waarom overgestapt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

waarom overgestapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 21:14

Ik ben zomaar eens benieuwd, de mensen die eerst engels reden, waarom zijn jullie western gaan rijden, en hoe zijn jullie mer western in contact gekomen?


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:41

Hier zijn al erg veel topics over geweest op western...zoek eens zou ik zeggen Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:35

Ik heb 'n paar lesjes Engels gereden (via school) en ben toen via een vriendin met western in aanraking gekomen, in de eerste instantie vond ik het zadel zo 'veilig' zitten, het zat zo lekker. Achteraf zie ik nog veel meer leuke dingen en ik vind het over het algemeen ook beter voor het paard, maar dit is mijn mening, hierover denkt iedereen natuurlijk anders Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...

schimmeltje

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 13:42

ik ben 10 jaar terug voor het eerst met western in contact gekomen en heb toen bij henk in spijkerboor een paar lesjes genomen. maar wegens vervoer en omdat het helemaal nog niet populair was niet verder daarin gegaan. toen een aantal jaar later had ik met mijn paardje veel gesprongen en dressuur gereden en we kwamen eigenlijk niet meer verder. toen dacht ik aan het westernrijden en nam een paar proeflesjes. ik vond het erg leuk en wilde me er wat meer in verdiepen. ik ben naar canada op vakantie geweest en daar twee weken alleen maar western gereden, cutting gedaan, Koe teampenning enz. vanaf toen was ik echt helemaal verkocht Haha! Haha! en heb mijn paardje omgeschoold tot westernpaard. maar aangezien ik ook wedstrijden wil rijden en mijn paardje gewoon niet alles meer kan leren, heb ik nu een veulen gekocht.
dat is mijn verhaal over mijn aanraking met de westernsport. Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 14:19

Ik heb nu twee westernlessen gehad. Ik ben er enthousiast over geworden, door de verhalen op dit westernforum en over een boek dat ik heb gelezen en een video.
De manier van rijden spreekt mij erg aan en het is ook erg veelzijdig.

Toch ben ik er nog niet uit of ik echt een overstap ga maken. Ik wil het eens een aantal maanden of een jaar aanzien en kijken wat ik nou echt wil.
Er is namelijk weinig instructie te vinden dat vind ik wel een nadeel.

PS: Gisteren een sliding stop gemaakt (was niet echt de bedoeling, maar goed) Jeetje, dat is echt super de super gaaf! Dat vind ik nou veel leuker dan een dressuuroefening doen of een hindernis springen.


Marie1234567
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 14:28

Ik ben vanaf mijn 7e begonnen met paardrijden. Kreeg naar een aantal jaren mijn eigen pony. Ik ben toen bij de pony club gaan rijden. Toen ik 18 werd, moch dat dus niet meer. Ik heb toen gewoon een aantal jaren voor mij zelf gereden. Maar op een gegeven moment vond ik het toch wel weer leuk om ergen bij te gaan rijden. Ik had toen al een paar x gehoord dat er bij ons iin de buurt daar ook les werd in gegeven, ik ben daar toen een keer gaan kijken. Daarna had ik een les meegereden. En sindsdien ben ik besmet met het westernvirus (ong. half jaar). Ik zou niet gauw meer op engels terug vallen. Westernriding bevalt mij zeer goed, en het gaat al best wel aardig. Het enigste probleem is nu nog het zadel voor mijn pony........

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 04:16

ben over gestapt op het western rijden nadat ik mijn paard heb verkocht heb ik van mijn baas een qaurter gekregen ; nu krijg ik les van Riecky Burgmeijer dit bevalt me goed en het rijden is gewoon veel relaxer als het engels rijden tot nu toe bevalt het me goed.

Goede raad is zeldzaam; dankbaarheid ervoor nog zeldzamer.
Ikaris B+24 L+2

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:25

Goh, wat een aardige baas heb jij! Haha!
Hebben jullie nog meer mensen nodig? Haha!

Ik vond het leuk dat ik er was Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:26

Marcella1 schreef:
Goh, wat een aardige baas heb jij! Haha!
Hebben jullie nog meer mensen nodig? Haha!


Ik heb dan wel een eigen paardje, waar ik superblij mee ben, maar zo'n baas is nooit weg Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 19:03

In de beveiliging hebben we altijd mensen tekort!
Maar wij zijn het eerste bedrijf dat ook beveiliging te paard doet mijn Qaurter komt van de politie uit amsterdam als je naar hun site gaat en je klikt dan op paarden zie je een foto vanm Joker het is een palomino.
Als je hem in het echt wilt zien dan moet je naar evenementen komen daar werk ik .
A.s Zaterdag moet ik naar misteryland.
Als ik foto's heb van joker dan zet ik ze erop.
astrid

Goede raad is zeldzaam; dankbaarheid ervoor nog zeldzamer.
Ikaris B+24 L+2

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 23:11

astrid schreef:
In de beveiliging hebben we altijd mensen tekort!
Maar wij zijn het eerste bedrijf dat ook beveiliging te paard doet mijn Qaurter komt van de politie uit amsterdam als je naar hun site gaat en je klikt dan op paarden zie je een foto vanm Joker het is een palomino.
Als je hem in het echt wilt zien dan moet je naar evenementen komen daar werk ik .
A.s Zaterdag moet ik naar misteryland.
Als ik foto's heb van joker dan zet ik ze erop.
astrid


ff off topic. Klinkt leuk een baan in de beveiliging te paard. Waar zit dat bedrijf van jou????

Ik vond het leuk dat ik er was Knipoog

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 23:19

we zitten met ons bedrijf in Helmond,maar we hebben sinds kort een sub kantoortje in Amsterdam zitten.
Wil je meer weten kijk op de site www.hsg-beveiliging.nl


@ weggehaald in link

Goede raad is zeldzaam; dankbaarheid ervoor nog zeldzamer.
Ikaris B+24 L+2

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 22:39

Ik ben half overgestapt, mag dat ook Lachen?. Ik heb een dressuurpaard, en rijd nog steeds dressuur met haar. Het is geen makkelijk paard en zodoende ben ik in aanraking gekomen met een westernruiter die ook aan NH deed. Mijn moeilijke merrie reageerde super op haar hulp en inmiddels heb ik jawel dressuurles van een westernruiter. En sta ik als enige dresuurprikker op een westernstal. Affijn van het een komt het ander en ik ben dus ook gaan western rijden. Eerst op haar paarden, later ook op mijn eigen merrie. Ik zou eventueel wel overstappen, maar omdat mijn paard (een grote kwpn-er) niet echt geschikt is voor western (reining) blijf ik voor de wedstrijden engels rijden, met leuke uitstapjes naar de westernsport. B'elanna heeft geen probleem met de verschillende rijstijlen; als ik met ander zadel en hoofdstel (of met een freestyle halster) kom, weet zij wat de bedoeling is.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 09:46

ik had dressuur les van iemand die western gaf. En toen had zij gezegd dat hij het wel kon leern,....nu ben ik overgestapt en nieuw HEEL GOED zadel gekocht en hoofdstel. En het gaat super (hij is al 15)

keep your head up


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers