Buiten rijden omgeving Rotterdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Buiten rijden omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 16:32

Waar kun je in Rotterdam en omgeving leuk buitenrijden? Ik wil nu wel wat vaker gebruik maken van mijn trailer maar niet altijd een uur rijden.

Ik weet zelf het Kralingse Bos en het Bergsche Bos. Weet iemand hoe het daar is als het heeft geregend? En lopen de fietspaden een beetje gelijk met het ruiterpad (in verband met fanatiek skatende vriend).

En de Zevenhuizer plas hoe is dat? Of iets in de buurt van Gouda?
En hoe lopen de fietspaden daar?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:03

ik dacht ook gelijk aan het bergsche bos, ik ben er een paar weken geleden geweest voor het schrijven en het zag er ERG leuk uit.
Ben je ook niet zo snel klaar, de delftse hout is nogal klein.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 17:36

Bergsche Bos is ook niet zo heel groot hoor. En ik herrinner me van een jaar geleden dat de ruiterpaden daar iets minder goed onderhouden werden als in het Kralingse bos. Dus als het had geregend dan was t daar niet zo fijn.

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:57

Hoi,

Bergse Bos en Kralingse Bos zijn prima te doen, ook voor een skatende metgezel, alleen af en toe maak je een andere bocht. Als het regent wordt het Bergse Bos op sommige plekken zeer modderig, maar er is best door heen te rijden, mits je paard er doorheen wil natuurlijk. Aansluitend aan het Bergse Bos kun je richting de Zevenhuizer Plas rijden, ook prima te doen met fietspaden in de buurt van het Ruiterpad. Let op! Hier goed de ruiterpaden blijven volgen, want er is daar soms een zeeeeeeer fanatieke 'boswachter'.

Vanuit het Bergse Bos kun je ook richting Oud Verlaat en dan naar Bleiswijk, daar kun je ook heel tof rijden.

Niet zo ver bij Rotterdam vandaan vind ik Meijendel, bij Wassenaar. Daar kun je heerlijk door de duinen rijden en vanaf september weer op het strand.

Een rondje polderlandschap kun je beginnen bij de Waalmanege in Krimpen a/d IJssel, grasbermen en asfalt weliswaar.

Nou, dit levert alvast de nodige kilometers op, toch?

Rijdse! Groetjes,
Krista

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 18:33

Krista schreef:
Een rondje polderlandschap kun je beginnen bij de Waalmanege in Krimpen a/d IJssel, grasbermen en asfalt weliswaar.

Rijdse! Groetjes,
Krista


De ruiterpaden moet je daar idd erg goed zoeken, zijn volgens mij jaaaaaren niet onderhouden Haha!

Gelukkig is de tiendweg ook best breed en kun je best veel over de fietspaden stappen Lachen

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 18:58

Hoi!

Ikzelf woon in Ijsselmonde vlakbij Keizerswaard,daarachter is ook een heel leuk bos waar je leuk kan rijden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:18

biesbosch te ver? (dordrecht pontje over, of via Gorinchem)
Weinig bos hier, maar wel schitterende natuur!

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:22

de polder door in de hoekse waard?
Met auto+trailer heinenoordtunnel onderdoor...
parkeren en paardrijden maar..wel op de openbare weg Haha!

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 09:07

Zie je wel, mogelijkheden zat rondom Rotterdam! Knipoog OK, geen uitgestrekte bossen enzo, maar toch...

Hé Poohbeer, het is inderdaad zo dat je met een vergrootglas moet gaan zoeken naar de eventuele ruiterpaden die in dat 'stukje bos' schijnen te liggen Haha! Maar ik kom er al jaren dus ik weet ze nog wel uit mijn hoofd te vinden (?!) Verward
Maar, jij rijdt daar ook regelmatig rond? Wie weet ben ik je al eens tegen gekomen, ik struin door de polder met mijn zwarte Arabier, western bereden.

tja en als je van polder houdt, is een rit richting Berkenwoude of Bergambacht of Gouderak ook best wel tof. Alleen 1 nadeel: je komt toch over veel asfaltwegen.

Groetjes,
Krista