Wintec 2000, is t wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Wintec 2000, is t wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 21:41

Ik kan een Wintec 2000 overkopen voor een fijn prijsje. Het staat me vooral heel erg aan dat je de boom kan verwisselen, aangezien ik nogal eens van paarden switch (handelaar Frusty )
Zijn dit (in verhouding) fijne zadels? (Ik hoef geen stubben want dan was ik daar wel naar op zoek gegaan)
Dat EquiSuede, zit dat lekker? Heb dus geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen, een kont die aan t zadel blijft kleven Verward Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:46

ik heb geen wintec 2000 maar wel een wintec met suede. ik zelf vind het heel lekker zitten. je zit ook best stevig maar ik ken ook mensen die het helemaal niet lekker vinden zitten en het een plakzadel noemen. kun je het niet uitproberen of ken je niemand in de buurt die zo'n zadel heeft?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:48

Ga eens naar een ruitersportzaak om erop te zitten, het is namelijk heel persoonlijk. Zelf vind ik het lekker zitten maar heb er nog nooit een lange rit mee gemaakt.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:48

Wat loulou zegt.

Ik zelf vind het helemaal niks , met een Engels zadel al dat suede..
Daarom heb ik ook de Wintec 500 Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 22:03

hmz, dan toch de plaatselijke ruitersportwinkel maar gaan stalken... hihi, ze hebben al zo de schurft aan me }>

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:10

Een vriendin van me heeft een nog nieuwer model (kan dat?) met lucht kussens... maar daar zit ook suede overheen en ik vind het heerlijk zitten,
maarja een zadel is inderdaad heel erg persoonlijk.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:12

Ik vind het idiaal.Het zit lekker en het is licht..en minder onderhoud Haha!
Het is inderdaad persoonlijk.
Ik kan je wel zeggen dat ik in elk geval geen ander zadel wil dan een wintec.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:15

ik heb een tijd een kunstof zadel gereden maar het voegde gewoon niet bij mij, heel persoonlijk dus!!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 08:06

Ik heb ook een wintec 2000 gehad op zich een lekker zadel alleen het piepte ontzettend met mijn leren rijlaarzen. Ze konden me in de verte al aan horen komen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 08:47

IK heb hem ook.
Ik vind hem heel fijn.
Licht, en je hoeft hem nooit in te vette Haha!:D:D Lachen
Ik vind hem beter als mijn leren zadeltje!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:01

Mij werd wel verteld datde pasvorm van de nieuwe model Wintecs slechter is dan van de odue modellen. Punt om mee te nemen. Het is neit meer zo dat een Wintec zo maar voeral oppast. Jammer genoeg.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 10:33

Mijn vriendin had er ook een met suede, ik vond het heel lekker zitten (voor zover ik erop heb gezeten)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:36

Belker schreef:
Mij werd wel verteld datde pasvorm van de nieuwe model Wintecs slechter is dan van de odue modellen. Punt om mee te nemen. Het is neit meer zo dat een Wintec zo maar voeral oppast. Jammer genoeg.

Komt door de luchtkussens.
Dit systeem schijnt helemaal niet super te zijn. Veel ruitersportzaken willen ze daarom niet meer verkopen met luchtkussens.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 13:45

Wat het verwisselen van de boom betreft:
bij het kopen van de Wintec 2000 kreeg ik gewoon de boom die bij Cerise paste.
Mocht ik de boom willen verwisselen, dan kan dat, maar dan schijnt dit ook wel geld te kosten, al is dit misschien niet zo veel.

Wat het EquiSuede betreft:
ik vind het heerlijk zitten.
Ik dressuur en spring er mee, en buitenritten van 2 uur... zit super.
Ook kunnen de kniewrongen weg genomen worden, als je dat wilt, van die steuntjes bij je knieen onder het blad die dus eraf gehaald kunnen worden.
Maar ik vind ze wel fijn zitten, laat ze er altijd op.

Je moet het maar gewoon uitproberen, ik heb het gekocht omdat Cerise een hoge schoft heeft, en sommige zadels geen zadeluitsparing hebben bij de schoft, en deze wel.
Een tweedehands kieffer heeft dat ook, maar die gaat vaak net zolang mee als een nieuwe Wintec.

Sommigen vinden dat suede als 'een plakzadel' zitten, maar dan denk ik: je doet toch ook een rijbroek met (kunst)leer aan voor een stevige lekkere zit? Dit is net zoiets, je zit er gewoon lekker op vind ik.
Veel succes met kiezen! Lachen

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

ik heb er een keer op gezeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 15:47

En ik moet zeggen het zat zalig..
Ik zelf heb er geen, ik heb ooit op een tinker gezeten van een vriendin en die heeft wel zo'n zadel.
Het zat heeeerlijk.
het gemakkelijke is dat je ze kunt schoonmaken met water en zeep enz.

Volgens mij zijn het fijne zadels en niet zo duur geloof ik...
Maar ik zelf persoonlijk heb er geen ervaring mee.

Groetjes Monique

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:39

ja een tinker bij ons op de manege heeft ereen. zit echt super!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:52

Een kennis van ons heeft ook een kunststofzadel, maar dan van Thorrowwood Griffin en is ook overdekt met dat Equisuede, het zit wel lekker, maar als je dan een trainigsjackje ofzo om je middel wilt doen omdat het misschien s avonds wat frisser wordt, zit het ineens verschrikkelijk.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:43

Ik heb een Wintec 2000, het is een super relaxt zadel, ligt ook erg fijn op je paard, bij mijn pony klapte het zadel in het begin iets, maar nu niet meer, ik denk omdat het nog iets moest zakken het zadel. maar ik heb bij beide zadels wel altijd een bontje onder. mijn adere zadel is ee kieffer munchen, maar ik vindt toch degelijk de wintec 2000 een veel fijner zadel.
en zeer makkelijk in onderhoud. gewoon een toppie zadel. en ook mooi is dat je de beugels onder het zweetblad langs kan halen dat staat mooier, en krijg je dus aan de voorkant niet van die lelijke schuurplekken op je zadel.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:40

Ik heb de een andere wintec dressuur zonder suede maar die zit superlekker!!! Dus deze denk ik ook wel!!!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:47

Ik heb zelf ook een wintec 2000 op jamey liggen.

Ze passen zich vrij snel aan paard + ruiter aan,alleen had ik de pech dat bij Jamey de achterkant te laag lag,en dus en een schuimrubber kussen onder moest.(inmiddels ben ik overgestapt op een goede gelpad).Ik vind wintec 2000 door het suede erg fijn en stevig zitten.Het zijn erg goede zadels,tegen niet zo'n behoorlijk hoge prijs Pling