vrijheidsdressuur wordt te bekend???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

vrijheidsdressuur wordt te bekend???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 12:03

Ben benieuwd naar jullie mening.
Als ik vroeger (een jaar of 3, 4 geleden) honey liet liggen was het oooh en aaaahh. Als ik haar nu laat liggen is het van owh, leuk....
vrijheidsdressuur wordt IMO te bekend, steeds meer mensen gaan het doen, wat hun goed recht is, maar wat ik wel jammer vindt.
Het is steeds minder bijzonder als je je paard kan laten liggen op commando.

Ook vind ik het jammer dat veel mensen veel te makkelijk denken over VD, owh, ik leer mijn paard ff liggen.. Maar zo werkt het dus niet...
Meningen?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:19

Omdat het populairder wordt zullen ook hier mensen komen die het paard gaan uitschelden en slaan als ze het niet goed etc etc, net als onder het zadel denk ik. Jammer hoor.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:41

Romkabouter schreef:
Omdat het populairder wordt zullen ook hier mensen komen die het paard gaan uitschelden en slaan als ze het niet goed etc etc, net als onder het zadel denk ik. Jammer hoor.

Het woordje vrijheid valt er dan af.
Dan zijn het dwangkunstjes!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:57

Dit is met alles. Mennen was een paar jaar terug ook alleen voor de rijke stinkers met dure karren en tuigen. Nu hobbelen alle kindjes met hun verzorgshet in een omgebouwde aanhanger.
Jammer? Nee, juist blij zijn dat het door meer mensen leukgevonden wordt.

Zo ook met vrijheidsdressuur. Doordat het er en schattig uitzieten willen mensen het gaan proberen. Net als bij paardrijden, mennen of tennisen doet niet iedereen het op de correcte manier.
En zoals je zelf weet heb jij ook fouten gemaakt. En ik ook, en die andere 10000den mensen die aan VD doen ook.
Het enige wat belangrijk is is dat ze de mensen en vooral de dieren er plezier in hebben...

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:55

Ik vind het niet jammer dat meer mensen het gaan doen, tuurlijk is het wel zo dat als je niet meer de enige bent het niet zo speciaal is maar gelukkig denkt men tegenwoordig meer aan het welzijn van het paard en worden trainingen afgewisseld.
Als vd op de juiste manier gedaan wordt zie ik geen probleem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 11:04

Ik vind het HEEL jammer dat zowat ieder paard vrijheidsdressuur kan.. Ik was ooit "bijzonder" met ry maar nu doet iedreeen het.. sorry mischien egoistiesch van mij maar waarom alles verklappen? T is toch niet leuk meer als iedereen het kan? Ik heb het ook allemaal zelf uitgezocht en geprobeerd.. vind dat iedereen dat maar moet doen.. ipv alles voorgeschoteld krijgen op een bordje...

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 12:41

Tuurlijk word het meer bekend het is een leuke manier om met met je paard bezig te zijn. Je kunt er al jong me beginnen (nee ik laat mysty nog niet liggen enzo) met dingen zoals stilstaan en komen op comando.
Het is alleen jammer dat sommige mensen denken dat ze met slaan meer berijken, maar dat s in mijn ogen met alles.
Ik vind dat je elkaar juist tips moet blijven geven en elkaar moet helpen, degene die er al meer ervaring mee hebben moeten degene die beginnen juist helpen. Dan voorkom je dat er fouten worden gemaak. Ik vind het ook dom dat sommige mensen als je ze iets vraagt zeggen: 'nee ik vertel niet hoe je zus of zo moet doen want dalijk gaat iedereen het doen' ja nou en? zolang het jij en vooral je paard er plezier in hebben. Sommige mensen gunnen andere dat plezier kennelijk niet, alleen omdat zij bijzonder willen zijn, dat vind ik jammer, want de meeste gaan toch wel door zonder tips of niet. En juist dan worden er fouten gemaakt. Gelukkig zijn er nu genoeg boeken te vinden over vd.