is het bij jullie ook zo nat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

is het bij jullie ook zo nat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 08:16

Het is bij ons erg nat. Het water op het land staat hoger dan in de sloten Schijnheilig
Oftewel, de vissen zwemmen op het land, echt waar. Gisteren is er zoveel water gevallen dat er overal minstens 10 cm water staat.

En dan te bedenken dat m'n verzorgknollies niet naar binnnen kunnen en in het water moeten blijven staan met de benen. Maar hopen dat mok niet te snel de kop op steekt.

Dit water heeft 1 voordeel: de paarden hoef je geen water te geven, ze drinken wel direct van het land. even serieus, als je ze water geeft, zijn ze zo kieskeurig dat ze niet netjes uit de emmers drinken, kijken er niet naar om en drinken steevast alleen uit de plassen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:39

Ik heb gisteren gelongeerd in het zwembad Haha! Wij hebben geen land, dus zwemvliezen en duikbrillen hoeven niet om..... Het water in de ringvaart staat idd schrikbarend hoog.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:09

Yep, kletsnat. Het grondwater staat hier zo belachelijk hoog dat het de gebouwen in loopt. In de gang staat zo'n 3 cm water en in de binnenbak begint het ook al te soppen op sommige plaatsen, de buitenbak is meer een buitenbaD. De stallen blijven gelukkig droog, nog wel...

Nulla tenaci invia est via

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:21

Het is gisteren de hele dag droog geweest in Assen.
Toen we voor de les naar Zuidlaren reden, bleek de bak daar ala type zwembad te zijn en de hindernis met waterbak was ineens een stuk groter geworden...
En toen we weer in Assen waren, was het nog steeds droog.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:24

ik moest in mijn badpak gaan rijden als je de hoeveelheid water in de bak zag maar ik zat hoog en droog maar bij Dollt vloog de modder om haar oren.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:27

Zo nat is het hier (nog) niet iig,
ik heb gewoon gelongeerd gisteren en ook in de paddocks (gedraineerd) staat geen water.

Maar hoe het er vandaag uit zal zien?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:31

Land staat bij ons gewoon blank, sloten mega vol.... Wel balen, want zo kunnen de paarden voorlopig niet het land op, te gevaarlijk dat het zwembeesten worden......
Onze bak is super gedraineerd, maar nu stond er voor het eerst plassen water in. Maar dat zal vanavond wel weer weg zijn, mits het droog blijft.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:44

Hier was gisteravond nog niks aan de hand.
Ga ik vanochtend Rena voeren en buitenzetten , whaaaa !!!

Mega-giga-aso plas voor het hek en halverwege het weiland.
Zo erg was het afgelopen winter met elke dag veel regen nog niet eens !
Bizar gewoon , enkeldiep en meters lang en breed.....

Bak is helemaal top nu , lekker stevig van al dat water maar 0,0 plas.
Bak is nog nooit zo goed geweest Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:12

Bij ons is het ook erg nat, inhet midden van de wei heeft ooit een sloot gezeten, en daar liggen dus nu alle plassen! De bak is gedraineerd, maar ben benieuwd hoe die er nu uitziet, meestal is het zo weg, als het droog is, maar daar ziet het nu nog niet naar uit!! Echt balen!!! Het schiet niet op zo!!! Paarden bljven nog maar even binnen staan, behalve degene die echt naar buiten moeten (vanwege luchtwegen!!)

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:19

nat? bij ons is t kurkdroog Verward Verward
maf..............

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:27

Ik ben nog niet naar m'n pony geweest dus ik heb geen idee,wat ik wel weet is dat ze vanacht waarschijnlijk heel de nacht buiten heeft gestaan,ahhhhhhh...

Bij ons staan een paar aangebouwde paardenstallen,maar die liggen een stuk lager dan derest,dus die zullen wel totaal ondergelopen zijn,want dat was vorige week ook zo,echt zonde.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:33

Uh, op het eerste gezicht viel het bij ons wel mee. De bakken waren goed droog(enkel plasje) het land was ff erger daar lagen meer plassen.
En als ik de nattigheid in de stal zag moet ik wel geloven dat we moesten roeien daar.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:48

zo lief: mijn hengst is doodsbang voor water, als ik haar afspuit staat ie helemaal strak, zodra ik de tuinslang aanzet staat ie 10 meter verderop, maar nu stond zn wei halfvol water. daar banjerde ik doorheen, probeerde hem eerst aan het halster mee te nemen, maar toen deinsde ie 3 meter naar achter, later liep ik gewoon verder en riep he, kwam ie gewoon achter mij aan lopen! wel stampend en heel onzeker, maar oh zo lief dat ie dat ervoor over had om bij mij te komen!

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Re: is het bij jullie ook zo nat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:32

Het is hier inderdaan ook heel nat, de wei en de rest is een echte modderpoel. Dus echt rijden zit er voor ons niet is maar een lekker wandelingetje kan ook best leuk zijn! Tong uitsteken

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:44

Hier valt het super mee, Gewoon een beetje nat, maar gewoon, zoals het altijd na een flinke bui is!
Tos staat nu wel op een tussen stuk, dat is half betegeld, liggen allemaal betonplaten, en daar rond om heen is een brede strook gras, dus meneer staat op het droge te grazen! *luxe*
Dus ik vrees niet voor mok!
Maar me stalhouder vroeg wel, of ik niet in de wei wou gaan rijden (vertrap ik alles, ofzo)
Dus ik heb een buitenrit gemaakt

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:20

bij ons heeft het eergisteren ook helemaal onder water gestaan (het land)
en ook de stal moet het ontgelden en liep op sommige stukken het water onder de deuren door en met gevolg dat sommige stallen kletsnat waren... de binnebak was nog te doen maar daar kwam het langs de muren ook al het een en ander naar beneden(water!)
buitenbak was ook een zwembadje!! nu trekt het gelukkig allemaal weer wat weg!!

keep calm, I'm engaged!!! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers