waar kan je goedkope zadels kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

waar kan je goedkope zadels kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 10:36

er heeft hier op bokt een tijdje geleden een link gestaan
waar je zadels kon kopen voor lage prijzen
welke link was dit
(omdat ik de naam niet meer weet kreeg ik em niet te pakken via de zoekmachine)


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:42


Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 10:45

bedankt!
dat was em

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:55

toch, goedkope zadels koop je nergens...
Kwaliteit Vuilnisbak koop je inderdaad voro een lage aanschafwaarde, maar de gebruiksduur valt erg tegen (nog afgezien van het gebruikscomfort).

Nee, de beste koop heeft over het algemeen wel een wat hogere aanschafprijs, maar gaat veel, en veel langer mee, en bovendien zal je in geval van zadel, de kwaliteit ook duidelijk terugzien in je eigen zit en de prestaties van je paard.

Goedkoop, duurkoop...krijg je spijt van....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:08

germie schreef:


Ik heb eens even gekeken op die site, maar het is allemaal van "het onbekende merk" en wel erg goedkoop.
Lijkt mij niet dat je voor dat geld nog enige kwaliteit koopt.
Lijkt mij verstandiger om dan maar een goed tweedehands merkzadel te kopen. Verward

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:13

tis maar wta je wilt, een kieffer kost 2000 gulden, gaat 20 jaar mee, dus 100 gulden afschrijving per jaar.
Een zadel daar kost 400 gulden, dus hoeft maar 4 jaar mee te gaan.
Ik bne er geweest, vond de stockzadels goed, de rest minder. Maar ik ben kritisch.
Tuurlijk koop je een Daaleman o.i.d. weet je dat je lekker zit, dat het lang meegaat enz. Maar als je minder geld hebt, dan kun je daar eerst terecht en dan na enige jaren alsnog verder kijken. Een goede tweedehands kost nog meer dan een neiuwe daar.
Ik heb een stockzadel daar gekcoht, ziet er nog als nieuw uit, en ik heb het zadel sinds dec. 2001
Afbeelding
Verwacht geen topkwaliteit, dat kan gewoon niet voor het geld, maar direct alles afkraken zou ik ook niet doen. Gewoon kijken, meten, kritishc zijn en misshcien vind je wat.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:27

Verwacht voor een lage aanschafwaarde dan ook absoluut geen zitcomfort....
Watn voor slechts 400 gulden zit je dus wel 4 jaar 'als een krant!' en he...de pasvorm van die goedkope zadels kan nog wel eens wat schade berokkenen aan de ontwikkeling van je paard, dan ben je met de dierenartskosten ook zo weer bij de 2000 gulden....

Liever een lelijke bruine oude Kieffer met een goede pasvorm, dan een gloednieuwe "Los Argentinas Start" ofzo...
Als je op een erg goedkope fiets ofzo wilt rijden, prima, maar een paard is een levend wezen, dan gaat kwaliteit echt voor de prijs!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:31

Ik heb ook even gekeken wist niet dat dit bestond.
Tuurlijk hebben jullie gelijk dat je met een merkzadel veel langer toe kan dan een goedkoop zadeltje maar ik heb voor mijn paard ook een goed zadel gekocht toen ik hem net had en ja toen ging hij groeien en daarna werd hij mager....dus ja dat zadel zit voor geen meter meer, hangt helemaal naar rechts en je kan totaal niet in het zitten blijven..maar ik heb al vele zadels op zijn rug gehad maar niks ligt goed.nu heb ik lang niet meer gereden maar mag weer beginnen dus ik ben weer op zoek. ik denk dat ik maar een zadel op maat laat maken maar daar hoor ik ook niet al te beste verhalen van, hebben jullie hier ervaring mee?
En ik heb een 2 jarige haflinger erbij en waarschijnlijk zul je daar hetzelfde probleem mee krijgen dat het 1e jaar het zadel goed ligt en daarma weer een nieuwe moet omdat ze qua spiermassa groeien en breder worden.Dus voor hem ga ik het eerste jaar een wat goedkoper zadel kopen en als hij stabiel is koop ik wel een merk zadel. anders blijf je kopen....
En ja voor mensen die krap zitten is dit wel heel handig kan je toch even toe, mits het goed past natuurlijk..

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 11:38

ok voor iedereen die zich grote zorgen gaat maken
ik wil een pannekoekzadeltje kopen
zonder boom
dus ik verwacht er niet veel van
en ik denk niet dat dit dan een verkeerde vorm van zuinigheid is omdat er geen boom in zit

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:39

bibi schreef:
En ik heb een 2 jarige haflinger erbij en waarschijnlijk zul je daar hetzelfde probleem mee krijgen dat het 1e jaar het zadel goed ligt en daarma weer een nieuwe moet omdat ze qua spiermassa groeien en breder worden.Dus voor hem ga ik het eerste jaar een wat goedkoper zadel kopen en als hij stabiel is koop ik wel een merk zadel. anders blijf je kopen....
..


AARRRRGGGHHHHH....daar kan ik nou zo gek van he, zo'n jong paard veranderd weliswaar in zijn spieropbouw in zo'n eerste jaar....maar als je er een slecht zadel op gaat leggen, daar voegen die spieren zich dus wel naar! Juist in het eerste jaar is het zo belangrijk er een goed zadel op te leggen, omdat je juist in dat jaar de basis legt van mooie sportbespiering op je jonge paard....

Dus bibi, leuk bedacht, maar ook hier geldt, daar ga je spijt van krijgen....niet doen hoor!

Bovendien, een goed zadel behoudt zijn waarde! Voor een model "economic start' krijg je naar een jaar gebruik dus echt geen dubbeltje meer, moet jij eens opletten wat je voor een 10 jaar oude Stubben nog kan krijgen....
Dikke kans dat je dan na een jaar gebruik veel goedkoper uit bent met dat tweedehandsje van een goed merk dan met die nieuw gekochte van een rotkwaliteit...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:50

Ik let daar heus wel op hoor, ik leg er echt geen slecht zadel op heb mensen die er verstand van hebben die er naar kijken en ik zeg ook niet dat ik daar een zadel koop maar het kan best zijn dat er wel wat bij zit wat hardstikke goed ligt!je weet het maar nooit!
En een tweedehands wil niet altijd goed liggen hoor!ook al is het een merk!
Mijn vriendin had ook een stubben en dat ding was tweedehands geen drol meer waard...

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:24

Jeetje Dees , hou toch eens met die kruistocht van je tegen zadelmarkt....
Waarschuwen is goed , maar dram aub niet zo door !

Bibi zegt JUIST dat ze voor haar paard een passend zadel wil , daarom een goedkope die netjes zit , en als hij niet meer netjes zit dan weer een andere.

Ze zegt niet dat ze er zomaar wat opgooit , lees toch eens goed !

Bibi , misschien is een Torsion-zadel wel iets voor je , voor in het begin of wie weet wel voor altijd ?
Zit geen boom in , ligt heerlijk op een paard , en zit als een sofa , echt top !
Zie http://www.gotreeless.com .

Je kunt gerust gaan kijken bij zadelmarkt , als je geluk hebt kun je misschien een mooi , net zadeltje vinden dat nog goed past ook.
En lekker je geld bewaren om te sparen voor een perfect zadel als 'ie uitgegroeid is. Lachen

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:43

pmarena schreef:
Jeetje [naam verwijderd] , hou toch eens met die kruistocht van je tegen zadelmarkt....
Waarschuwen is goed , maar dram aub niet zo door !

lees toch eens goed !


Well, excuse me!!
Verwar pleiten voor kwaliteit svp niet met een kruistocht tegen een commercieel bedrijf genaamd Zadelmarkt...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:49

Ik heb ook gemengde gevoelens over zadelmarkt maar ik vind die opmerking :commercieel bedrijf als zadelmarkt wel grappig!

Ken jij een niet commerciele zadelhandelaar dan?
Zou ik graag het adres van hebben.
Ik heb zelf sinds kort een kieffer maar ik weet zeker dat als het niet commercieel verkocht zou worden de prijs honderden euros lager was.

Zou wel fijn zijn voor mijn portemonnee.

En tja kijken kan geen kwaad hoor!
Voor hetzelfde geld zie je een mooi zadel en ligt het ook nog perfect!
Ik koop ook weleens schoenen bij de schoenenreus hoor!

Tuurlijk is de kwaliteit minder maar ik verwacht niet anders!
En als ze goed passen maakt het niets uit, misschien dat ze iets minder lang meegaan maar daar is de prijs dan ook naar. Zogauw het niet past koop je het gewoon niet.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:56

Nog 1 keer dan; als jijzelf schoenen bij schoenenreus koopt, verreken je het gebrek aan comfort met de aanschafprijs. dat is een persoonlijke keuze.

Ik vind dat je een dier niet mag blootstellen aan discutabel gereedsschap...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:04

Je kunt best een goedkoop zadel hebben dat goed op je paard ligt. Dat je er zelf dan last van krijgt met je kont is een ander verhaal.
Dus Dees, het kan echt wel goed zijn. Ik nodig je uit voor een ritje in mijn goedkope stockzadel Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:10

Maar dat iets goedkoop is wil niet altijd zeggen dat het niet past.
Als je paard toevallig net zo'n bouw heeft dat het zadel goed past is er toch geen enkel probleem?

Ik heb ook met diverse goedkopere zadels gereden en er was er geeneen waar mijn pony last van had. Wel vind ik nu dat mijn kieffer lekkerder zit, maar ja dat is mijn comfort.

Goedkoop wil niet altijd zeggen dat het slecht is.
Tuurlijk zal het eerder kapot gaan en de levensduur zal lager zijn maar dat wil niet meteen zeggen dat het ook slecht op je paard ligt.

Een merkzadel kan ook slecht liggen, dan ga je er toch ook niet vanuit dat het niet slecht voor je paard is omdat het een goed merk is?
Dus waarom zou je er andersom wel vanuit gaan dat een minder bekend merk per definitie slecht voor je paard is?

Liever een goed passend merkloos zadel dan een slecht passend merkzadel hoor!

Hiermee wil ik trouwens geen verdediging aanvoeren voor zadelmarkt want zoals ik zei heb ik daar zelf ook gemengde gevoelens over. Ik heb er twee zadels vandaan gehaald: een dressuurzadel wat voor geen meter lag dus weer weggedaan en een stockzadel wat ik eigenlijk ook nooit gebruikt heb, maar niet vanwege de pasvorm. Het zadel pastte goed op mijn pony.

De westernzadels die ik heb gezien vond ik er waardeloos uitzien (maar daar heb ik geen verstand van verder).

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Re: waar kan je goedkope zadels kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:44

Ik ga er mij niet echt mee moeien Party!! maar zadels die je niet kan passen?? Een hoofdstel enzo ja... daar kan niet veel verkeerd aan zijn maar een zadel is denk ik het belangrijkste wat lekker moet zitten, tenzij je er dichtbij woont en het kan passen natuurlijk Party!!

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:00

Tuurlijk kan je het wel passen.
Past het niet dan verkoop je het gewoon weer door.

De service van zadelmarkt.nl mag dan bekend staan als slecht , maar daarom is alles ook zo goedkoop natuurlijk.

Kijken kan geen kwaad , gebruik je gevoel en je verstand en je ogen , dan kom je een heel eind.

Nogmaals :

Goedkoop is niet meteen slecht .

Je moet beter opletten , maar de prijs zegt niks over de kwaliteit.
Als de zadels daar nu elk 1000 euro duurder waren zouden ze dan ineens wel goed zijn ?

Nee toch Haha! .

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:12

Idd hoeft de prijs niets te zeggen.
Wij hebben net een nieuw zadel gekocht (bij de country mill) voor 200 euro. Maar dit zadel ligt prima (die man is langs geweesst om het te passen). Ik weet wel dat het niet zo lang mee gaat als een duurder zadel. Maar had nu het gel niet voor een zadel van betere kwaliteit en het vorige zadel pastte echt niet meer. Bovendien zit hier precies hetzfelfde binnenwerk in als in het zadel van ruim 500 euro in wat hij had, maar alleen is de bekleding van mindere kwaliteit (kunststof zadel) maar hier lijdt Tiko dus absoluut niet onder!
Zolang het zadel goed ligt, maakt de (lage) prijs niet meer uit kwa comfort voor je paard, kies je hooguit voor wat minder comfort voor jezelf, maar dat is dan en bewuste keuze.
Bovendien kan het idd best zo zijn dat je per jaar (als je kijkt hoe lang het zadel mee gaat) hetzelfde kwijt bent als je een duur zadel koopt, maar dan moet je dat geld nu wel net even hebben.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:26

Ik ga toch met dees mee hoor.
Ik laat liever een erkende zadelmaker een zadel passen.
De ellende die je je op je nek haalt met een niet goed passend zadel.
En het nadeel van die goedkope is dat ze in het begin heel wat lijken en dus ook correct lijken te liggen.
En daar zit hem dus ook het gevaar!
Wie heeft er hier echt de kunde om te zien of het na een tijdje nog steeds goeg ligt.
Bij mijn erkende zadelmaker komt hij zo een keer kijken.
En goede merken zijn altijd goed op te vullen, de goedkope dus niet.

Persoonlijk zou ik voor dat geld liever een 2 hands merkk zadel kopen dan die kartonnen gevallen.
Maar oke ieder zijn paard Haha!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 17:46

ja ok miss is het allemaal wel heel dramatish voor je paard
maar ik denk dat met een pannekoek zadeltje weinig mis kan gaan
of ik die nu bij divoza of bij zadelmarkt koop Haha!

hij is dus voor een shet en niet voor magned.. magned heeft een goed passend zadel die ik idd heb laten passen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:58

Dees schreef:
Verwacht voor een lage aanschafwaarde dan ook absoluut geen zitcomfort....
Watn voor slechts 400 gulden zit je dus wel 4 jaar 'als een krant!' en he...de pasvorm van die goedkope zadels kan nog wel eens wat schade berokkenen aan de ontwikkeling van je paard, dan ben je met de dierenartskosten ook zo weer bij de 2000 gulden....


Heb ik me toch een mooie uitzondering in mijn kast liggen. 100 gulden super zit en het enige zadel wat tot nu toe past op mijn beestje. Idd de kwaliteit leer is bagger, maar met een beetje goede zorg doe ik er nu toch alweer 2 jaar mee. Kan ik mooi nog ff doorsparen voor een "dure" die ook past en lekker zit.
Duur zit nl niet altijd beter, een dure kan ook beroerd zitten en liggen.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:26

jeetje zeg, goedkoop HOEFT niet slecht te zijn.
Ik heb op hon al 5 jaar een kadetje liggen, heeft me toen compleet iets van 300/400 piek gekost. Is door weer en wind mee gereden, ligt al 5 jaar goed.
Hier en daar wordt ie dof, pasantjes van de beugelriemen zijn eraf, singelstoten worden wat ouder, maar staan niet op knappen ofzo.
Onderhoudt doet ook heel wat.
Je kan een zadelmarkt (voorbeeld) zadel kopen wat je netjes onderhoudt, invet etc.
Je kan een kieffer kopen die je continu in een hoek smijt en nooit schoonmaakt invet...
Ben benieuwd welke er DAN langer mee gaat

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 07:48

En mijn ervaring is dat je die goedkope zadels van zadelmarkt aan de straatstenen niet kwijt kunt als ze niet passen. Je krijgt je geld niet terug maar mag er weer eentje meenemen om te passen. Zet je vervolgens je zadel te koop dan krijg je van die reacties "wel erg goedkoop, zeker van zadelmarkt". Iedere zaak z'n klanten maar ik koop er geen zadel meer Boos!
Er zijn zat paardenzaken die een uitgebreide afdeling 2ehands hebben. Ook niet al te duur, maar je kan altijd je geld terugvragen en service verwachten.

Niets zo charmant als een paard in her land.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony en 79 bezoekers