Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-12 09:13

Laatst bijgewerkt door Yasmine op 31-01-13 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typfout in titel verbeterd.

Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had.


Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:14

Het is 1 gevangene en 2 gevangenen.. Je titel klopt dus niet helemaal ;)
En ja, ik heb wel met gevangenen geschreven, uit de US, was best leuk! :j

'In het land der blinden is eenoog koning'

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:20

Writeaprisoner.com heb ik ooit is met iemand geschreven, was fijn maar hij had de doodstraf gekregen.

Daar is ook al een topic van.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:22

ik heb ook via writeaprisoner geschreven, nu wegens tijdgebrek gestopt, maar het was wel altijd leuk om te doen. Ze zijn er zo blij mee als je dat doet.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Jojoju

Berichten: 3787
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:04

ik schrijf met 2 gevangenen, ze zijn er erg blij mee!

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:06

Heb het nooit gedaan.
Maar ik vraag me heel erg af waarom mensen zoiets doen? (Niet aanvallend bedoeld hoor) Maar ik vraag me dat serieus af. Weten jullie ook wat die mensen gedaan hebben en waarom ze dus in de bak zitten? Ben je van plan contact te houden met deze mensen als ze uit de bak zijn? Vaak zijn de meeste geen schatjes die daar zitten en vaak is er een goede reden dat ze achter de tralies zitten. Ik voel me daarom ook niet echt geroepen die mensen een plezier te doen door ze brieven te schrijven.

Maar ik ben echt heel erg benieuwd waarom er mensen zijn die het wel doen!

...Dus ik zweer het bij de goden,
liever dood dan uit de mode...
Weet,je kleding is gewoon
mijn pakkie-an!!!!!!!! Muziek!

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-12 10:07

wiebke schreef:
ik schrijf met 2 gevangenen, ze zijn er erg blij mee!



écht? Waarvoor zitten ze dan ( mag ook pben) en hoelang? doe je dit in het nederlands?

Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:11

Ik heb met meerdere mannen geschreven (5 in totaal, eigenlijk allemaal simultaan). Ze zaten voor verschillende dingen, 2 voor moord, 2 voor diefstal en 1 voor brandstichting. Van de 2 moordenaars weet ik het verhaal, van de anderen niet. Ze zitten allemaal van een paar maanden tot levenslang.

Ik ben gaan schrijven omdat het me interessant leek, ik heb iets met dingen die 'anders' zijn. Daarnaast wilde ik ergens zien in hoeverre ik de man achter de gevangene/misdadiger kon zien. En ik wil die mensen ook helpen; mensen die post krijgen in de gevangenis, gedragen zich beter (dus prettiger voor het personeel), en hebben tot 60% minder kans om weer de fout in te gaan.

Een van hen is ondertussen vrij, en heb ik op facebook, spreek ik met enige regelmaat. Hij heeft het nogsteeds over naar Nederland komen en doet on eerbare voorstellen, maar dat lach ik weg, hij doet het toch niet.

En nee, ik schreef niet in het Nederlands maar in het Engels.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:12

Hier was idd (deels) een topic over maar dat is dood ;(

[LZP] Schrijven met iemand uit het buitenland?

Ik schrijf met een mevrouw die vast zit in Texas. Mede door dat topicben ik nieuwsgierig geworden, en heb een briefje gestuurd. Goed, ze zit niet voor niets vast, maar ik krijg altijd hele leuke brieven van haar, ze heeft echt humor :) Het betekent heel veel voor haar dat iemand die haar niet echt kent zomaar zoveel moeite voor haar doet (uhmm.. 1x per maand ongeveer een brief de deur uit doen 8)7 )


Edit: okee dit was raar, ik kreeg een melding dat er een nieuwe post was geplaatst (dat je dat eerst moet lezen bla bla) maar dat was mijn eigen post? :')
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 29-03-12 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:13

Char_elle schreef:
Heb het nooit gedaan.
Maar ik vraag me heel erg af waarom mensen zoiets doen? (Niet aanvallend bedoeld hoor) Maar ik vraag me dat serieus af. Weten jullie ook wat die mensen gedaan hebben en waarom ze dus in de bak zitten? Ben je van plan contact te houden met deze mensen als ze uit de bak zijn? Vaak zijn de meeste geen schatjes die daar zitten en vaak is er een goede reden dat ze achter de tralies zitten. Ik voel me daarom ook niet echt geroepen die mensen een plezier te doen door ze brieven te schrijven.

Maar ik ben echt heel erg benieuwd waarom er mensen zijn die het wel doen!

Omdat het vermakelijk is? En omdat ik heeeeeel erg nieuwsgierig ben!
Ik heb 4 verschillende gevangenen geschreven die stuk voor stuk beweerden onschuldig te zijn.
Zou best wel eens kunnen, aangezien ik niet erg veel vertrouwen heb in de US government..
Zou ook best wel eens niet kunnen, maar ontmoeten ga ik ze toch nooit, laat staan opzoeken.
Iemand hier op bokt heeft haar man zelfs op deze manier ontmoet geloof ik! :D

via writeaprisoner.com schrijf je in het Engels :)

'In het land der blinden is eenoog koning'

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:14

Ja, dat is ook waar. Ik hoop nooit in de problemen te komen in Amerika, je wordt al dan niet schuldig bevonden door een groep mensen die helemaal geen zin hebben om daar te zitten en er al zeker niet voor gestudeerd hebben...

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:14

Er is een bokster die n.a.v. het schrijven zelfs met deze meneer (Amerikaan) getrouwd is en dolgelukkig!

Maiska

Berichten: 1317
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Middelstum

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:17

Het topic van writeaprisoner ben ik al eerder tegengekomen, het lijkt me erg leuk en interessant om dit ook te doen. Helaas tijdgebrek.... Kan al amper tijd vinden mn moeder te schrijven ;) Maar wil dit in de toekomst zeker eens doen!

Behandeling voor mens & paard
Luisterpaard afstemmingen

http://www.crystal-vision.nl/

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:20

Ik snap die nieuwsgierigheid volkomen! Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in de mens achter de crimineel zegmaar. Maar ik heb toch zoiets van ik wil die verhalen niet te dicht bij hebben. Stel je voor dat die man echt naar nederland wil komen Vjestagirl, sta jij dan op het vliegveld om hem op te wachten? Bied jij hem een 'huis' voor de dagen dat hij hier is? Zo op afstand kan het wel interessant lijken, maar ik zou echt als de dood zijn ergens bij betrokken te worden of wat dan ook.
Kijk bij mensen die diefstal hebben gepleegd of brandstichting zal het allemaal nog wel meevallen, maar bij mensen die een moord hebben gepleegd (met wat voor motief dan ook) krijg ik toch wel een beetje de kriebels. Zeker als je weet tot wat die mensen in staat zijn..

Ik snap de nieuwsgierigheid wel en ik snap dat die mensen zich er beter door gaan gedragen maar toch vind ik er een beetje een rare kant aan zitten. Ik weet niet, iets engs denk ik.

...Dus ik zweer het bij de goden,
liever dood dan uit de mode...
Weet,je kleding is gewoon
mijn pakkie-an!!!!!!!! Muziek!

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:20

Ik heb het ook ooit gedaan. 1 tip: vraag je gevangene niet wat híj nou van meneer Bush vindt, dat soort brieven komt namelijk nooit bij je gevangene aan :')

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:21

Sok schreef:
Char_elle schreef:
Heb het nooit gedaan.
Maar ik vraag me heel erg af waarom mensen zoiets doen? (Niet aanvallend bedoeld hoor) Maar ik vraag me dat serieus af. Weten jullie ook wat die mensen gedaan hebben en waarom ze dus in de bak zitten? Ben je van plan contact te houden met deze mensen als ze uit de bak zijn? Vaak zijn de meeste geen schatjes die daar zitten en vaak is er een goede reden dat ze achter de tralies zitten. Ik voel me daarom ook niet echt geroepen die mensen een plezier te doen door ze brieven te schrijven.

Maar ik ben echt heel erg benieuwd waarom er mensen zijn die het wel doen!

Omdat het vermakelijk is? En omdat ik heeeeeel erg nieuwsgierig ben!
Ik heb 4 verschillende gevangenen geschreven die stuk voor stuk beweerden onschuldig te zijn.
Zou best wel eens kunnen, aangezien ik niet erg veel vertrouwen heb in de US government..
Zou ook best wel eens niet kunnen, maar ontmoeten ga ik ze toch nooit, laat staan opzoeken.
Iemand hier op bokt heeft haar man zelfs op deze manier ontmoet geloof ik! :D

via writeaprisoner.com schrijf je in het Engels :)

maarja, hier in Nederland beweert volgens mij ook de helft onschuldig te zijn. Ook al hebben ze het wel 'gedaan', dan hebben ze er altijd een goede reden voor.
Brr en mijn man ontmoeten in de gevangenis, nee dankje -O-

...Dus ik zweer het bij de goden,
liever dood dan uit de mode...
Weet,je kleding is gewoon
mijn pakkie-an!!!!!!!! Muziek!

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:23

celano schreef:
Er is een bokster die n.a.v. het schrijven zelfs met deze meneer (Amerikaan) getrouwd is en dolgelukkig!


Echt?? Wie?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:23

@maiska Haha, schrijf je je moeder? :+ Mijn moeder is vet hip, ze kan smsen en e-mailen en de caps lock toets uitzetten als ze die per ongeluk indrukt :+

@Charelle daar gaat het in het andere topic ook kort over. Maar eh, als je uit de gevangenis komt heb je echt niet zoveel geld hoor. Die kopen echt niet even een vliegticket (vaak moeten ze ook zo en zo lang binnen de staatsgrenzen blijven) om iemand op te zoeken in Nederland. Plus ze hebben wel wat beters te doen. Een leven opbouwen bijvoorbeeld :+ Mijn mevrouw heeft een zoontje van nu 7 jaar, die komt echt niet even hierlangs als ze vrij komt (al is die jongen 30 jaar tegen die tijd)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

kensha

Berichten: 3915
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:24

Waarom mensen het doen?

De gevangen zijn en blijven mensen en de meeste die daar belanden komt meestal door de slechte economie of het slechte leven waar ze in gewikkeld zijn geraakt.

Als jij daarvoor 10-20 jaar vast zit dan zou je graag ook contact van buiten af willen hebben "De normalere mensen".
En mensen die schrijven zijn meestal nieuwschierig naar hun verhalen van waarom ze vast zitten en die mensen zullen ze ook meestal hoop geven wanneer een gevangen daarna ook vraagt.

Building up my Body.
67,8kg, 9% lichaam vet.

R.I.P Now-or-Never 10-06-2016

Maiska

Berichten: 1317
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Middelstum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:25

Char_elle schreef:
Ik snap die nieuwsgierigheid volkomen! Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in de mens achter de crimineel zegmaar. Maar ik heb toch zoiets van ik wil die verhalen niet te dicht bij hebben. Stel je voor dat die man echt naar nederland wil komen Vjestagirl, sta jij dan op het vliegveld om hem op te wachten? Bied jij hem een 'huis' voor de dagen dat hij hier is? Zo op afstand kan het wel interessant lijken, maar ik zou echt als de dood zijn ergens bij betrokken te worden of wat dan ook.
Kijk bij mensen die diefstal hebben gepleegd of brandstichting zal het allemaal nog wel meevallen, maar bij mensen die een moord hebben gepleegd (met wat voor motief dan ook) krijg ik toch wel een beetje de kriebels. Zeker als je weet tot wat die mensen in staat zijn..

Ik snap de nieuwsgierigheid wel en ik snap dat die mensen zich er beter door gaan gedragen maar toch vind ik er een beetje een rare kant aan zitten. Ik weet niet, iets engs denk ik.


Same here ;) Er zit ook iets spannends aan denk ik. En het is interessant om de persoon achter de gevangene zeg maar te zien. Erg benieuwd naar de manier van leven daar en hoe ze alles ervaren, wat ze op een dag doen etc. Maar zoals in de qoute hierboven.... Vind het een groot risico, straks komen ze vrij en gaan ze je opzoeken omdat ze niemand meer thuis hebben... Brrrr

Behandeling voor mens & paard
Luisterpaard afstemmingen

http://www.crystal-vision.nl/

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:25

Char_elle schreef:
Sok schreef:

Omdat het vermakelijk is? En omdat ik heeeeeel erg nieuwsgierig ben!
Ik heb 4 verschillende gevangenen geschreven die stuk voor stuk beweerden onschuldig te zijn.
Zou best wel eens kunnen, aangezien ik niet erg veel vertrouwen heb in de US government..
Zou ook best wel eens niet kunnen, maar ontmoeten ga ik ze toch nooit, laat staan opzoeken.
Iemand hier op bokt heeft haar man zelfs op deze manier ontmoet geloof ik! :D

via writeaprisoner.com schrijf je in het Engels :)

maarja, hier in Nederland beweert volgens mij ook de helft onschuldig te zijn. Ook al hebben ze het wel 'gedaan', dan hebben ze er altijd een goede reden voor.
Brr en mijn man ontmoeten in de gevangenis, nee dankje -O-


Ik vind dat je altijd eerst het verhaal moet kennen achter zo iemand om te oordelen of het 'brr' is.
Stel iemand is veroordeeld voor moord.. Tja als het moord was van 'Ik vind jou niet lief ik schiet jou neer' , okee. Maar stel hij heeft een oom vermoord die hem en zijn broertjes en zusjes al sinds ze klein zijn elke week misbruikt? Ik moedig het nou ook weer niet aan :+ Maar kan er wel begrip voor opbrengen in zo'n situatie.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:26

Klopt, daar heb je wel gelijk in Magrathea, maar toch. Ik blijf het een raar idee vinden. Het is natuurlijk wel een verschil dat ze in niet om de hoek woont. Toch blijf ik het een raar idee vinden. Daarom ben ik ook zo benieuwd waarom die mensen beginnen met schrijven. Hoe kom je op het idee van 'hé laat ik eens een gevangene gaan schrijven i.p.v. een penvriendin in Amerika te zoeken'. Vertellen die gevangenen dan ook waar ze voor vast zitten en heel het verhaal er omheen? (als het proces af is gesloten tenminste, ik snap dat als ze in hoger beroep gaan ze niet veel kwijt willen)

...Dus ik zweer het bij de goden,
liever dood dan uit de mode...
Weet,je kleding is gewoon
mijn pakkie-an!!!!!!!! Muziek!

Maiska

Berichten: 1317
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Middelstum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:27

Magrathea schreef:
@maiska Haha, schrijf je je moeder? :+ Mijn moeder is vet hip, ze kan smsen en e-mailen en de caps lock toets uitzetten als ze die per ongeluk indrukt :+


Haha sorry, met schrijven bedoel ik mailen ;) Ze heeft wel sms/telefoon enzo maar woont in Duitsland, das helaas beetje duur :( Helaas ook geen watsapp...volgende telefoon wordt echt een watsapp telefoon :p

Behandeling voor mens & paard
Luisterpaard afstemmingen

http://www.crystal-vision.nl/

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:27

Intressant topic mij lijkt het ook wel intressant maar ik heb het nog nooit gedaan.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

kensha

Berichten: 3915
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:28

Jullie moet het ook begrijpen dat ze aan bepaalde eisen moeten voldaan voordat ze überhaupt met iemand naar buitenaf mogen schrijven.

Building up my Body.
67,8kg, 9% lichaam vet.

R.I.P Now-or-Never 10-06-2016