[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Magic_Ice

Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-10
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:44

Jaaa, ook ik kom mij weer melden!

Dit jaar geen veulens maar volgend jaar hopelijk wel 1!
Venus (mijn roodvos ijslander) gaat weer onder de hengst dit jaar!


Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:47

Leuk MI weer een bekende van vorig jaar :D

Magic_Ice

Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-10
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:54

Ja inderdaad erg leuk om wat bekenden hier weer tegen te komen!

crazy_funky

Berichten: 6173
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:55

even een vraagje, misschien dat jullie mij kunnen helpen.
ik heb dus een exmoor hengst uit het wild gekocht, net als mijn merrie toen maar die is al helemaal tam (iets te :P ), wat is nu wijsheid voor het dekken?
wachten tot hij tam genoeg is dat ik hem vast kan houden en aan de hand laten dekken, of gewoon de merrie bij hem in het land gooien?
ze hebben al eens kennis gemaakt bij de staldeur en dat ging heel goed en ze wouden elkaar zelfs kroelen :D

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:55

Vind het ook wel spannend 10 april laten we Whisper scannen in overleg met de da.
Ze is 7 dagen gedekt maar ze is 11 dagen hengstig geweest(vanaf vandaag toont ze geen hengstigheid meer)Patrick is afgelopen woensdag behandeld en mocht daardoor een aantal dagen niet meer dekken.
Vandaar in overleg met de da gaan we scannen.

[ITP] Tinkerhengst Patrick die erg vrolijk is

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 01:05

crazy_funky schreef:
even een vraagje, misschien dat jullie mij kunnen helpen.
ik heb dus een exmoor hengst uit het wild gekocht, net als mijn merrie toen maar die is al helemaal tam (iets te :P ), wat is nu wijsheid voor het dekken?
wachten tot hij tam genoeg is dat ik hem vast kan houden en aan de hand laten dekken, of gewoon de merrie bij hem in het land gooien?
ze hebben al eens kennis gemaakt bij de staldeur en dat ging heel goed en ze wouden elkaar zelfs kroelen :D


in de kudde opgegroeid = bekend met lichaamstaal. je weet nooit zeker of je merrie er niet bang van zal zijn en/of hij een jager blijkt te zijn, dus een risico blijft het altijd, maar in principe zou hij dermate bekend moeten zijn met lichaamstaal van merrie's dat ie wel weet wat wel en niet kan.

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:17

ik meld me ook aan ik hoop dit jaar mijn gribaldi x amulet merrie te kunnen laten dekken

RIP Wings for Ever 29-10-2018 Bonita 25-04-2017 Dynamite 20-05-2010 en Diconta 25-11-2010 jullie blijven altijd in mijn hart

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:03

Leuk Polleman!

Hier is empty niet meer hengstig volgens mij(is 8 weken hengstig geweest) dus van de week even laten scannen zodat ik zeker weet dat er niets op zit van die hengst die ik er niet op wilde hebben en dan wachten tot de volgende hengstigheid en dan met onze silver dapple hengstje dekken :)

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:53

iK meld mij ook weer. Hier wordt er dit jaar 1 merrie gedekt weer. straks in mei gaat ze bij de hengst. In het vroegste geval dus in april een veulen of een maandje later (of helemaal niet, haha)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:12

'k ben ook nog wat aan het twijfelen,misschien binnen een week of 2 de eerste laten dekken,dan wat later de jongere merries,hebben die nog wat respijt en liggen de geboortes wat gespreid. Het is wel leuk om er 2 dicht bij elkaar te hebben,dan hebben ze meteen ook 'n speelkameraadje. :j

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:31

Ja ik vind wat vroeg in het jaar ook wel weer zijn voordelen hebben.. Zou nu op zijn vroegst begin maart een veulen krijgen als het nu pakt en dat vind ik toch wel weer fijn :)


_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:38

Hier zijn ook div. redenen waarom we al vroeg zijn gaan dekken.

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:24

ik twijfel ook nog,,
weet nog neit eens welke hengst, ze willen haar morgen eigelijk hengstig spuiten,
maar dan moet ik wel weten wie wat en waar,,, help

RIP Wings for Ever 29-10-2018 Bonita 25-04-2017 Dynamite 20-05-2010 en Diconta 25-11-2010 jullie blijven altijd in mijn hart

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:56

zou toch wel handig zijn als je weet welke hengst dan :+

Cynthia82

Berichten: 9298
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:13

Waarom dan hengstig spuiten als je nog niet weet welke hengst je wil? Je hebt nog tijd zat..

Ik ga ook bewust een maand eerder dekken dan 2 jaar terug. Toen ging Dais begin mei naar de hengst, maar werd ze (denk oa door de reis) 9 dagen te laat hengstig, ze bleef 11 dagen hengstig en TiSento is 15 dagen 'te laat' geboren.
Hij is dus van 12 mei, dus ze gingen pas eind mei de wei op.
Dais moest half oktober van het land af naar stal en ik wilde haar 2 weken zonder veulen buiten hebben tegen uierontsteking. Dat had tot gevolg dat Ti op 4,5 maand al bij zijn moeder weg moest (ik wilde hem niet op stal zetten).
Hopelijk dit keer een maand eerder een veulen :)

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:57

Deze merrie gaat ook voor de eerste keer, is dan net 4 geworden. vandaar dat ik even op tijd wil zijn. Hier wordt ze vooraf gescand, dan weet ik ongeveer wanneer ze gaat ovuleren en dan gaat ze naar op tijd naar de hengst. Hengstig spuiten hoef ik niet te doen, wordt natuurlijk gedekt en als ze een paar keer bij de hengst is geweest wordt ze vanzelf goed hengstig, daar ben ik niet zo bang voor. :)
Wil gewoon niet te laat een veulen en eigelijk ook niet te vroeg, mei vind ik ideaal, maar april kan eventueel ook nog. :)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:12

Leuk, ik had dit topic nog helemaal niet gezien. :o
Zie al veel 'bekenden'.

Bij ons worden er dit jaar weer twee merries gedekt.
Tenna gaan we nog een keer proberen. Dit jaar krijgt ze geen veulen, dus we brengen haar begin april naar de hengstenhouder.
Ze heeft nu al een mooie cyclus heb haar al sinds januari mooi elke 3 weken hengstig.
Ga ervan uit dat het ondanks haar leeftijd (ze is nu 19) nog wel gaat lukken.

Cantate wordt ook gedekt maar zij moet eerst haar veulentje nog krijgen. :D

Hier (en dan spreek ik van Hannoveraner) worden echt veulens geboren voor 1 januari en geboekt op het nieuwe jaar.
Open en bloot. Van een grote fokker hier weet ik dat hun al op 19 december het eerste veulen gekregen hebben.
Tja geen wonder dat die beebs al een hele voorsprong hebben op de latere veulens bij de veulenkeuringen.


Patrick. Wat een bijzonder veulen gaat dat worden. hartstikke leuk.

Cynthia: dat moet gewoon een supergaaf veulen worden. Hopelijk nu in merrie uitvoering.

Marije overal naar toe voor de dekkingen, wat lijkt me dat ongelooflijk leuk. Jullie hebben het prachtig voor elkaar.

CF ik heb geen ervaringen daar mee, maar mijn idee zou ook zijn juist een uit het wild komend dier kent de regels heel goed.
Lijkt me heel spannend dat wel.

Ik wil niemand vergeten maar weet van 4 pagina's niet meer waar ik overal op moet reageren.

Frederiksborger fokkerij Hof Honesta. www.hofhonesta.com

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:38

ze is al 2 jaar van mij maar nog nooit hengstig gezien daarom spuiten en ze staad nu op de kliniek..
vanwegen een trap die ze gehad heeft dus daarom ik neem de tijd ook en ik zie wel morgen eerst gesprek afwachten

RIP Wings for Ever 29-10-2018 Bonita 25-04-2017 Dynamite 20-05-2010 en Diconta 25-11-2010 jullie blijven altijd in mijn hart

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:36

Och arme merrie Polleman, is ze gewond van de trap?
heb je nu wel een idee welke hengst je gaat gebruiken?

Frederiksborger fokkerij Hof Honesta. www.hofhonesta.com

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:31

firenza is niet meer hengstig, was gister al niet genoeg meer om te dekken. 2 dagen ervoor wel mooi, die was, denk ik, mooi voor het eitje :j ze zal eergister wel de eisprong gehad hebben gok ik.
Njadien en emira zijn niet meer hengstig geworden, dus die verwacht ik wel drachtig dan. Xenah is niet herdekt. De dames worden (ipv vandaag) volgende week pas gescand. Ik heb wel een mooi opvoelboxje staan nu :j wat je allemaal wel niet kunt maken van wat platen en balken :')

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:57

Ow SA zelf een opvoelbox gemaakt?
Wat gaaf, dat willen wij ook nog steeds een keertje doen.
Ook al hebben we erg brave merries toch is dat voor de DA wel handig en extra veilig.

Frederiksborger fokkerij Hof Honesta. www.hofhonesta.com

Cynthia82

Berichten: 9298
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:23

Tjinta, leuk samen in DBT2013! :D
Ik hoop zeker op een Ti in een merrie-uitvoering met zwarte in plaats van witte manen en staart :)

Daisje is momenteel beetje zielig:
Woensdag tijdens het grazen is Dais met haar rechter achtervoetje in het longeertouw blijven hangen. Doordat ze in paniek raakte en het touw strak zat, duurde het even voordat ik haar had bevrijd.

Het haar was eraf in haar kootholte, maar ze liep nog prima.
Toen ik haar net uit stal haalde, had ze een heel dik been en liep ze kreupel.
Ik heb een halfuurtje met haar gestapt, beentje (op advies van de va) afgespoten en haar sok eraf geknipt |(

Uiteindelijk stapte ze wel redelijk normaal, maar draven wil ze echt niet en als ze het doet, loopt ze erg kreupel.

Ik heb na het afspuiten foto's gemaakt.
Voor het afspuiten was het niet bebloed en kwam er alleen wat wondvocht uit.
Ik heb haar niet in de bak gezet (zand lijkt me niet zo goed met een natte wond).

Afbeelding Afbeelding

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

crazy_funky

Berichten: 6173
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:36

ai dat ziet er niet best uit zeg! gelukkig groeit die sok wel weer aan. :(:)

SA, dat is handig zo'n zelfgemaakte opvoelbox!
nu is alles dus weer gedekt en evt drachtig? of moet er nog iemand hengstig worden?

ik laat die van mij wat later dekken, dit in verband met mijn eventuele plannen eind dit jaar en begin volgend jaar, zodat ik er wel bij kan zijn als ze bevallen.

Magic_Ice

Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-10
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:41

Cynthia, wat een nare wond, houd goed in de gaten dat ze geen einschuss krijgt!

Venus gaat half mei naar de hengst, dan heb ik als het goed is een half april veulentje, vind ik altijd de mooiste tijd omdat ze dan vrijwel altijd gelijk lekker naar buiten kunnen!

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:44

SA jammer dat je te laat was!
ziet er naar uit cynthia!

ik heb vandaag enjoy weggebracht naar utrecht, vandaag eerste dag hengstig en was er dan ook nog niet klaar voor maar ben liever te vroeg dan te laat, vooral ook omdat het haar eerste keer is en ik dus niet weet wanneer haar eisprong is
ze liep in 1x de trailer op :D en daar was ze ook super braaf. kreeg complimenten dat het zo n mooi paard is :D

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Ilona__, shadowstar, xsurfdiary en 29 bezoekers