Meer pikken + minder zeggen = meer vrienden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Meer pikken + minder zeggen = meer vrienden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 17:47

Als ik nou de helft meer pikte en de helft minder zei wat ik dacht enzo.. Zou ik dan ook de helft meer vrienden hebben?

[edit:BartVB]Titel[/edit]


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 17:52

Huh ik vat um niet Verward Ben ik nou zo blond ofzo?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 17:58

Hmm.. 't is op zich ook niet zo dat dit lastig was..
Ben laatste tijd beetje overspannen en alleen nog maar met Valentino bezig, dus me vrienden zijn me een beetje een voor een aan het verlaten.. Maar als ik nou ineens om zou slaan en gezellig was zou ik dan dubbel zo vrienden hebben of juist niet omdat ik dan mezelf niet ben.. Zoiets zat erachter..
Eigenlijk kan ik er beter de stelling er van maken, kan je, als je jezelf niet bent/kan zijn bij iemand, wel bevriend met diegene zijn?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:07

kan wel, maar dat blijft dan een oppervlakkige vriendschap, je zult jezelf niet blootgeven aan die persoon. Als je dat wel kan wordt de vrienschap inniger en beter.

Dus vooral je zelf blijven en anders kijken ze maar de andere kant op!

Het leven is een gebakje!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:07

O nu snap ik het Lachen Vind ik niet trouwens dat hou je toch niet vol, wel vervelend voor je, ik hoop dat het snel weer beter gaat!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 18:09

Hmm.. ach op zich wist ik dat ik niet de juiste vrienden had.. Maarja.. that's life.. Maar die stelling sloeg niet direct op mij, was gewoon beetje aan het filosoferen..

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:14

Ik snap hem!
Denk alleen niet dat het klopt, je hebt meer aan echte vrienden dan aan vrienden waar bij je jezelf niet kan zijn, met zoveel 'nep-vrienden' kun je je juist extra eenzaam voelen.
Maar af en toe eens tot 10 tellen voor je een vervelende opmerking ofzo op voelt komen, is wel goed! Wat niet wil zeggen dat je alles maar hoeft te pikken, als je iets op een normale toon zegt behoudt je je vrienden maar heb je toch niet over je heen laten lopen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:22

Tuurlijk heb je meer vrienden wanneer je altijd gezellig bent !
Maar de vraag is: wil je juist wel die vrienden hebben, die er alleen voor je zijn als het goed met je gaat ?
Persoonlijk heb ik liever een select groepje vrienden die er voor me zijn (en andersom natuurlijk !) in voor- en tegenspoed, dan een giga-vriendenkring die alleen maar vrienden zijn als het goed met je gaat.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:46

Blijf alsjeblieft jezelf. Vrienden die je in een moeilijke periode in
de steek laten zijn geen echte vrienden. En ik vind dat vrienden
je moeten nemen zoals je bent.
Het is goed om met je paardje bezig te zijn als je overspannen
bent, niet te veel nadenken maar lekker ontspannen, i've been
there!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:02

Absoluut niet!

Sinds ik me meer gebekter opstel en niet meer over me heen laat walsen komen ze als bijen achter mijn met honing ingesmeerde kont aan *LOL* Haha!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:06

Ik denk ook dat je beter jezelf kunt blijven. Gewoon zeggen wat je vindt en ook eerlijk als je het ergens niet mee eens bent. Dat is soms best wel moeilijk. Het kan hard aankomen en je wilt diegene natuurlijk niet kwetsen. Maar zonder te kwetsen kun je ook zeggen wat je vindt.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:10

ik denk dat je het wel even volhoudt om vrienden te zijn met iemand terwijl je jezelf niet bent bij diegene. Er zal zoals ik het bekijk dan onherroepelijk een moment komen dat je zover van jezelf gedreven bent dat het je diep ongelukkig maakt. Probeer zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven, omdat je anders ook het risico loopt allemaal "verkeerde"mensen om je heen te verzamelen. succes ermee en voor zover ik kan inschatten val je best mee Haha!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:28

Meer zeggen helpt niet zo denk ik. Meer pikken wel. Ik ken iemand (wil geen namen noemen) die -bijna- alles pikt wat iedereen over hem zegt.
Diegene heeft best veel 'vrienden' alleen zijn dat stuk voor stuk geen echte vrienden omdat hij nooit durft te zeggen wat hij vind.
Heel jammer maar helaas.
Dus of je er blij mee moet zijn??
Volgensmij kun je beter 1 goede vriend hebben dan 10 'losse'

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:53

Echte vrienden kun je alles tegen zeggen, ook negatieve dingen over die persoon. Ik ben zelf enorm kritisch, tegen over mezelf, mijn prestaties, en tegenover andere, niet iedereen pikt dat ik zo kritisch ben, dus daarom houd ik me vaak in, maar echte vrienden zijn diegene waar je echt kritisch tegen kunt zijn!


Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:55

Precies. Als "vrienden" het niet pikken dat je het er niet mee eens bent, dan zit er iets mis met de vriendschap.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 00:18

Waarom is dit nou weer verplaatst?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 00:50

Ik weet niet waar het stond maar op algemeen past het goed, toch?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 20:32

Ik vind het prima.. Alleen wel flauw dat de naam veranderd is.. Ik vind Als.. veel filosofischer Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 20:54

Ach je bent nog maar 16 het komt allemaal wel goed!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:49

Ik denk dat als je echt je mening kunt geven, en gewoon jezelf bent, dat je beter je echte vrienden kunt herkennen. Ja, er zullen minder "vrienden" overblijven, maar degenen die gingen waren in de eerste plaats al geen echte vrienden. dus het is gelijk een mooie manier om uit te vinden wie echt de moeite waard is, en wie niet.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:45

Ik ben de laatste tijd wat assertiever geworden, en zeg eens iets sneller wat ik denk/vind van bepaalde personen. Dat heeft een enorme schifting in mijn "vrienden"kring veroorzaakt. Erg verhelderend en ik voel me er 10x beter bij!

Bedenk wel dat vriendschap nou eenmaal van 2 kanten moet komen. Als jij wilt dat mensen moeite voor jou doen, geldt dat ook v.v. natuurlijk.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 18:19

Marsje schreef:
Het kan hard aankomen en je wilt diegene natuurlijk niet kwetsen. Maar zonder te kwetsen kun je ook zeggen wat je vindt.


ben ik het helemaal mee eens maar helaas denkt niet iedereen zo, en hebben ze niet door dat ze je door de grond boren en je het gevoel geven alsof je niets waard bent...

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 20:32

Moahhh.. wordt net gebeld of ik zin heb om morgen mee te bbq-en.. Klein detail.. 'ze hadden toch eten te veel'...

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:46

Gezwellig als het zo gevraagd wordt.....

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:56

En wat heb je gezegd:steek dat eten maar in........ Lips are sealed Tja het is moeilijk hoor misschien had die persoon het niet moedwillig gezegd ik weet hoe het is op er zonder bij na te denken iets uit te flappen.En als je nou weer op de man af gaat vragen of je alleen daar goed genoeg voor bent dan zijn ze weer beledigd. Frusty is die persoon trouwens iemand die zoiets zou vragen of denk je dat diegene daartoe is aangespoord?Wat ga je nu eigenlijk doen wel of niet gaan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, Amazonbot, Astridhorse, Berdien, colinneke, Cowboy55, Flux, FlyingShadow, hagelslag, Ineke2, J0anieke, Jara, Mo_86, rocky_1995, Rox87 en 162 bezoekers