Info over hengsten Haarlem en Rex Magna xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Info over hengsten Haarlem en Rex Magna xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-02 19:58

Ik heb een 9-jarige ruin, Haarlem x Rex Magna xx. Ik ga binnenkort voor het eerst in de M2 dressuur starten. Ik zou graag meer info over deze hengsten en over andere nakomelingen van deze hengsten willen hebben.

Groetjes Barrie


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 20:01

Volgens mij is dit niet echt iets om een pol over te beginnen...
Eigenlijk helemaal niet.

Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?! Wellicht is er wat te vinden over de hengsten, zelf heb ik geen ervaringen met Haarlem paarden

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 19:00

Ik vond het wel grappig. Ik heb mij net hier aangemeld en wilde wel eens kijken hoe die poll zou werken. Het is nou niet enorm serieus ofzo...

Promovendus Ontwikkelingspsychologie sinds 1 februari Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 19:27

Ik heb de poll verwijderd, deze ja/nee-vraag voegde niet echt veel toe aan het topic.

Mat de zoekfunctie http://www.bokt.nl/forums/search.php kun je zoeken naar eerdere topics over deze hengst.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 19:56

Haarlem is Voltaire x Irco polo, een zwarte springhengst.

Hier een Haarlem x Democraat:


Afbeelding

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 07:56

Nog een Haarlem:

Afbeelding

Afbeelding

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 08:42

Rex Magna xx stond bekend om zijn niet al te makkelijk karakter geloof ik. Esther hier op bokt heeft een tijdje een Rex Magna xx afstammeling gehad.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:25

mijn verzorg veulen!

een rex magna


Afbeelding

schitterende gangen!
lief maar pittig

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:00

Ik heb een foto van Haarlem, ik weet alleen niet waar ik moet uploaden. Ik wil hem anders ook wel mailen.

Ik ken een zoon van Rex Magna xx en een kleindochter.
Het zijn beide erg werkwillige dieren met een beetje pieterpeuterig karakter. De zoon is een lange tijd erg iel gebleven, ondanks dat hij lang hengst is gebleven (hij is ook pas laat ingereden). Het was niet het type paard waar van je zou zeggen dat word een joekel van een dressuurpaard (qua bouw) maar het tegendeel is bewezen; hij is een pracht van een paard geworden, veel massa front, echt een "lekker ding"om te zien. Inmiddels loopt hij Z dressuur.

De kleindochter zat eigenlijk al vrij vroeg in de correcte proportie's. Ze is erg leergierig en gaat als een speer bij de wedstrijden.

Ik moet zeggen dat beide dieren erg correct zijn in bouw en gang. Ze zijn erg lief, maar dus wel met een behoorlijk karakter. Ook heb ik het gevoel dat ze ietwat eenkennig zijn en wat moeilijker vertrouwen, doen ze dat dan doen ze alles voor je.
Verder denk ik wel dat het wat gevoeligere paarden qua gezondheid zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:28

Naam: Haarlem
Geboren: 6 april 1989
Kleur: Zwart
Stokmaat: 1.67m
Bijzonderheden: Goedgekeurd kwpn hengst

V. VOLTAIRE PREF, v. FURIOSO II
M. BERDIETA PREF
v. IRCO POLO, m. MEDIETA STER
mv. PERICLES XX PREF -- MARINIER
Fokker : K EN G M. STOEL, te KAMPEN
Eigenaar : STAL DE IJZEREN MAN B.V., KAZERNELN 111, 6006 SP WEERT
VERR. 89.2048: S.8 D.7 G.8 RP.7,5 SPR.8,5 VS.8,5 Tp.8,5 K.9 ST.9 TR.9

Hij was verrichtingskampioen van zijn jaargang.

Afbeelding



Haarlem is een hengst van de succesvolle Nederlandse vererver Voltaire. Voltaire sprong zelf internationaal onder Jos Lansink en Emile Hendrix. Zijn bekendheid vergaarde hij echter in de fokkerij waar hij veel internationale springpaarden heeft gebracht zoals Finesse, Dante, Altaire, Flyinge Electro, Play It Again, enz. Haarlem's moeder Berdieta stamt af van Irco Polo, een andere internationale springhengst die zijn sporen heeft nagelaten in de fokkerij in de vorm van paarden als Irco Marco en Casimir. De moederstam van Haarlem gaat met de volbloed Pericles xx terug op een oude Groninger stam die ondermeer het internationale springpaard Future van Wout-Jan van der Schans heeft gebracht. Ondanks zijn drukke bezigheid als dekhengst loopt hij in de sport onder Karel Cox nationale en internationale Young Riders-rubrieken. De nakomelingen van Haarlem worden graag gezien op de Centrale Keuringen en bevinden zich hier veelal in de kopgroepen. In de internationale paardenhandel staan de kinderen van Haarlem bekend als commerciële paarden, die voornamelijk zeer geliefd zijn onder de Amerikaanse kopers. Ook in de sport weten de kinderen van Haarlem te imponeren. Zo wist de, onlangs vroegtijdig overleden, Haarlem-zoon Maestro (Haarlem X Cor de la Bryère) tijdens de wereldkampioenschappen 2000 te Zangersheide onder Mathijs van Asten het wereldkampioenschap voor de zesjarigen op zijn naam te zetten. Gedurende het dekseizoen 2002 zal Haarlem gestationeerd zijn op De Rittahoeve in Groningen van de familie Post. Haarlem: de succesfactor van de Nederlandse fokkerij.

Haarlem is goedgekeurd voor K.W.P.N., Oldenburg en Hessen.

Dekgeld: Euro 675,- excl. BTW, afdracht en verzendkosten.
Dekking door K.I. en diepvriessperma.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:32

Die Rex Magna is toch al een jaar of 8 a 10 weg.
Afgekeurd op afst. en dekte daarna in Beieren.
Hoe kun je er dan een verzorgveulen van hebben?

Haarlem dekt de laatste jaren veel paarden bij Post in Groningen.
Staat ook op de site van www.deijzerenman.com

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:43

Rex Magna xx is in 1995 overleden.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:52

Citaat:
Rex Magna xx is in 1995 overleden.


Klopt ,Ik was in de war met Able Albert xx

Maar dan nog klopt er nog iets niet in de tekst van Parouscha.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:25

het was een foutje de moeder is een rexmagna

sorry....

maar daar heb ik ook foto's van

de merrie is heel slecht verzorgt.
stond in leeuwarden ,voor leeuwarders misschien bekend.
stond vlakbij de praxis de nieuwe.
hij was van ene margreet die fokte vroeger maar raak met die beesten.
we konden dit veulen kopen maar er kon dus een kwpner opgezeten hebben of een fries wist ze dus niet want er liep vanalles rond aan hengsten,er liepen zo'n 25 paarden door elkaar heen als het er niet meer is nu is alles bebouwd met garages enz...

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:59

Op de merriekeuring hier in Drenthe heb ik een aantal hele mooie Haarlem-merries gezien. Allemaal super lopen met vooral een opvallend achterbeen.

Suzanne: Een Haarlem x Democraat, wat een droomafstamming en wat een mooi beest!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 10:13


Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:48

Rieja schreef:
Suzanne: Een Haarlem x Democraat, wat een droomafstamming en wat een mooi beest!


dank je Knipoog das mijn beessie Schijnheilig

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:29

Wat mij opvalt bij Haarlemnakomelingen is dat ze allemaal zo'n mooi klein hoofdje hebben (beetje ponyachtig). (En ik weet't op een hoofd kan je niet rijden...)

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 11:53

Mijn Haarlem heeft inderdaad ook een klein hoofdje. Hij is ook erg elegant gebouwd. Mijn instructeur noemde hem in het begin een New Forrestpony in het groot.

Ik zag de foto van de Haarlem x Democraat. Wat een mooie verschijning! Wordt hij / zij ook in de dressuur uitgebracht? Zo ja, welk niveau? Ik zie niet zo vaak een Haarlem in de dressuur, toch meer in het springen. Mijn Haarlem is ook eerst alleen in het springen uitgebracht bij zijn vorige eigenaar. Hij was alleen niet goed genoeg meer in de hogere klassen, de B en de L deed hij wel erg goed.

Mijn eerste wedstrijd in de M2 was afgelopen zondag trouwens een succes: meteen een winstpunt en de 1e prijs! Het was een grote verassing voor mij dat dit nu al zou gebeuren...

Groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers