Droomstage...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Droomstage...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 16:18

Ik wil volgend jaar in de zomer stage gaan lopen in Amerika.
Nu heb ik contact met een vrouwtje daar die veel bedrijven daar kent.
Zij gaat me ook helpen met het zoeken van een geschikte plaats maar nu vroeg ze naar dingen waar ik eigenlijk niet zo goed antwoord op weet te geven.
Zoals welke staat, watvoor bedrijf en met watvoor ras ik het liefst wil werken.

Dus ik dacht ik wend met tot het grote orakel BOKT..
wat zouden jullie kiezen met motivatie graag!!

..... leeg .....


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:27

Welke staat ? Wat maakt jou dat uit, als ze een leuke stageplaats heeft, maakt het toch niet uit welke staat.

en met wat voor een ras je het liefste werkt, Tja, vind je het een probleem met welk ras je werkt als je een stage hebt die je super leuk lijkt.

Het lijkt nu net of je niets aan deze antwoorden hebt, maar als jij duidelijk antwoord wist te geven op haar vragen dan had je deze vraag hier niet gesteld. Leuk zeg, Stage in Amerika.... Misschien moet je evenmet Diamond Checkers praten..... Succes !

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:28

Pfffffffff da's heeeeeeeeel persoonlijk, de een hier zou graag met IJslanders willen werken op een klein gezellig stalletje, de ander op een grote renstal of iets dergelijks. Kijk naar wat voor paarden jij leuk vindt om mee te werken. Pony's? Paarden? Groot? Klein? En hetzelfde geldt voor de stal: wil je een grote stal waar je met heel veel mensen en paarden te maken krijgt of lijkt het je leuker om op een kleine stal te werken waar je je misschien meer thuisvoelt, waar de sfeer wat gezelliger is, waar je al het personeel en alle paarden goed kent?
Het is heel persoonlijk maar wel iets om van te voren goed over na te denken.
Succes!

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:30

Ik weet niet precies wat de eisen zijn van jouw stage enzo en waar het precies voor is, maar ik zou graag naar Montana willen en dan op zo'n ranche werken (dus ook met koeien enzo). Tja waarom. Ik denk omdat dit een kans is die je hier in Europa niet echt hebt. Op sportstallen werken kan je hier ook, maar van die echt ranches heb je hier niet. Maar het is natuurlijk heeeel iets anders, dus ik weet niet of het geschikt is voor de stage die jij moet doen. Ben benieuwd wat het word.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:59

Ik zou iets nemen wat hier in europa niet of nauwelijks voorkomt.
Training van American saddlebreds of tennesee walkers ofzo.
Arabieren stoeterijen en renstallen zoeken ook vaak mensen, lijkt me ook erg leuk.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 12:45

western ranch denk ik in tja maryland of california ofzo.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 12:58

Wat voor klimaat wil je? Heel warm? Plat, of Bosrijk? Bergen? Platteland, kleine dorpjes of toch in de burut van een grote stad?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:28

wat laura zegt klopt wel. in sommige delen kan het werkelijk extreem warm worden. klimaat moet je wel in de gaten houden, omdat je toch dit kikkerlandje gewent bent. iig succes op je stage.

Amor Vincit Omnia

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:28

Ik ben ooit in Montana geweest, prachtige omgeving, prachtige ranch en heb toen gewoonweg genoten van het heerlijke buitenleven, vriendelijke mensen, gewoon lekker zo'n cowboy lifestyle! En het is overal hard werken, maar geef mij zo'n echte boerderij, waar je koeien moet verkassen naar andere grond, lekker een paar dagen onderweg met de paarden. Fantastisch. Dressuurstallen of springstallen heb je hier in heel Europa zat, ik zou dus wel voor zo'n type stal gaan. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard, net zoals de omgeving. Voor een indruk van de omgeving van Montana, kijk de Horsewhisperer. En anders vind ik Colorado ook schitterend. Tsja ben een echte liefhebber van bergen.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:16

Wat leuk shar!
Ik zou wel bij zo'n echte ranch willen werken, met koeien drijven etc. Dat lijkt me echt fantastich!
Maar je hoeft toch maar een paar weken stage te lopen??
En je paardje dan?
Zoiets wou ik altijd nog een keer doen in een zomervakantie, 8 weken daarheen ofzo, maar dan zit ik altijd weer met mn paardjes..
Een vriendin van me (doet Deurne) is naar een bedrijf in Amerika (voor een half jaar!) en die man heeft friezen (o.a. Remmelt) Hij betaald ALLES voor.. Daar zou ik ook wel een half jaartje heen willen! *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:24

Texas, westerntrainingsstal, Quarters en Paints *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:32

Ik sluit me bij Mirte aan. Voor goede dressuur en springstallen kan je het beste in Europa zijn, maar als je op een ranch zou willen werken, wil leren veedrijven en dat soort dingen, tja dan is Amerika natuurlijk geweldig.

Ik heb zelf in Australie op een ranch gezeten, dan leer je allerlei dingen waar je op een Nederlandse dressuurstal nooit mee in aanraking zou komen. In Spanje heb ik met Andalusiers gewerkt, waar kan je dat beter doen dan in Spanje, waar ze vandaan komen.

Dus zo hebben de Amerikanen ook hun eigen specialiteit. (Amerikaanse showpaarden, western enz.) En waar kan je daar meer over leren dan in Amerika?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Amazonbot, BDC, Isabel_k, Jennifer_S, kimmetje26, Kirsha, mooney, NoorW, redbutton, Vagabondo, VinandoW, WendyKtH en 125 bezoekers