed bijna niet meer, maar we blijven ontzettend hecht en niemand kan ons afnemen wat wij samen hebben.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:38

Ik heb geen boezemvriend of vriendin, wel aardig wat vrienden en vriendinnen. Ik heb alleen geen geheimen. Die mensen de me IRL kennen, kennen me ook. Ik houd nix verborgen voor niemand.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:53

RK, what you see is what you get???

Er is niemand die alles van mij weet. Er is wel een handjevol mensen dat veel weet. Gelukkig heb ik wel mensen waar ik mijn dingen aan kwijt kan zonder dat het het verkeerd overkomt ofzo. Dat zijn vrienden.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 23:00

Inderdaad Lovely, what u see is what u get.
Er is ook niemand die alles van mij weet, net zoals ik ook van niemand alles weet. Dit betekent niet dat ik het bewust niet vertel. Ik hou er niet zo van om over mezelf te praten. Dat kunnen anderen vaak veel beter Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 23:01

Hm als ik dit zo lees zullen er best wel veel dingen zijn die mensen niet van mij weten. Nah ja Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 23:31

pmarena schreef:
Ik denk ook dat er met de jaren minder close vriendschappen ontstaan omdat je vertrouwen vaker geschonden is , je wordt voorzichtiger.



Ook ik had een boezemvriendin vanaf de eerste dag van de kleuterschool.
Zij woonde aan de andere kant van het dorp maar dat kon onze vriendschap niet deren. Eerst achterop de fiets door ouders heen en weer gebracht, later zelf altijd bij elkaar te vinden.
Ook altijd naar dezelfde scholen omdat onze interesses echt overeen kwamen.
Samen pony's en paarden verzorgen, in dezelfde les op de manege, echt alles deden we samen.
Wij zijn vriendinnen gebleven tot ons 17de jaar en vertelde elkaar echt alles totdat zij een vriend kreeg en ging samenwonen.
Een hele leuke jongen en daar kon ik goed mee om gaan maar ik denk dat er iets van jaloezie ging opspelen bij haar(wij vielen ook op dezelfde types jongens) en verruilde onze boezemvriendschap in voor 1 met haar vriend.
Terwijl ze mij door en door kende dat ik absoluut nooit een bedreiging zou kunnen zijn.
Ik vind het nog steeds jammer en denk nog heel vaak terug aan die tijd.
Een poos terug kwam ik haar weer tegen in een kroeg waar we heel vaak samen heengingen en hebben een hele toffe avond gehad maar doordat wij allebei ons eigen kant uit zijn gegaan is die blik van begrip er niet meer.

Ik denk dat op een partner na zo'n super intense band ook niet meer te evenaren is.
En dan nog, net wat hier al gezegd is, ook met een partner zal ik nooit 100% het achterste van mijn tong laten zien zoals ik met haar had.

Gelukkig heb ik een paar dierbare vrienden die een hoop weten van mij en waar ik terecht kan als het nodig zou zijn, ook omgekeerd lenen we af en toe elkaars schouders Haha!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 00:04

Op de middelbare school had ik een hele goede vriendin waar ik erg veel mee samen deed. Haar moeder leed aan kanker en het gehele ziektebed heb ik van zeer dichtbij meegemaakt. Zo dichtbij dat ik meer van alles af wist dan dat ik eigelijk misschien wilde weten. Na het overlijden van haar moeder en toen zij ging studeren (daar zaten een paar maanden tussen) verwaterde het contact. Niet omdat ik dat wilde, maar omdat zij geen contact meer met mij wilde, me zelfs als het ware ontweek. (We dansden bij dezelfde dansschool, maar een gesprek zat er nooit meer in). Ik dacht dus een hele goede vriendin te hebben, maar dat bleek niet zo te zijn. Niet dat ik spijt heb gehad van onze vriendschap, ik heb er erg veel van geleerd!

Ik ben tot de conclusie gekomen dat goede vrienden die mensen zijn die je altijd kunt bellen/opzoeken/bij uithuilen/mee lachen etc. en waar het om 2-richtingsverkeer gaat en niet om 1-richtingsverkeer. Natuurlijk kan het voorkomen dat iemand een tijdje het niet op kan brengen om contact op te nemen, maar als het daarna weer van 2 kanten af komt is dat geen probleem. Gelukkig ben ik in het bezit van een aantal van dat soort vrienden/innen en die zijn me dan ook erg dierbaar! Maar boezemvriendinnen, mensen die ik alles vertel, nee, dat zijn het niet. Er blijven toch altijd dingen die ik voor mezelf wil houden. Maar, daarentegen weet ik wel dat ik met hun over alles kan praten als ik dat wil. En dat is voor mij veel belangrijker.