Skeeler/schaats-deskundigen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-12 21:43

Door het schaatsen van de afgelopen dagen ben ik weer helemaal enthousiast en zit ik erover te denken om het hardlopen in te ruilen voor skeeleren en 's winters schaatsen. Het hardlopen gaat al tijden niet lekker door blessures en ik merk dat ik de afgelopen dagen met schaatsen nergens last van heb gehad.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar skeelers die je om kunt bouwen tot schaatsen. Of andersom.

Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben? Of zijn er skeelerende bokkers die weten waar je op moet letten bij de aanschaf van skeelers? Heb al wel wat gesnuffeld op i-net maar kom er niet helemaal uit wat nou de goede merken zijn, waar ik op moet letten etc.

De bedoeling is binnenkort naar de winkel te gaan om daar het eea te passen. Voor mij is skeeleren dan een vervanging van het hardlopen, dus conditie opbouwen en spieren uit de winterslaap halen :o Budget ligt rond de 150 euro.

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:53

Goed skate en skeeler merk is voor mij Rollerblade en Head heeft goede skeelers.

Persoonlijk zou ik voor buiten kiezen voor skates, skeelers zijn geschikter voor baanwerk.


Unicornetto
Berichten: 2379
Geregistreerd: 16-04-09

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:59

Raps heeft skeelers/schaatsen hebt die je kunt ombouwen, volgens mij kan dit ook met Mogema skeelers/schaatsen. :)

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-12 22:02

Ok duidelijk! Was ook al ergens tegengekomen dat je beter je skeelerschoenen kunt gebruiken om te schaatsen dan andersom. Ivm slijtage en demping. Dat hebben schaatsschoenen weer niet.

Raps en Mogema ben ik inderdaad tegengekomen op i-net. Had er nog nooit van gehoord, maar goed ik ken alleen Viking, Zandstra en Nijdam :o

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:05

Ik heb schaatsen met een skeelerschoen (meer skateschoen, is hoog). Zit fijn :j
Geen idee of die omgebouwd kunnen worden, maar ik heb sowieso skates apart :)

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-12 22:07

Heb nu ook schaatsen met een hoge schoen en dat zit inderdaad een stuk beter.

Hoe doe jij dat met nat wegdek? Ga je dan wel skaten? Lees hier verschillende verhalen over.

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:10

Ik ga niet skaten bij nat wegdek, heb je te weinig grip en vinden ze ook niet zo fijn.
In de herst helemaal niet met al die bladeren, is zoveel werk om ze dan schoon te maken :=

Werd ook echt afgeraden bij de cursus, zij begaven zich ook absoluut niet op nat wegdek en trainden binnen verder.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-02-12 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-12 22:13

Hahaha

Dacht dat er misschien speciale wieltjes waren voor nat wegdek. Soort winterband maar dan voor skelers ;)

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:17

Haha elke keer weer de wieltjes wisselen zeker :') wat een rotklus haha, schoonmaken betekend bij mij ook van dat spul (smeerspul tegen roesten) erop spuiten, draaien en laten uitlekken op een krant :P

Unicornetto
Berichten: 2379
Geregistreerd: 16-04-09

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:20

Ik deed het altijd wel, terwijl ik wist dat het niet goed was. :') Grip viel me altijd wel mee, maar op van die nieuwe lichtgrijze stoeptegels was het wel uitkijken. Goed schoonmaken is dan idd erg belangrijk.. wel rotwerk. :Y)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:24

Alleen daarom blijf ik al weg van het natte wegdek :') alles moet je daarna zo goed schoonmaken hahaha, anders heb je kans op roest.

Leuke hobby verder hoor haha :D

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-12 22:25

Las net ergens op i-net dat er ook een soort beschermers te koop zijn die je kunt monteren op het frame, zodat je in weer en wind kunt rijden. Ben alleen de naam kwijt en ook waar het stond :o?

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:26

Hmm apart, betekend dat je alles moet inpakken bij de wielen. Elk metalen onderdeel beschermen en dat moet ten koste gaan van het rollen.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-12 22:31

Geen idee, maar ik zal het vragen als ik in de winkel ben.

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:40

Ik heb deze skeelers K2-Radical-women-100-mm
Afbeelding

En daar heb ik dit ijzer nu onder. Raps V8.
Afbeelding

Twee bouten los en mijn wielen kunnen er weer onder. Ben er super tevreden mee!

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-12 08:53

Taffje, die zien er mooi uit! En als ik je zo begrijp, ben je dus niet merkgebonden. Ijzers kunnen dan van een ander merk zijn als skate-schoenen.
Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag? Bij een speciaal zaak?

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17913
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:10

MW -> LZP

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:19

TS, wat jij wilt bestaat absoluut, zoals je ook al in de andere posts kunt lezen. Maar als je nieuw wilt kopen ben ik bang dat je je budget moet bijstellen, als in minimaal het drie- à viervoudige van de € 150,- die je noemt. Dat bedrag gaat namelijk al op aan een paar knappe schaatsbuizen. Dan heb je dus nog geen schoenen, skeeleronderstel en misschien nog wel het belangrijkste: knie-, pols-, elleboogbeschermers en een goeie helm. Zeker voor skeeleren is dergelijke bescherming echt onontbeerlijk, anders komt er een moment (hoeft nog niet eens je eigen schuld te zijn, er zijn zat idioten op de weg die geen rekening houden met de snelheid die skeeleraars kunnen ontwikkelen) dat je met een plamuurmes van het asfalt geschraapt moet worden.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:37

Je hebt ook speciale wieljes voor regen ! En kijk eens bij het merk powerslide of r2 goede maten die je soms (ligt aan welke maat ) kunt ombouwen tot schaatsen ! Ze raden het alleen niet aan omdat je met schaatsen een iets zachtere schoen heb dan met skeeleren , zelf heb ik skeelers van powerslide en schaatsen viking bold 2010

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:49

ik heb lange tijd geskeelerd. Ik hadt zowel met 5 wielen en lage schoen als 4 met hoge schoen. Vondt de eerste de fijnste om te gebruiken. ik hadt voor beide 2 sets wielen en lagers zodat ik de andere kon schoonmaken en vetten. Als ik een setje uitwisselde deedt ik de wat versleten wieltjes draaien 1 naar 3 enz. en een slag draaien zo konden ze nog een ronde mee en gebruikte ik ze in de regen. Wat prima gaat maar de herfst is een rotperiode.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:50

Ik lees even mee, ben ook op zoek naar skeelers/schaatsen. Heb nu alleen lage noren met een leren schoen, maar wil toch ook wel weer wat gaan skeeleren. Mijn schaatsen zijn ook aan vervanging toe en ik zoek kus een skeeler met een goede schaatsbuis (klapschaats) die ook nog eens vastgezet kan worden. Het enige wat ik nog jammer vind is dat ze meestal vrij hoge schoenen hebben. Dus ik kijk nog even rond. Kreeg laatst een kaartje van iemand die ze maakt, dus misschien moet ik daar maar eens langs. Maar voor 150 euro ga ik niet uit....

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:53

Ik zag een paar goede Salomon skates en nu dus schaatsen. Zag er goed uit moet ik zeggen :j

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:02

hetbommeke schreef:
Taffje, die zien er mooi uit! En als ik je zo begrijp, ben je dus niet merkgebonden. Ijzers kunnen dan van een ander merk zijn als skate-schoenen.
Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag? Bij een speciaal zaak?



Bij Mijnten in Hoevelaken, is inderdaad een speciaalzaak voor de schaats en skeelersport, komen mensen uit heel de regio (en daatr buiten).

Heb vandaag een tocht op Kortenhoef gereden en moet zeggen dat ze nog steeds erg goed bevallen ;)

Ze bent niet merkgebonden nee, wel maat gebonden maar dat is vaak wel hetzelfde.

Had overigens over je budget heengelezen :o maar daar valt dit setje (ruim) boven..... :=

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Anoniem

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:10

Zal eens aan mijn vader vragen wat voor merk hij heeft.

's winters schroeft hij er zijn ijzers onder (klapschaatsen) en zomers zijn wieletjes.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-12 19:37

Taffje, had al even gegoogled en zag dat jouw skeelers rond de 230 zitten. Op zich ook geen probleem, ijzers komen eind volgend jaar dus die reken ik nog niet mee :o

Ik wil eerst skeelers/inlines kopen en dan de schoen volgend jaar gebruiken voor schaatsen. Dat ze wat harder zijn, maakt mij dan niet veel uit. Heb liever wat steviger schoenen :j En Hoevelaken is op zich best goed te doen voor mij (woon in Lelystad). Moet van de week toch nog ff naar Ikea Amersfoort, kan ik dan ook even langs Hoevelaken :)*

Kreeg vandaag op het ijs ook door dat er een speciaalzaak in de buurt van Elburg zit, is hier ook niet ver vandaan.

En heb de tijd, skeeler seizoen moet nog beginnen :D

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK