Ik dacht dat ik redelijk kon rijden......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Ik dacht dat ik redelijk kon rijden......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 16:14

maar dat valt vies tegen!! *zucht*

Zaterdag heb ik mijn eerste les gehad van de eigenaresse van mijn nieuwe bijrijdpaarden. Zij is instructrice en rijdt Z2 met een van de paarden.

Sinds twee weken rijd ik bij haar drie paarden bij. Heel erg leuk, en nog leuker is dat ik met ze mag starten! Het zijn paarden die alledrie al aardig wat gepresteerd hebben in de sport, alleen ik nog niet Knipoog , goede leerpaarden voor mij, dus. De eigenaresse stelde voor om mij wekelijks wat lessen te geven, en daar heb ik natuurlijk geen "nee" tegen gezegd! Ik moet zeggen dat ik op een heel andere manier met paardrijden bezig ben geweest. Dit is zooooo anders dan dat jaar aanklooien met mijn vorige bijrijdpaard, en de manegelessen met haar waar ze ons maar wat lieten "rondzwemmen". Het is echt heerlijk om nu privé-instructie te krijgen, super fijn is dit. Er zijn heel wat dingetjes die ik aan moet passen, foutjes die er langzaamaan ingeslopen zijn. Maar dat geeft niet; ik ben mega-enthousiast en ik wil me voor de volle 100% inzetten. Heel fijn is dat de paarden heel goed zijn opgeleid, zo is het heel makkelijk te ontdekken of ik iets goed doe of fout. Ik heb zaterdag ook mogen ontdekken hoe het is om te rijden op een paard die geweldig kan strekken, ik wist niet wat me overkwam!! In de les oefenden we dat nooit, en met mijn vorige bijrijdpaard lukte dat niet (wat later verklaarbaar was) maar nu weet ik hoe het écht voelt, geweldig zeg!

Leuk detail is dat de eigenaresse zei dat ik aanleg had om een goede dressuurruiter te worden. Volgens haar kan ik met de juiste training best een heel eind komen. Ik ben erg benieuwd! Of dat zo is weet ik niet, ik ga het iig proberen!

Vanavond rijd ik weer; ik heb nu al helemaal zin om datgene wat ik zaterdag geleerd heb, zelf te proberen. Ik merk nu weer waarom paardrijden ook alweer zo leuk was, dat was ik een beetje vergeten na mijn vorige bijrijdpaard. Ik vind dit echt helemaal te gek!

Ik ben dus helemaal enthousiast. Ik ga me maar eens verdiepen in het startkaart gebeuren; er zal wel het een en ander geregeld moeten worden. Het duurt nog wel even voordat ik echt ga starten hoor, maar het is al superspannend om ermee bezig te zijn!!



RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:44

o, dat gevoel ken ik Knipoog Ik kreeg laatst ook prive les, ook nog eens op een ander paard (een hunter van 1.74, very very sterk ook nog eens, ook heel ongevoelig (moest er af en toe aardig inschoppen b.w.v.s) etc... een heel verschil met mn eigen gevoelige pony van 1.50)

Nou, ik heb het geweten hoor! Echt, daar ging m'n zelfvertrouwen Verdrietig
Gelukkig ging het na een tijdje (lees: half uur) wel wat beter en had ik hem aardig aan het lopen, maar daar heb ik echt HEEL veel moeite voor moeten doen.

Na de les kreeg ik te horen dat ze vond dat ik het heel goed had gedaan, dat het een heel moeilijk paard was en dat iedereen er veel moeite mee had. Ik happy Haha! (Dus zo vreselijk rijd ik toch ook nog weer niet Knipoog)

On-topic: Maar wat leuk trouwens dat je dan ook les krijgt van de eigenaresse! En toch wel lekker he, zo'n complimentje! Veel succes ermee!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:49

jaja marieke, kan hard werken zijn he....
maar wat jij in je mail schreef over elke stap drijven, moest ik juist van 2 instructrices afleren......een paard moet hetzelfde tempo blijven lopen totdat ik anders 'zeg' . Pas drijven als ze in tempo achteruit gaan.
Maar ja, dat is hoe ik het heb geleerd hoor......moeilijk he.
Zet 10 instructrices op een rij............10 verschillende meningen.....
maar hoe ging het vanavond, naar je zin gehad???

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:52

Ik herken het. Uit je verhaal maak ik op dat ze je ook veel verteld wat je wel goed doet. Ik kreeg ook privèles van een ZZ amazone. Toen kreeg ik dus ook in de gaten dat ik er geen reet van bakte, en helaas werd dat me ook steeds verteld...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Akshay, Ange1a, BritHittepit, Dunkeedoo, joyce83, Karintich, Lanoca, Sterrenpony, Varekaj, Whizz en 155 bezoekers