Iets hebben met iemand die een relatie heeft!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Iets hebben met iemand die een relatie heeft!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 12:10

Naar aanleiding van het topic Vreemdgaan.

Ik heb het zelf (stom stom) 2 X meegemaakt dat ik iets kreeg met iemand die al een relatie had. Niet zo slim, maar helaas maakt liefde blind.
Tevens is het ook een slechte basis voor een goede relatie, die is dan ook gedoemd te mislukken.

Ik ben er 2 X kapot van geweest. Eigen schuld, omdat als ik had nagedacht zelf ook wel had kunnen bedenken dat als zo iemand bij zijn vriendin blijft toch niets om mij kan geven. Verward

Hoe denken jullie erover en is dit wel eens goed gegaan.

Groetjes Merilyn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:15

Het zal heus wel een keer goed gaan, maar mijn ervaring is, wegwezen bij mensen die een relatie hebben, je doet jezelf er erg veel pijn mee!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:20

Ik denk erover: NIET AAN BEGINNEN.
Uit respect voor de relatie die diegene al heeft en voor zijn/haar partner..
Zoiets doe je in mijn ogen gewoon niet.
Je doet anderen verdriet en in de meeste gevallen ook nog eens jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:20

Het betekent dat ze vreemdgaan met jou en dat zegt al genoeg; eens een dief altijd een dief, luidt het spreekwoord.
Een serieuze relatie moet je niet aangaan met iemand die al voorzien is, dat lukt niet en zal alleen maar pijnlijk zijn.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:22

zeggen: als je mij wilt, eerst uitmaken met de ander. en tot die tijd mag je alleen kijken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:28

Hmm, de meningen zijn wel allemaal hetzelfde!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:31

Ik heb het idee dat het meer zegt over de bestaande relatie dan over de nieuwe. Meestal draait het toch op niets uit. Als hij niet heel in het begin zijn bestaande relatie verbreekt voor jou, dan wordt het nooit wat. Kan heel lang duren en erg veel pijn doen (seen it, been there...)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:56

Als je met iemand gaat die al een wat langere relatie heeft (en bv is getrouwd), dan heb je ongeveer 1.5% kans dat hij zijn vrouw zal verlaten voor jou. Niet aan beginnen dus? Nee, maar heea hangt van je verwachting en je gevoel af.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:03

Of je moet er zelf genoegen mee nemen dat je altijd op de tweede plaats zult staan en van zijn beschikbaarheid afhankelijk bent.

Als je hier geen problemen mee hebt en ook geen last hebt van schuldgevoelens tegenover zijn relatie, tsja waarom niet. Het is niet jouw probleem als hij vreemd wil gaan, die verantwoordelijkheid ligt geheel bij hem zelf..

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:03

Iemand met een relatie=afblijven.

Tis niet eerlijk tegenover jezelf, de gene waar je wat mee wilt/hebt en de ander...

Tenzij je natuurlijk bewust een driehoeksverhouding hebt waar alledrie mee instemt, anders wegwezen, er loopt genoeg leuks rond, naja dat valt ook wel weer mee maar je komt vast wel iemand tegen Knipoog

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:07

puma schreef:
Of je moet er zelf genoegen mee nemen dat je altijd op de tweede plaats zult staan en van zijn beschikbaarheid afhankelijk bent.

Als je hier geen problemen mee hebt en ook geen last hebt van schuldgevoelens tegenover zijn relatie, tsja waarom niet. Het is niet jouw probleem als hij vreemd wil gaan, die verantwoordelijkheid ligt geheel bij hem zelf..


Verantwoordelijkheid ligt ook bij hem jah, maar respect hebben ligt bij jezelf.

Als we dat allemaal zouden doen, lekker zootje zou het worden op deze wereld, ohwnee dat was het al, en juist door het ontbreken aan respect en aangeboren egoisme van de mensen.

Ik vind dat die verantwoordelijkheid dus ook bij jezelf ligt, gewoon respect hebben voor je medemens, dus ook voor die vrouw die braaf op haar mannetje wacht terwijl jij ermee in bed ligt...
En bovenal respect hebben voor jezelf.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:10

Een ander pijn doe is al niet slim, maar jezelf pijn doen terwijl je er met je volle verstand bij bent (dat je door verliefdheid niet meer fatsoenlijk na kunt denken wil er bij mij echt niet in!) is helemaal oerstom.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:15

Ik vind dat de kerel in dit geval de verantwoordelijkheid draagt. Als jij verliefd bent op een man en je kent zijn vrouw verder niet, dan kan ik me voorstellen dat je niet denkt ‘wat zielig voor zijn vrouw, ik zoek geen contact meer’. Nee, als die vent zoveel van zijn vrouw houdt, moet hij sterk genoeg zijn om niets met zijn ‘verliefde’ gevoelens te doen. Als hij dat niet op kan brengen, stelt zijn relatie in mijn ogen ook niet bijster veel voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:16

Margreet schreef:
Een ander pijn doe is al niet slim, maar jezelf pijn doen terwijl je er met je volle verstand bij bent (dat je door verliefdheid niet meer fatsoenlijk na kunt denken wil er bij mij echt niet in!) is helemaal oerstom.


Het spreekwoord " Liefde maakt blind" is er niet voor niets.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:17

Wat ik hierboven stel gaat overigens niet voor mezelf op, want ik wil wel een man die 100% voor mezelf is. Gaat hij vreemd, vliegt hij er ook gelijk uit.

Ik kan me alleen voorstellen dat er ook mensen zijn die er niet mee zitten.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:25

Pipo"]
[quote="Margreet schreef:
Een ander pijn doe is al niet slim, maar jezelf pijn doen terwijl je er met je volle verstand bij bent (dat je door verliefdheid niet meer fatsoenlijk na kunt denken wil er bij mij echt niet in!) is helemaal oerstom.


Het spreekwoord " Liefde maakt blind" is er niet voor niets.
[/quote]

"Uit het oog, uit het hart" ook niet.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:30

puma schreef:
Ik vind dat de kerel in dit geval de verantwoordelijkheid draagt. Als jij verliefd bent op een man en je kent zijn vrouw verder niet, dan kan ik me voorstellen dat je niet denkt ‘wat zielig voor zijn vrouw, ik zoek geen contact meer’. Nee, als die vent zoveel van zijn vrouw houdt, moet hij sterk genoeg zijn om niets met zijn ‘verliefde’ gevoelens te doen. Als hij dat niet op kan brengen, stelt zijn relatie in mijn ogen ook niet bijster veel voor.

ja das lekker makkelijk, de verantwoordelijkheid bij een ander leggen, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden..(hij ook)

en idd waarom zou je een relatie willen met een man die niet eens helemaal voor je gaat en het achter de rug van zijn vriendin/vrouw doet..wie zegt dat ie zoiets niet ook eens bij jou zal doen?
neh ik wil iemand volledig kunnen vetrouwen.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:43

Josti schreef:
ja das lekker makkelijk, de verantwoordelijkheid bij een ander leggen, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden..(hij ook)


Het is toch zijn relatie?? Waarom zou iemand die hen verder helemaal niet kent daar mede-verantwoordelijk voor zijn? Mijn mening is dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen relatie. Je weet donders goed waar je mee bezig bent en wat de risico 's zijn.

Tuurlijk, als je weet dat hij al een relatie heeft is het niet netjes als je het doorzet, maar dat is iets anders dan mede-verantwoordelijk zijn voor zijn vreemdgaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:44

Margreet"]
[quote="Pipo"][quote="Margreet schreef:
Een ander pijn doe is al niet slim, maar jezelf pijn doen terwijl je er met je volle verstand bij bent (dat je door verliefdheid niet meer fatsoenlijk na kunt denken wil er bij mij echt niet in!) is helemaal oerstom.


Het spreekwoord " Liefde maakt blind" is er niet voor niets.
[/quote]

"Uit het oog, uit het hart" ook niet.
[/quote]

Zolang de liefde er nog is, gaat dat spreekwoord niet op!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:06

Liefde maakt blind is wel makkelijk om je achter te verschuilen. Diep in je hart weet je ook wel dat je verkeerd bezig bent op zo'n moment asl je daar niet naar luistert dan is het wel je eigen schuld. Ik ben het met Pepeijn eens dat als iemand echt verliefd is op jouw het eerst maar met de ander moet verbreken.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:10

een vriendin van mij heeft al 3 jaar een relatie met een man die met een ander samenwoont. Hij kan geen keuze maken. Simpel om te zeggen; ga bij die vent weg. Ze heeft hem liever half dan helemaal niet.
Zijn kant van het verhaal valt ook iets over te zeggen, maar dat zal ik hier niet uit de doeken doen.

Ik heb zelf ook eens wat gehad met iemand die een relatie had. Hij was eerlijk genoeg om te zeggen dat hij niet bij zijn vriendin weg durfde te gaan. Uiteindelijk kwam ik een ander tegen, dus was het over. Maar zoals pipo al schreef; liefde maakt blind en ook wanhopig. Als ik niemand anders was tegen gekomen modderden we misschien nu nog aan.

Verder ben ik het met Puma eens. Uiteindelijk is hij verantwoordelijk.

Kitty

Berichten: 7696
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:12

Been there, done that….
Beetje een complexe situatie. Ik had al een flinke tijd een vriend, werd verliefd op iemand anders (een toenmalig goede vriend van me) en heb het met mijn vriend uitgemaakt.
Kort daarna kreeg ik wat met die jongen waar ik verliefd op geworden was. Dat heeft een dikke maand geduurd en toen vertelde hij me dat hij ook gevoelens had voor een andere meid, S.
Heel simpel: oprotten!

En vanaf toen begon de ellende… We bleven met elkaar omgaan. Na een tijdje zei hij dat hij me miste. Het was toen volgens hem al weer uit met S.
We kregen weer wat met elkaar. Later bleek dat het nooit uit geweest was met S en dat hij dus van twee walletjes at. En het stomme was: ik kon hem niet los laten.
Hij gaf me het idee dat ik heel speciaal was en dat hij het echt uit zou maken met S, maar omdat… blablabla….

En ik trapte er keihard in. Dit heeft bij elkaar wel bijna een half jaar geduurd.

Op het moment dat hij zei dat hij echt definitief voor mij had gekozen, knapte er iets. Op dat moment besefte ik ineens waar ik mee bezig was en hoe erg ik mezelf steeds voor de gek hield door te denken dat het echt wat zou worden.

Door deze situatie ben ik trouwens wel sterker in mijn schoenen komen te staan en kom ik meer voor mezelf op.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:22

Vreemdgaan begint bij zijn voordeur , niet bij mijn voordeur.
Uitsprak van een vriendin van mij.....

Tuurlijk weet je zelf dondersgoed dat je er niet aan moet beginnen , maar
als je verliefd bent op iemand , hem steeds beter leert kennen , er door bv. je werk heel veel mee omgaat en je hebt het leuk samen....

Op een bepaald moment besef je ineens dat je zielsveel van iemand houdt.
Heeft hij een vriendin nou ja dan is dat heel erg jammer maar kan het niks worden.

Ik kan dat accepteren , echt waar.
Liever een goeie vriend dan een halve lover Lachen .

Maar als hij wel blijft aandringen dat hij meer wil , ondanks dat je er eerlijk over praat dat hij er spijt van zal krijgen en dat het niks kan worden enz. en toch maar lief blijven doen en meer willen , hij zegt het en je ziet zelf ook dat de relatie niet geweldig is , tja.....

Als je echt stapelgek op iemand bent moet je dan blijven zeggen : nee we gedragen ons , terwijl je zelf eigenlijk ook niks liever wil en constant door hem verleidt wordt ?

Hij moet dan idd eerst de relatie die hij heeft beeindigen , maar sommige mannen...(vrouwen ook hoor Knipoog )
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-08-02 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:27

Ik heb wel eens iets gedaan met iemand die een relatie had Bloos

Zelf zou ik niet zo snel van twee walletejes geen eten denk ik... iemand die dat bij mij doet vliegt eruit!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:32

ha ha die Steef Haha!