problemen met werkgever

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

problemen met werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 19:54

Ik weet dat een deel van de problemen die ik met mijn werkgever ook door mijzelf komen. Ik heb iig een hoop geleerd, maar mèn wat baal ik...

Bij mijn sollicitatie zei ik dat ik niet zo'n typje was die gelijk zegt wat me op het hart ligt. Nou, dat moest ik gewoon doen. Dus ik dacht: dat zal wel loslopen, maar helaas voor mij heb ik met sommige dingen toch echt te lang rondgelopen en/of met te weinig genoegen genomen, waardoor ik me nu dus weer genaaid voel (niet zo leuk).
Ook zei ik dat ik best voor dit salaris wilde werken, maar dat het toch nauwelijks meer dan minimumloon was en dat ik uit huis wilde, een paard moest onderhouden e.d. Kortom: ik verwachtte wel loonsverhoging. Eerlijk, vond ik. Maar kennelijk denkt mijn baas er anders over. Ik vind het ronduit banketstaaf wat hij me geflikt heeft: doodleuk beweert hij dat ik ook wel eens uurtjes niets doe (tekenen, internetten), dat ik 'zomaar' dagen vrij krijg, dat ik niet ziekgemeld wordt (dan krijg ik nog maar 70% van mijn loon) etc etc. Echt bij elk punt waar ik me niet prettig over voel weet hij een k*t opmerking te plaatsen. Onzekerheid troef dus, ben ik nou zo'n b*tch of is hij nou zo'n l*l? Ik heb het *dus* niet over het feit dat ik geen lunchpauze opneem, het loon dat vanaf mijn verjaardag (2 dagen voor mijn laatste werkdag) écht minimumloon is etc.
Er zijn echt gigantisch veel punten waar hij me erg leuk de grond in boort ("Als we zo gaan beginnen...") en het is nu dus zodanig dat ik zoiets heb van: ik heb al ontslag genomen, per 1 okt ben ik weg, screw him, ik zeg niets meer. Maar ondertussen voel ik me nog gebruikter dan voordat ik het te (of ter?) sprake bracht. Blech!
Ik voel me er iig helemaal niet prettig onder, ik weet dat ik er ook debet aan ben door het niet gelijk te zeggen en te denken dat ik spoken zie, maar juist door zijn reactie voel ik me nog 10x k*tter. Hij zei vandaag letterlijk dat ik alleen maar commentaar had en dat ik nooit iets positiefs zei, waar hij dat vandaan haalt? Ik zeg, zoals afgesproken tijdens mijn sollicitatie, wat me op het hart ligt. Wat hij daar mee doet is natuurlijk zijn zaak, maar ik voel me behoorlijk l*llig nu.
Ik heb er iig wel van geleerd, het loon-probleem speelt nl. al vanaf mei (zijn vriendin die 8 uurtjes werkt verdient in verhouding gewoon fors meer dan ik) en toen zijn dingen niet duidelijk uitgesproken. Ook zegt hij via via gehoord te hebben dat ik... etc, van wíe hij het heeft zegt hij niet (dat wil hij niet zeggen, want blablabla). Ik heb wel geleerd dat ik duidelijker moet zijn en niet met onduidelijkheden tevreden moet zijn. Ik krijg mijn eigen stomme fouten nu keihard op mijn bord, maar gadsie wat is dat ontzettend slecht te pruimen....

Zo, dat moest ik ff kwijt! Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 20:01

En als je zegt, ik wil meer geld anders nok ik hem? Of kan hem dat geen reet schelen?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 20:08

Jeetje man, je kan overal dat geld verdienen, gewoon je biezen pakken, dan zie je ook weer eens hoe het er elders aan toegaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 20:17

He laui, zo herkenbaar. lijkt op de 'story of my life".

Je zult vast nog wel vaker in je valkuil stappen. Je chef vind het heerlijk je te pesten en je daarmee te onderdrukken. Je zegt alles en dat wil hij niet, dus vernederd hij je steeds. Ken zulke chefjes wel. Weet niet wat voor werk je doet. Maar ik weet nu wel dat kantoor niets voor mij is. Zoek iets waar je beter uit de verf komt en gewaardeerd wordt, iets met meer eigen verantwoording, dus ook je eigen mening meer gewaardeerd wordt.

Heb pas weer ontslag genomen om dezelfde reden, maar dit keer wordt het geen kantoorsloofje meer. Banen zat hoor.

En dat van je paardje, ook die fout eens gemaakt, werd er elke dag op afgerekend. Als ik een eigen paard heb, wat gigantisch veel kost... Ja hij kan dat niet betalen. (10 keer mijn maandsalaris) dan heb ik ook geen extra geld nodig. De broekriem maar wat strakker aantrekken.

Succes en laat hem kapotvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 01:19

Eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat je dit kunt bijschrijven in het grote boek en dat je het meeneemt voor een volgende keer. Het zijn rotervaringen, maar je komt de volgende keer weer beter beslagen ten ijs.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 09:38

Ik heb al ontslag genomen (per 1 okt), dus ik ben hier sowieso weg. Ik vind het bijzonder l*llig zoals het gaat en gegaan is. Ik heb niet duidelijk gezegd dat ik een halfjaar wachten op loonsverhoging lang vond, ik heb het gewoon geslikt. Zo van: 't zal wel normaal zijn.
Dat doe ik dus ook niet, ik wil gewoon een indicatie van te voren wát ik aan loonsverhoging kan verwachten en wanéér ik die dan krijg.
Ik werk als secretaresse en ik hoef nog maar een jaar te werken, ik ben bij het uzb ook al veel te eerlijk geweest, ik heb nl. gezegd dat ik binnen een jaar ga studeren en dus niet langer beschikbaar ben. Wil ik echt fors meer verdienen dan wat ik nu verdien, dan moet ik dat dus juist niet zeggen.
Ook idd mijn paard achterwege laten, het feit dat ik uit huis wil, etc etc.
Vandaag zei hij overigens dat hij het wel kon waarderen dat ik zei wat me op het hart lag, maar dat ik toch echt ongelijk had. Ook zei hij dat hij me wel 50 euro loonsverhoging wilde geven als ik zou blijven (dus niet studeren etc), misschien ben ik een big, maar ik vind 50 euro (bruto dus) erg weinig... Ach, ik ben hier weg en ik heb veel geleerd.
Idd: ik ga het allemaal in mijn boekje opschrijven en mezelf voorhouden dat ik er alleen maar van geleerd heb. Volgende keer beter zeggen ze als je flink op je bek gegaan bent...
BTW: hij zegt dus dat ik gezegd heb tegen iemand anders dat als ik geen 300 euro meer zou krijgen ik op zou stappen. Dat heb ik nooit gezegd, maar het is wel iets wat ik toch aardig zo in mijn hoofd had. Hij is totaal niet van deze wereld als hij denkt dat hij voor dit salaris een volledige secretaresse langer dan een half jaar aanhoudt. Ach, 'Bother' zoals Pooh dan zou zeggen...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:45

€50 is echt niets en al zeker niet als het bruto is.
Nee volgens mij heb je een goede beslissing genomen door er weg te gaan.
Helaas voor jou dit dit nu bij jou moest gebeuren, maar bij je volgende baantje, heb je dit in je achterhoofd en zal het je zomaar niet nog een keer gebeuren.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:37

Doet me denken aan mijn vorige baas.
Op zich aardige man hoor , niks mis mee.
Maar als baas heel sneaky , heeft z'n antwoordjes altijd zo klaar dat je je nog een harteloze trut voelt ook als je iets ter sprake brengt wat niet klopt Lachen .

Baas die ik nu heb is een openbaring , ik hoef niet steeds te vechten voor m'n recht , hij komt er zelf al mee en gaat zelfs nog verder dan dat hij hoeft.

Zo kwam hij een paar weken geleden naar me toe : sorry,sorry,sorry ....je krijgt nog 900 gulden van me maar dat heb ik even niet liggen , kan het volgende maand ook ?

Ik had geen flauw idee waar hij het over had Haha!

Maar bleek dus dat hij de regeling heeft dat je als je je over het vorige jaar niet hebt ziekgemeld , dat je dan 1000 gulden cadeau krijgt.
Ik was 1 x ziek dus 900 gulden Tong uitsteken .

Ook luxe kerstpakketen + envelopje met inhoud Pling en spontaan tracteren bij de koffie , in de kantine een frisdrankautomaat , koelkast , magnetron , frituurpan, tosti-ijzer en er ligt al weken (maanden ? Haha!) een Cup-a-Soup apparaat in z'n kantoortje om te installeren Lachen

Vrij krijgen ook al is het druk , hij doet z'n best...al dat soort dingen bij elkaar is toch heel anders dan bij m'n vorige baas....

Die stopte trouwens en iemand anders ging in dat bedrijf.
Die vertrouwde ik door bepaalde dingen niet en ben toen helemaal het CAO uit gaan zoeken.
Toen heb ik ze daarmee om de oren geslagen en we zijn er niet uit gekomen.
Heel verhaal hoe & wat , dat zal ik je besparen Lachen.

Maar ik ben weggegaan , niet verdergewerkt want ik werkte al contractloos omdat het niet rondkwam , hij pissed dat ik zomaar wegliep , hoorde ik achteraf van een collega Haha! .

Volgende dag had ik ander werk ......

Het is zwaar werk daarom wil ik wel graag wat anders , voor de rest is het helemaal top.....alhoewel...Knipoog