Ben vanochtend gaan kijken bij een tinkerveulen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 17:22

Het was echt heel leuk.. hier een verslagje voor de geinteresseerde..

We moesten naar een tankstation gaan en dan werden we daar opgehaald. We kwamen dus bij dat tankstation aan en we belden naar hun.. een kwartier later ongeveer stonden ze er ook en gingen we naar hun huis. Ze vroegen of we eerst wat wilde drinken of eerst naar Jazz kijken.. METEEN NAAR JAZZ NATUURLIJK Oké.. we lopen dus de achterdeur uit en achter in de tuin staan 6 super mooie stallen!!!! We komen langs de eerste stal, staat een grote (1.80 ofzo) KWPN'er in, een hengst.. was echt een hele mooie vond ik. De 2e stal stond een Welsh B'tje in. Toen de 3e stal... een TINKER!! dat was dus Jazz's vader! Een kei mooie... Kwijl De 4e stal stond een Fjorden-jaarling in... en toen bij de 5e stal.. Jaaaaa... daar kwam een tinker-hoofd uit!! Dat was z'n mamma!!!! Echt een super leuk beestje was dat.. Toen keek ik dus de stal in en ja daar zag ik Jazz.. wat een lieverd.. hij was net aan het drinken en hij zag er echt cool uit. Toen mocht ik hem uit de stal halen..eerst hun de moeder en toen ik Jazz.. de moeder heette Eve en was echt een lieverd.. een echte knuffel. Jazz zag er goed uit, mooie aftekeningen johh...!! Maar nog wel een veulen-vacht maarja dat heb je bij veulens he:) Ik was echt heel zenuwachtig, en t was echt super cool!! Toen hadden ze Eve en Jazz los gelaten in de buitenbak.. en een beetje opgejaagt en hij had super mooie gangen.... Ik was echt gewoon helemaal verliefd op 'm!! niet normaal.. wat un lieverd zeg!!! Hij was echt super COOL!! Toen hadden we ze weer even op stal gezet.. even wat gedronken en foto's gekeken van de geboorte.. hij was echt een cool beest joh!!!! Toen zijn we weer naar de stallen gegaan en zijn we gaan wandelen.. was echt heel leuk en hij was al best wel verkeersmak!! (de wei is langs een snelweg) Toen mocht ik dus nog ongeveer een half uurtje op z'n vader rijden dat was ook super cool!!! We hebben nog niet echt een besluit genomen.. dat hij hengst is vinden mijn ouders niet zo'n goed idee..(kan gecastreerd worden maar zolang het niet nodig is wil ik dat niet) en ze vragen 2500.- voor hem (is dat een normale prijs?) We krijgen er dan wel halster + touw en een vliegendekentje Verward bij.


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 17:35

Wie wil je nu???
Papa of Jazz??
Mij persoonlijk lijkt die Jazz liever, maar papa cooler..Wat is Jazz merrie of hengst? Party!! Party!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 18:00

Volgens mij is Jazz dat hengstveulentje dat ze voor 2500,= kan kopen... Lijkt mij persoonlijk aardig aan de prijs voor zo'n jong ding. Maar mischien dat de Tinker-experts er meer van kunnen zeggen? (ze zijn tegenwoordig wel erg gewild...)

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 18:14

omdat ze zo erg gewild zijn vragen ze er meer voor

gaaf echt Cool ik wil zeker jullie besluit horen *LOL*

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 18:24

hmm vindt het redelijk duur voor een veulen. maarja tinkers zijn 'in'dus de prijs is ook erg hoog. maarreh wie is de vader?? denk dat renate wel meer hier over kan zeggen. maarreh wanneer komt hij dan als jullie hem kopen?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 19:07

leuk joh ik wist niet eens dat je een paard kreeg
??//
gaaf ene ik vind 2500 ook aardig prijzig helemaal voor een hengstveulen.
waarom wil je eigenlijk een veulen? misschien had je het al gezegd en heb ik het gemist?
idd aan Renate vragen zij hebben heel veel tinkers te koop van veulens tot oudere merrie's zij weet vast wel een goede prijs of eventueel een andere tinker voor je

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 20:45

Nou ik ben dus gewoon helemaal gek van tinkers.. en het is nog lang niet zeker of ik een veulen krijg maar we zijn wel alvast gaan kijken. Ik krijg hem dan voor mijn verjaardag. Maar mijn ouders vinden het een beetje een duurt cadeau voor mijn verjaardag, hihi Party!! Ik wilde dus Jazz hebben.. hij heet eigenlijk Jazzjet ofzoiets.. ik weet niet meer hoe zijn vader heet.. maar die was geloof ik ook niet ingeschreven, de moeder ook niet, en Jazz zelf ook niet. Maar dat maakt me niet zo veel uit. Hij was gewoon super lief!!! En dat vind ik erg belangrijk Lachen Ik hoop dat ik hem krijg. Maar ik wilde zelf eigenlijk een paar jaartjes wachten, 2 jaar ongeveer, tot ik van school ben, dan heb ik meer tijd. Dus ik ga proberen hem nog 2 jaar bij de huidige eigenaar te houden en hem over 2 jaar te kopen/krijgen. Daar hadden we het vanmiddag ook al over gehad, maar ze moesten er nog even overna denken.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 20:47

denk niet dat ze dat doen?
Dat paardje wil iedereen hebben volgens mij Kwijl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 20:57

Nou ja. Wat ze toen zeiden was.. dat ze de stal willen zien waar hij komt te staan. Wanneer ze zeker weten dat hij het goed krijgt, dat ze soms mogen langs komen om te kijken hoe het met hem is etc. zullen ze erover na denken. Maar wanneer er iemand komt met een hoger bod dan 2500.- is hij natuurlijk van die gene. Maar zolang er niemand meer bied, zouden ze hem vast houden. Dachten ze.. (moeten ze nog goed overleggen dus..)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 20:59

augustus is al vrij snel Cool
Heb je geen foto's Huilen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 21:07

Nope.. sorry.. En tja, áls ik foto's had had je ernix aan want heb geen scanner Party!! Ach ja. Ik zit eigenlijk nog wel te twijfelen. Lijkt me heel cool om hem te krijgen, maar het lijkt me beter om over 2 jaar een veulen te kopen (veel meer tijd heb ik dan) dus misschien koop/krijg ik hem wel helemaal niet.. en koop ik over 2 jaar weer een jong veulentje.. Moeilijk hoor.. beslissen Party!!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 21:16

Hoi, hoi,

Het klinkt allemaal wel heel gaaf hoor!!!! Ik denk dat je toch ook wel een beetje op je gevoel af moet gaan als je beslist wat je gaat doen. We zullen het wel horen!!! Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-01 07:59

Ja.. ik kan nu dus juist geen beslissing nemen. We hebben besloten niet bij de fokkerij te gaan kijken vandaag, want dan krijg ik er alleen maar meer zin in, hihi. en als ik nu een veulen wil krijg ik waarschijnlijk toch Jazz wel, want wil hem heel graag. Maar toch denk ik dat ik even 2 jaartjes wacht.. Scheve mond\ wat zouden jullie doen? 2 jaar wachten zodat je meer tijd hebt of nu al een veulentje kopen terwijl je wel een beetje weet dat je in de knoop kan komen met de tijd.. (school, robin, vriend etc.)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 08:05

Als je er NIET zeker van bent i.v.m school enzo, dan MOET JE HET NOG NIET DOEN Scheve mond\ , dan kun je beter nog 2 jaar wachten, en dan kom je ook wel een leuk paard tegen hoor Lovers
Als je nu een veulen neemt terwijl al niet zeker weet of je er wel genoeg tijd voor hebt, dan zou ik al zeker geen veulen nemen, want die hebben best veel aandacht nodig Lachen

In ieder geval veel succes en we horen wel welke beslissing je hebt genomen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-01 08:11

Ja, oké.. daarom zit ik te twijfelen.. ik weet helemaal niet zeker of ik het haal maar soms denk ik van wel en soms niet. Dus ik denk dat mijn beslissing toch wel is dat ik over 2 jaar nog eens goed rond ga kijken.. het veulen heeft er ook nix aan als hij bij mij terecht komt maar ik niet genoeg tijd heb natuurlijk. Nog maar 2 jaartjes wachten dus. Nu is dat kijken wel een beetje voor nix geweest.. maar ik vond het wel heel leuk Party!! Ik weet alleen niet wat ik tegen die mensen van Jazz moet zeggen.. ik had gezegd dat ik in augustus een tinker-veulen zou krijgen en dat gaat nu dus ineens niet door Verward

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 08:16

Die mensen van Jazz zullen het heus wel begrijpen hoor, want ze hadden toch ook al gezegt dat ze hem verkochten als ze er meer voor konden krijgen Verdrietig en misschien als je geluk hebt dat ze hem over 2 jaar nog wel hebben.......en anders vind je echt wel een ander leuk paard hoor Pling

Maar ik denk maar zo......100% zeker van zijn anders gaat het je echt opbreken, want er gaat een hoop tijd zitten in een paard Vork
En dan moet je maar denken dat jou tijd met een eigen paard nog wel komt......tis al een heel gaaf vooruitzicht dat je over 2 jaar een eigen knuffel hebt Lachen


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-01 12:01

Ik heb nu ook al een eigen pony hoor Party!! Dus inprincipe is het helemaal niet zo erg.. kan ik nog ff 2 jaar heel veel aandacht aan Robin geven en dan over 2 jaar word dat wat minder. Mijn besluit staat vast.. ik wacht nog 2 jaartjes. Heb toen straks al naar de eigenaren van Jazz gebelt en ze begrepen het Party!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 17:07

mmmmhhhh....
ik ga nu heeeeeeel hard gillen, iedreen oren dicht:

!!!IK WIL OOK EEN EIGEN PAARD !!!


zo, dit moest er even uit.

Enne, gave naam Jazz, echt super naam!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-01 21:30

Jaa.. "Jazz" is wel een leuke naam.. maar hoe hij eigenlijk heet--> JazzJet vind ik echt om te Misselijk maargoed. Hij word Jazz of Jazzie genoemd en heel soms Jetje zei de eigenaar Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Jet, LuffB, Miran, Unicorn79 en 31 bezoekers