Ik ben van plan om met behulp van mijn pa en mijn schoonpappa een 2 wielig karretje voor Pinky te maken. Helaas hebben ze allebij geen verstand van karretjes en assen enzo, en ik ook niet.. heeft iemand van jullie tips, ideeen, bouwtekeningen, fotos??
Helppp
Trotse mama van dochters Svenna & Loys Voorlopig paardloos!
zal je zwaar tegen vallen bij gert jan van boven, dat is die troep waar we het toen je hier was, over hadden. toen wij zelf op zoek waren naar kar enz enz. ten tweede kim volgens henk zoeken naar goede schokdempers je word goed door elkaar geschud met een twee wielig. maar goed daar hebben wij verder ook geen verstand van. veel geluk met zoeken.
wij hadden een 2 wielig karretje opgekocht,en daar heeft men pap's(nogal technies)een 4 wielig van gemaakt. het word een marathon wagentje(teminste moet het worden) het zou voor jou en ons makkelijker wezen als er een bouwplannetje bij zat
*Many people walk in and out of your life, but only true friends... will leave a footprint in your heart *
Ik heb twee bouwplannen voor een wagentje zelf te maken, al wat ik vraag is een foto van het afgewerkt product, PB me even als je ze wil hebben. Eentje weet ik online staan en eentje heb ik in een .doc zitten.
BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710 5 Zoete snoetjes THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON
Elke dag is een uitdagingā¦ & een kans om te genieten.
Ondertussen heb ik een wagen gekocht. Een 4 wielige Misschin leuk voor andere bokkers even een nieuw bericht te posten en ze daar in te zetten als je wil? Toch bedankt!! Groetjes Kim
Trotse mama van dochters Svenna & Loys Voorlopig paardloos!
Hallo allemaal!! ik ben van plan om met goede hulp een tweewieler te gaan maken.Wie heeft ideeeen en tips en vooral bouwtekeningen!! Het is voor een minishet van ongeveer 72 cm. alvast hartstikke bedankt!!! Met vriendelijke groeten, Wendy
Dat is een ambitieus plan hoor. Ik heb wel eens een vierwielige marathonwagen gemaakt, maar een tweewieler voor zo'n kleine pony komt veel preciezer. Ok...., bij een autosloperij haal je asstompen van bijv. een opel ascona of vw golf. Daar haal je ook de remschijven, de remmen (dubbelwerkende dwz met aan beide kanten van der remschijf een remcilinder) en de hoofdremcilinder die onder de motorkap zit, met de remleidingen. Op de plaats waar de autowielen zaten kan je lichtere luchtbanden monteren. Dan moet je nog een as kopen, asstompen erop lassen, houdt rekening met een klein beetje toespoor. De wielen staan in de rijrichting altijd een beetje naar elkaar toe (1 a 2 graden is genoeg)Verder? Op de as maak je bladveren in de rijrichting (halve ellipsveren) Ja dat weegt heel wat, maar gewicht besparen doe je met de opbouw, niet op het fundament. Deze maak je vast aan een frame waar de bovenbouw over kan glijden voor het noodzakelijke evenwicht Dat heen en weer glijden van de zitting doe je met een draadeind met vierkante spoed en moer. Ook de burry moet verend aan de kar worden bevestigd, dmv een veer net boven het oosthout.Kortom je begrijpt het al: it's a hell of a job! Wil je echt iets gaan bouwen moet je eerst gaan spieken bij "paard en koets" bijvoorbeeld om goede ideeen te jatten en de betere boeken er op naslaan, zoals Rijtuigen op het spoor van G. Ipenburg. Kijk heel goed naar oude tweewielers, vroeger waren ze zo achterlijk nog niet. Sterkte, Albert.
ok ik wil dus ook (wel met hulp, heb twee erruge linkerhanden ) een karretje brouwen voor de shetten. De enigste eis die ik er aan stel is dat er ie verstalbaar moet zijn voor verschillende maten ( klein, midden en groot ((jumbo )) )
Het is een raar om het hier te plaatsen maar, ik heb nog BMW-motor sterwielen liggen. Interesse; je mag ze komen halen. Voor niks. Uiteraard. Er zitten wel lagers in maar geen assen bij.