Op hoeveel graden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Op hoeveel graden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 20:30

Misschien een hele rare vraag, maar op hoeveel graden wassen jullie je sjabrakken?
Ik deed dat tot nu toe op 30 graden, maar vraag me af of dat niet wat warmer kan.



Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:32

Zit er geen label in?
Ik doe het ook altijd op 30 graden en daar worden ze prima schoon van, waarom wil je ze warmer wassen?

Nulla tenaci invia est via

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 20:38

Soms wordt het niet helemaal schoon, zoals mijn wedstrijd sjabrak bijvoorbeeld.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:39

Kun je die niet met biotex wassen dan? Gewoon op 30 graden?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:43

Witte sjabrakken zet ik altijd in de week. De echte vieze plekken even goed voorbehandelen, lekker dik wasmiddel uit een of andere tube erop (Wipp Express ofzo?) en soppen maar. Scheutje chloor doet ook wonderen.

Ik denk ook dat je toch echt even op het label moet kijken, heb ik net ook even gedaan, ik heb 2 sjabrakken die op 40 graden mogen (waaronder een witte), maar ik heb er ook 2 die niet warmer dan 30 mogen, dus daar zit blijkbaar nog verschil in.

Nulla tenaci invia est via

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:45

ik was altijd op 50 graden, met Witte Reus, of coleur tabs!!

linda

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:51

Ik was ze altijd op 40.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:55

Ik op dertig en ze worden prima schoon, eventuele echt ranzige vlekken stip ik aan met biotex ofzo. Nou heb ik een zwarte chabrak, maar mijn witte rijbroek (die ik altijd heel vies kan toveren!) wordt daar ook schoon mee Lachen

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:02

Ik was ze op 30 of 40 graden, ligt eraan wat ik er nog bij doe. Meestal op 40 graden.
Wel behandel ik het sjabrak voor met Shout, dat werkt als een speer.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Elles_Vrijenesse
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 23:05

Mn witte shabrakje was ik gewoon lekker soms weleens op 60 graden! Eerst even laten weken in een grote ton met chloor verdund met heel veel water en dan in de wasmachine voorwas biotex en dan gewone hoofdwas!:) Dan isdie echt wel schoon!:D haha...

"De kracht van een vlieg is genoeg om een paard zijn staart te laten bewegen..."

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 23:16

witte doe ik op 40 graden eerst voor wassen de vuile plekken met dreft, en daarna in de machine
mijn andere gwoon op wat er in het label staat en ook de bvuile plekker voor behandelen met dreft Lachen

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 07:42

Wit spul was ik allemaal op 40 graden. De wedstrijdshabrakjes week ik voor in de biotex, ik was ze met een beetje "blauw" erbij. (van chloor wordt het makkelijk wat gelig). Thuis rij ik altijd met oude wedstrijdshabrakjes, maar daar doe ik niet meer zoveel moeite voor Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 07:43

Margreet schreef:
Witte sjabrakken zet ik altijd in de week. De echte vieze plekken even goed voorbehandelen, lekker dik wasmiddel uit een of andere tube erop (Wipp Express ofzo?) en soppen maar. Scheutje chloor doet ook wonderen.

Ik denk ook dat je toch echt even op het label moet kijken, heb ik net ook even gedaan, ik heb 2 sjabrakken die op 40 graden mogen (waaronder een witte), maar ik heb er ook 2 die niet warmer dan 30 mogen, dus daar zit blijkbaar nog verschil in.


Ik zet witte schabrakken niet in de week, maar ik behandel de ergste vlekken eerst met Ossegal. Daarna gewoon op dertig graden met Dato. Dan krijg je ze best goed schoon. Op veertig graden kan wel, maar daar slijten ze wel wat harder van.

Met bleek moet je wel oppassen, vlekken kunnen namelijk ook geel worden van bleekmiddel.

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:36

ff een vraagje tussendoor dan: Hoe krijgen jullie alle haren uit de sjabrakken??? Die van mij worden wel aardig schoon, alleen ze zitten nog onder de haren als ze uit de machine komen.....

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:40

Tot 3 weken terug Boos! had ik nog alles wit en dat ging gewoon in de machine op 75 graden. Nu heb ik ook allemaal kleurige shabrakjes maar dei gaan op 40 graden. Ik laat ze niet te smerig worden. Meestal gebruik ik een shabrak 3 of 4 keer voordat het de machine in gaat. Voor bandages geldt hetzelfde.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:54

Tegenwoordig was ik mijn sjabrakken (bijna) elke keer na het rijden. Er komen zo eigenlijk geen haren in de wasmachine en ze worden ook niet extreem vies.
Vlekken op witte sjabrakjes even voorbehandelen met Shout en dan zo op veertig graden de machine in. Witte spullen was ik trouwens met Dato. Schijnt het extra wit van te worden....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 09:58

Nijntje schreef:
ff een vraagje tussendoor dan: Hoe krijgen jullie alle haren uit de sjabrakken??? Die van mij worden wel aardig schoon, alleen ze zitten nog onder de haren als ze uit de machine komen.....

Ik ga er vooraf met een stofzuiger overeen.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:04

ik was ze op 40 graden met zout erbij, dan blijft de kleur heel lang mooi en ze worden ook nog prima schoon. Eerst waste ik gewoon met wasmiddel maar daar kreeg ab wat lichte uitslag van.

Don't hate me cause you ain't me!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:35

Mickey"]
[quote="Nijntje schreef:
ff een vraagje tussendoor dan: Hoe krijgen jullie alle haren uit de sjabrakken??? Die van mij worden wel aardig schoon, alleen ze zitten nog onder de haren als ze uit de machine komen.....

Ik ga er vooraf met een stofzuiger overeen.
[/quote]

Doe ik ook, en de laatste haren doe ik altijd met zo'n brede rol tape.
Werkt prima !
Mijn shabrakjes doe ik altijd eerst ontharen, dan in de week zetten en de vlekken goed insoppen met wasmiddel.
Daarna de wasmachine in op 30 graden.
Iets warmer kan misschien ook wel, maar ik ben altijd bang dat ze dan krimpen, en met 30 graden worden ze ook prima schoon.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Fleuribelle, GoogleAdsense, Trendiction en 32 bezoekers