Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Shaya_

Berichten: 1277
Geregistreerd: 27-04-11

Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-12 15:11

Hallo,

Ik ben langzaam aan het uitkijken naar een Australian Shepherd pup. Red tri van kleur <3
Maar waar o waar zitten de pups die geboren zijn en een warm mandje zoeken met hondenvriendjes?

Ik vindt vele sites, maar óf ze hebben geen nest, óf alle pups zijn al vergeven óf ze kosten meer dan 1000,- En dan is me toch wel een beetje te :=

Wie weet waar ik kan zoeken?
Mag zowel in Nederland & Belgie zijn :j

Ik zoek een maatje om straks Agility mee te doen :j (Als hij uiteraard oud genoeg is)
We starten met de gehoorzaamheidscursussen.
Laatst bijgewerkt door Shaya_ op 02-02-12 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Aan het typen...


Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:14

Tja. Een rashond kost nu eenmaal geld. Normaal ga je bij een fokker die je aanspreekt op de wachtlijst (en andersom, want als een fokker het niet vertrouwt om bij jou een pup te plaatsen gaat het niet door) en wacht tot er een pupje voor je bij zit.

Ik hoop dat je je wel beseft dat het echte werkhonden zijn en veel beweging en uitdaging (lichamelijk en geestelijk) nodig hebben.
Als je alleen op uiterlijk deze hond kiest kon het nog wel eens verkeerd gaan.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:18

Gosh wat een heerlijk positief bericht weer...
Heb je de rasvereniging al gebeld?

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:12

Op www.ascn.nl en www.ascb.be vind je de rasverenigingen van Nederland en België.
Ik weet in België sowieso al 2 fokkers waarvan de ene 1 nestje heeft en de andere 2.
De prijzen voor een aussie liggen rond de 900 à 1000 euro.
Ik raad je toch aan om bij een fokker te gaan die aangesloten is bij de rasvereniging. De rasvereniging verplicht de aangesloten fokkers van de nodige gezondheidstesten te doen.
Deze testen worden bij niet-aangesloten fokkers vaak niet gedaan.
Hoorde onlangs nog over een 'beginnende fokker' die blijkbaar niet wist wat het MDR1 gendeffect inhield en drager x drager gedaan had, waardoor er nu mensen met een lijder-pup zitten.
Op zich geen drama, maar aangezien dit iets is wat vrij makkelijk uit de lijn gefokt kan worden, is het wel zonde.
Informeer je goed over het ras en de gezondheid en vraag bij de fokkers ook naar de resultaten (op papier) ;)

~You are the reason I survive, the why and wherefore I'm alive. You are my diamond in the Sky~
~The purpose of life is to fight maturity~

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:34

Ik vind het vrij logisch dat je moet wachten op een nest.

Bel de rasvereniging, en neem contact op met fokkers over hun plannen.
Wie weet staat er wel een nestje gepland waar red tri in voor kan komen.

Denk alleen niet dat je altijd maar kans maakt op perse een red tri.

Niet banketstaaf maar poetsen.

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:45

ik zou me ook in laten schrijven bij een fokker die me aan staat en die goed geteste en gezonde honden heeft. Denk maar zo: je kan 1000 euro aanschaf betalen en grotere kans hebben op een gezonde hond of je kan veel minder betalen en die 1000 euro later naar de dierenarts brengen.....

Ik hoop wel van harte voor de gezondheid van je komende pup dat je niet net zo snel aan behendigheid gaat beginnen als dat je wil dat er een pup moet komen.... Laat eerst je hond als hij 1 á 1.5 jaar is heupen, ellebogen en rug rontgenen door goede orthopeed. Dit kan een hoop problemen voorkomen. Je kan namelijk na een half jaar agility wel merken dat hij bijv. ED heeft maar als je het van te voren weet kan je een hoop schade inwendig voorkomen.

Succes!!!!!!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:38

Ja een rashond moet voldoen aan vele eisen en daar betaal je ook voor en een wachtlijst is helemaal niet zo raar zeker voor rassen die geliefd zijn en apartere kleurtjes hebben.

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:45

Een goedkope pup is verleidelijk maar besef wel dat een pup niet voor niets zo goedkoop is
MDR 1 en CEA tesen bv kosten geld
Ook de heupen röntgologisch laten onderzoeken is eigenlijk een must om gezonde honden te (blijven) fokken
En zijn vast "fokkers" dit dit allemaal niet nodig vinden en puur voor het geld fokken dus ook met een drager x drager
Dat is de kans vrij groot dat je met een ongezonde pup komt te zitten
Dat kost behalve veel verdriet ook veel meer geld
Neem contact op met de rasvereniging voor meer info en voor beschikbare pups

Verder snap ik Thirty heel goed
Veel mensen willen een werkhond maar werken er vervolgens niet mee en dan gaat het mis
Niet voor niets zitten er veel werkhonden met gedragsproblemen in het asiel/herplaatsing
Heb zelf een bordercollie (van 15½) dus weet er alles van 8-)

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:39

Ze had ge-edit nadat ik had gepost :) Had het gedeelte over agility niet gelezen, er stond alleen dat ze graag een bepaalde kleur wilde. Vandaar mijn reactie :)

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:22

Oh dat had ik ook niet gezien
Voor agility zijn deze honden erg geschikt maar ook dan moeten de heupen wel 100% in orde zijn

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:19

de aussie is op sommige vlakken best gevoelig lees oogproplemen en hd, bij een goede fokker ( ik ken er meerdere mijn vriendin heeft nl ook een aus) worden de gezondheidstesten gedaan voor ze het nest verlaten en de ouders zijn hd vrij anders mag je niet fokken.
mocht je een lijst met fokkers willen kun je pb-en

Suena
Mijn spaanse droom

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:44

De meeste tips zijn al gegeven
Ga alsjeblieft niet MP etc afstruinen omdat je nu een pup wil en niet circa 1000,- er voor over hebt
Ik sta nu ook op een wachtlijst bij 2 fokkers. Bij die fokkers wil ik graag een pup van. Ja dan moet je wachten, maar dan heb je vaak wel wat :)
Nou weet ik niet precies waar er bij de Aussie allemaal op getest moet worden, maar het is wel belangrijk om daar naar te kijken :)

Succes in ieder geval

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:59

Idd geduld is eens schone zaak.. Heb ruim een jaar op een pup (ander ras) moeten wachtten.. En geloof me, het aankoopbedrag ben je snel weer vergeten als je een gezonde leuke pup hebt.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:00

catalyst hier heeft v.t.t.t goed pups te koop, die aan alle rasvoorwaarden voldoen, en getest zijn.

** Alive & kicking ! **


trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:03

Wij zijn momenteel bezig met het fokken van een Dobermann nest en ik snap nu erg goed waarom de raspups zo duur zijn :o . Inderdaad goed om je heen vragen, contact opnemen met de rasvereniging en je goed inlezen.

Misschien zijn er honden die herplaatst moeten worden? Dat heb je met Dobers namelijk wel eens. Dan moet je er wel geschikt voor zijn en tijd voor hebben maar ben je minder geld kwijt. :)

Inderdaad Mariska. Bij een niet gezonde hond kan het na 3 bezoekjes aan de dierenarts al uit...

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:10

nou ja ik heb altijd asielhonden en de pup die ik uit het asiel heb heeft/had LPC in beide ellebogen. 1000 euro graag. Wist van te voren waar ik aan begon en wat er kon gebeuren en helaas is het ook gebeurd. Niet geteste ouders (kruising) waarvan de eigenaar afstand deed. Ook nog eens broer x zus dat is me allemaal netjes verteld. Zou hem voor geen goud willen missen maar als ik niet voor asielhonden zou gaan dan ging ik wel voor een pup uit helemaal geteste ouders (kruising of stamboom deert me niet als ze maar getest zijn op erfelijke afwijkingen)

En idd zijn er diverse mensen die werkhonden aanschaffen en er geen drol mee doen. Hier in het asiel een geflipte mechel van 1 jaar (gevonden, border collie met diverse rare gedragingen (gevonden) ongeveer 5 jaar, zeer energieke en onrustige duitse herder van 1 jaar, een net gevonden border collie leeftijd onbekend en een x berner sennenhond of aussie o.i.d. enorm druk en hyper en een vreselijk stuiterende labrador (ja, ook werkhonden!!! die geflipt binnen kwam maar inmiddels al stukken opgeknapt is) en ga zo maar door. Gewoon triest!!!!!

Shaya_

Berichten: 1277
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-12 17:20

Dames, ik weet heel goed waar ik op moet letten hoor.
En ik begrijp ook dat een rashond geld kost.
Ik ben zelf al ruime tijd actief in de agility. En daar liggen dan ook mijn interesse's.

Heb via pb een adres gekregen met pups in Duitsland. Dus ook daar eens in verdiepen.

Don't worry, ik heb alle tijd hoor! (Er lopen hier nog meer honden rond, dus verveel me niet)
En ivm de reuen die aanwezig zijn wil ik het liefst een pup ipv opvanghond met geschiedenis.

Aan het typen...

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:28

De meeste fokkers zullen niet uitsluitend op kleur meegeven. Ze zoeken het karakter uit dat bij je past en houden rekening met je voorkeur over t algemeen. Maar ja, als er maar 1 red tri wordt geboren, dan heb je al een dillema als er 2 gegadigden zijn.

Ik heb ook op diverse wachtlijsten gestaan alvorens ik mijn pup kon halen.

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:00

Shaya_ schreef:
Dames, ik weet heel goed waar ik op moet letten hoor.
En ik begrijp ook dat een rashond geld kost.
Ik ben zelf al ruime tijd actief in de agility. En daar liggen dan ook mijn interesse's.

Heb via pb een adres gekregen met pups in Duitsland. Dus ook daar eens in verdiepen.

Don't worry, ik heb alle tijd hoor! (Er lopen hier nog meer honden rond, dus verveel me niet)
En ivm de reuen die aanwezig zijn wil ik het liefst een pup ipv opvanghond met geschiedenis.


aha super je weet waar je aan begint! Veel voorpret alvast en hopelijk straks ook jaren veel plezier de pup!

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:35

Ik doe ook agility met mijn aussies, vinden ze echt super!
Met de oudste loop ik wedstrijden, de anderen zijn nog in opleiding :j
Als je meer richting werklijn wil gaan, weet ik ook nog wel een nestje zitten ;)

~You are the reason I survive, the why and wherefore I'm alive. You are my diamond in the Sky~
~The purpose of life is to fight maturity~

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:43

Aussie pups zijn er als het ware niet voor het oprapen. Veelal staan er al mensen voor de dekking uberhaupt op de wachtlijst.
Wij hebben een 3 jarige Aussie uit Duitsland, onze oude Tervuerense van 14 jaar is pas overleden en we zoeken nu een ander 2e hondje. Wij twijfelen nog enorm tussen een Aussie en een Tervuerense, maar nemen de tijd eerst om dat helder te hebben en dan zal een pup voor beide rassen nog wel een tijdje duren om te vinden. Nu toevallig heeft het zusje van onze Aussie pups en blijven we daar wel van op de hoogte, misschien zou daar weer een Aus vrij komen, maar de rest was al vanaf oktober qua aanvragen voor de pups en ze zijn in januari geboren.
Geef het de tijd neem de tijd, kijk eens in Duitsland, bij de rasverenigingen staan meerdere pups, ze hebben daar veel red tri's is mij opgevallen.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Shaya_

Berichten: 1277
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-12 13:02

Mogelijk mag en kan ik over een paar weken een red-tri halen in Duitsland :j
We hebben net gebeld en krijgen nog foto's doorgestuurd.
Het is een reu uit de show-lijn met papieren.

Dus spannend!

En we hebben alle tijd. Ik sta ook ingeschreven bij fokkers ;)
Maar klopt dat er in duitsland veel meer te krijgen zijn.

Aan het typen...

Shaya_

Berichten: 1277
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-12 17:18

Jaja, het is Jack geworden!
Hij is nu 6 weken jong en is geboren bij http://www.mahuna.de/
Afbeelding
Afbeelding

18 februari mogen we hem gaan halen :D

Aan het typen...

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:19

Dan willen wij ook graag foto's zien hoor :D
Leuk hoor, spannend. De teef waar ik een pup van wil is afgelopen week gedekt, kan niet wachten :D

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Red Tri Australian Shepherd pup, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:20

Oh jeetje haha, tegelijk

Wat een schatje, bijzonder die kleuren zo, vind het ontzettend mooie honden, maar het karatkter en werkvermogen past niet bij mij.

Heel veel plezier straks met hem


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: love_mandy, YandexBot, zonnebloem18 en 147 bezoekers