Welke kleuren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Welke kleuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 08:54

Na aanleiding van het topic BabyBlauw [PP] babyblauw

Zou ik graag willen weten welke kleuren je voor je paard koopt. Heb je vaste kleuren die je altijd neemt, voor je dekjes, dekens, halsters en rijbroeken? Of neem je gewoon elke keer wat anders?


Voor mijn haflinger koop ik eigenlijk (tot nu toe) alleen maar zwarte en bordeaux kleurige dingen. Dat vind ik hem het mooiste staan.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:59

Ik koop normaal gesproken donkere kleuren zoals donkergroen,blauw,zwart ik stond er zelf eigenlijk ook van te kijken dat ik een halster in babyblauw heb gekocht. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:24

Ik begin nu weer helemaal overnieuw met mijn spulletjes en nu rij ik met allerlei kleurtjes. Het toeval wil wel dat ik bij elkaar kleurende setjes bij elkaar heb weten te krijgen. Zo heb ik donkergroen, blauw en bordeaux rood. Als ik straks weer een beetje boven Jan ben dan koop ik voor bandages en shabrakken toch alles weer in het wit. Halsters en longeerlijnen wil ik het liefst gewoon zwart.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:28

Ik heb al vanaf het begin alles in bordeaux rood en donkergroen. Als het even kan koop ik nog steeds spullen bij in deze kleuren. De sjabrakken, dekens, bandages, transportbeschermer, zelfs de trailer is groen en auto b.rood......

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:49

In principe geen voorkeur, als het in de aanbieding is maakt mij de kleur niet uit. Een blauw dekje of paars, of groen, maakt mij niet uit. Heb dan ook vanalles.
Maar qua leer ben ik een voorstander van bruin, hoewel ik ook wel zwart heb.
Ik rij met een bruin zadel, zwart hoofdstel, heb het liefst een beige rijbroek (maar heb dus beige, wit, blauw, groen en paarsachtig en grijs), maar verder groene, rode, bruine, witte dekjes. Bandages doe ik niet aan, en zwarte peesbeschermers. Verder een blauw/grijs deken, rood geblokte zomerdeken. Veel meer heeft het paard niet nodig.
borstels, in allerlei kleuren, sommige met varkenshaar, maarn iet 1 specifieke kleur.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:59

In principe koop ik alles in het donkerblauw.
Mijn nieuwe winterdeken echter is donkerrood omdat deze er niet in het donkerblauw was.

Tja.. en verder de wedstrijdspullen allemaal in het wit natuurlijk. Trouwens, ik gebruik bij wedstrijden zwarte peesbeschermers. Vind ik toch mooier dan witte...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:16

Meestal koop ik donkerblauw voor mijn Haflinger, maar heb nu ook een grijze deken en een grijz halster gekocht. En het staat haar prachtig Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:24

Ik heb verschillende kleuren.
Vooral Oker Geel vind ik haar mooi staan, maar dan ga ik nog niet meteen een Oker Geel halster kopen want dat zal der weer niet staan.
Ach, ik heb gewoon een kleurrijk paardje. Haha! Maar donker groen en donker blauw staat haar toch het mooist. Ik heb ook een donker groen met donker blauwe wedstrijd deken, daarbij donker groene transportbeschermers en moet nog een donkerblauw met donkergroen halster vinden. Haha!
Maar verder is ze heel kleurrijk. Haha! Ze heeft nu een halster met grijs en blauw, maar daar krijgt ze helaas schuurplekken van dus ben opzoek naar een extra zacht halster. En dat zal toch waarschijnlijk wel zwart, groen of blauw worden, of heel misschien bordeaux. Haha!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:57

Ik koop verschillende kleurtjes...gewoon net wat ik mooi vind op dat moment Haha!
Maar ik heb veel in Bordeaux rood, donkerblauw

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:59

Voor IJsco had ik alles in het bordeauxrood, voor Aldira heb ik wat blauw/witte spulletjes gekocht. Wit onderlegd hoofdstel en blauw shabrakje met wit randje, staat haar heel chique.
Ook mijn rijkleding heb ik in bordeaux en blauw, sinds gister heb ik er nu een lichtgrijze rijbroek bij dus misschien nog een grijs shabrakje scoren voor Tinka binnenkort? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:02

Ik heb thuis zwarte bandages en op concours witte. Thuis rijd ik met oude concoursdekjes, die zijn dus ook wit. Het voordeel van alles in 1 kleur is dat je nooit setjes hoeft te zoeken. Ik heb een stuk of 20 zwarte werkbandages van diverse merken en graai er gewoon 4 bij elkaar Haha!

Ik wil het liefst "fatsoenlijke kleuren" Haha! Het kan me niet zo heel veel schelen, maar het moet er een beetje netjes uitzien allemaal. Meestal kom je qua dekens wel op donkerblauw uit. Mijn moeder heeft me vorig jaar een grijze winterdeken kado gedaan, vond ze zo'n mooie kleur. Jammer dat je alle strontvlekken er ook zo mooi op ziet *LOL* dus doe mij dan maar donkerblauw! Verder wil ik allebei de paarden een beetje hetzelfde op hebben liggen. Ze staan naast elkaar, ik heb een beetje mijn eigen "hoekje" dus dat mag dan ook duidelijk zijn.

Met mijn eigen kleding probeer ik het ook een beetje stijlvol te houden. Je zult mij niet snel in een paarse rijbroek zien Haha! Hoewel ik me dus heb laten overhalen om een babyblauwe rijbroek te kopen Lips are sealed hij is wel redelijk "donker" babyblauw (anky) maar ik vind hem op het randje!!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:28

Ik heb Bordeau en grijs. Staat toch goed bij bruin? Niet?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:38

ik probeer zoveel mogelijk in het donkerblauw te kopen.
maar ik kijkn verder niet zo erg naar de kleur, als ik iets leuks vind en het is geen donkerblauw koop ik het ook.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:49

Voor mijn vos heb ik voornamelijk groen en bordeaux. dan heb ik ook nog peesbeschermers en die zijn wit (staat wel sjiek dacht ik zo, was voor springwedstrijden vroeger)
Voor mijn witte pony heb ik vanalles, een rood, blauw, wit, roze (was een witte maar moederlief had hem met die rode gewassen en nou is hij roos geworden Boos! ) die gebruik ik dus niet meer. Volgens mij vergeet ik er nog een hoop. Greg draagt ook bruine "getten" (ik denk dat dat dialect is voor wat jullie beenbeschermers of strijklappen noemen) en rode bandages.
dekens heb ik zo in alle kleuren, een blauw met groene bies, blauw met groene ruitjes, gewoon blauw,een lichtgroen (new-Zealand),blauw met rode bies..als ik er zo over nadenk overheersend blauw eigenlijk...zelfs mijn vliegendekens zijn blauw...
Halsters das ook vanalles en nog wat, groen,rood ,grijs, zwart (leer), blauw, bruin (leer), nog zwart (nylon) een hele hoop...

ik heb een tijd geprobeerd om voor een bepaalde kleur te gaan (gele bandages en dekjes bij mijn vos leek me wel mooi) maar daar vindt je dus gewoon niets van wat een beetje degelijk is (van die rekbandages vindt ik prul en daar eindigde de zoektocht dan Boos! )

Ik heb om het kort samen te vatten vanalles en nog wat Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:56

Marilyn had toen ik der voor het eerste kende paars...dekje en halster...stond der erg goed vond ik!!!

Nu heeft ze een heel groot bordeaux rood sjabrakje en een bordeaux rood onderlegt hoofdstel...hoofdstel staat leuk alleen het dekje is te groot en vind ik niet zo mooi staan. Ze heeft een rood halster en eentje met blauw en groene streepjes.

Zelf heb ik een zwarte rijbroek, blauw en nog een blauwe lekkere combi's dus!

NOT ik zoek dus nog eigenlijk een leuke mooie kleur voor Marilyn Lachen
Ze is palomino...

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:13

euh, eigenlijk vanalles een beetje. Halster is bordeaux met groen, en één in zwart, halstertouwen groen en rood.
Zweetdeken: Donkerblauw / donkergroen (Harry's Horse)
Andere dekens heeft hij kapotgedaan Boos!

dekjes: 2x wit, 1x geel, 1x groen, 1x babyblauw, 1 x zwart, 2x donkerblauw
bandages: sets in wit, groen, donkerblauw en babyblauw
Peesbeschermers wit
pijpkousen en strijklappen groen

De rest is zwart allemaal (zadel, hoofdstellen, elastisch voortuig)
Voor mezelf 1 witte rijbroek, 2 beige en 2 donkerblauwe.

Dus eigenlijk veel verschillende kleuren. Nu wil ik wel graag nog een luxe bruin dekje Lachen (ja dan komen er natuurlijk foto's Knipoog )
xxx

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:24

De meeste spullen die ik voor Pinky heb zijn bordeaux rood en zwart.
Zijn halsters is maar net wat ik tegenkom.
Ik heb een knalblauwe (nee geen babyblauw), een zwarte met orandje, rood en geeld enzo, indianenmotief noemen ze het, en ik heb een blauwe. Verder heeft hij heel lang een bordeaux en een witte gehad maar de ene is kapot en de ander te klein Lachen

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:37

-Lila (shabrak en halster)
-Grijs (halster,touw,vliegennet,zweetdeken)
-Zwart (halster en shabrak)

En ik ben bezig een bruin/goud/creme setje aan te schaffen (halster,touw,shabrak,en bandages) later wil ik hierbij peesbeschermers met cremekleurig schapenwol in het bordeaux hebben van Eskadron

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:43

Voor Nikita heb ik alles in het donkerblauw. Blauwe shabrakjes, blauw halster, blauwe peesbeschermers, blauwe bandages. Ik heb het wel geprobeerd hoor, heb nog een groene en een gele shabrak liggen, maar dan heb ik de blauwe allang weer gewassen Haha!

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:51

Ik heb een vrij rode vos en ik had zelf altijd een wit met donkerbruin pad (rij western) erop, maar toen ik eens het pad leende van mijn instructrice zag ik pas hoe prachtig dat diepe donkerblauw hem staat! Ben dus nog steeds op zoek naar zo'n donkerblauw pad van Toklat, kan het helaas nergens vinden (maar ik blijf zoeken Schijnheilig ). Ik heb er nu wel een blauwe op, maar die is meer middenblauw. Niet dat Beau voor paal loopt hoor, staat hem ook wel, maar dat diepe donkerblauw... Kwijl Kwijl Kwijl

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:48

vanalles, maar ik wil het meeste in bordeaux rood maar blauw is ook mooi,wil niet zeggen dat dat lukt en de vorige eigenaar had alles groen en ik heb ook dingen van haar gekregen dus... ff alles op n rijtje Haha! :

dekjes: 1 x wit, 2 x blauw, 1 x bordeaux rood
peesbeschermers: wit
bandages: ik hoop deze verjaardag bordeaux rode te krijgen
halsters: blauw en groen,krijg een nieuwe:bordeaux rood
touwen:blauw en lila
dekens:donkerblauwe regendeken,geruite onderdeken,groene winterdeken,blauwe zomerdeken

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:02

ik heb nu een groen halster en bordeau halster.
Als het zover is om sjabrakken enz. te kopen wordt het een donkergroen sjabrak, donkerblauw sjabrak en zwart sjabrak als hoofdkleur en misschien nog een lichter randje aan de onderkant(dan kan ik even voort). Als zweer deken een groen/donkerblauw. en pees beschermers zwart en winterdek -> bordeaurood donkerblauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:04

op de donkerbruine alles grijs en op de roodbruine alles grijs.

mijn kastje is dus helemaal grijs. alleen voor concours wijkj ik af en dan is alles wit

groetjes [naam]

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:20

ik probeer zoveel mogelijk in het donkerblauw/babyblauw te krijgen.
Maar geen blauwoderlegt hoofdstel hoor!
Ik heb 1 blauwe rijbroek, maar niet zozeer om het blauw...
verder vind ik bordeaux rood erg chique staan bij Tos

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 19:44

ik heb alles in allemaal verschillende kleuren het liefst zo fel mogeluk of een rare kleur die niemand heeft Haha!
halsters heb ik in heel veel verschillende kleuren Lachen en ja heb eigenluk niks echt in 1 kleur maar vind bordo wel mooi staan daar wil ik nog wel wat meer van maar ja als ik dan een andere felle kleur zie *LOL* wil ik die weer Lachen