Wie denkt er al in Euro's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Wie denkt er al in Euro's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 12:17

N.a.v. dit topic [AM] ik snap iets niet over de euro en een discussie die ik gisteren voerde, vraag ik me af hoeveel mensen er al 'om' zijn naar de Euro.

Ik heb dat dus absoluut niet. Bij alles wat ik koop zit ik de prijs nog in guldens terug te rekenen en vind ik het leven sinds de Euro behoorlijk prijzig geworden.
Vooral in de horeca loopt het de spuigaten uit.

Eerst werd er een termijn van 6 weken genoemd, waarna je 'om' zou zijn, later hoorde ik zelfs 10 jaar.
Gezien mijn eigen gedrag lijkt me het laatste veel waarschijnlijker Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:23

Ik ben nog steeds aan het omrekenen Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:28

Ik ook
Als ik een broek zie van 70 euro, denk ik "hm, valt nog best mee", maar da's dan toch nog 144 gulden!

Dus ik reken eigenlijk bijna alles nog om naar guldens, anders ben ik helemaal zo door mn geld heen! Alles is echt een heel stuk duurder geworden. Boos!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:28

ik reken nog steeds om de helft vand e tijd. de andere helft durf ik niet om te rekenen omdat t zo verschrikkelijk duur is geworden. (en als ik omreken doe ik t gewoon keer 2 anders is t nog duurder)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:54

Ik reken nog steeds in guldens...
maar als ik voor de kinderen dingen aan moet schaffen dan wel in euro.
(dan ga ik ook uit van een bepaald euro bedrag dat ik uit mag/kan geven)

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:04

Ik reken niet meer voor kleine bedragen, maar voor grote bedragen wel. Maar ik merk ook aan mijn eigen gedrag dat ik de Euro als Gulden ben gaan zien. Als je in de supermarkt een komkommer ziet liggen voor EUR 0.99, heb ik nog steeds zoiets van: oh, dat is goedkoop. Terwijl ik het wel uit mijn hoofd zal laten om een komkommer voor fl 2.18 te kopen...
Als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik heb ook de indruk dat het leven schrikbarend duurder is geworden na invoering van de Euro. We zullen het zien aan de inflatiecijfers aan het eind van het jaar...

Je suis Charlie.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:05

Ik reken ook nog vaak om. En dan raak ik in de war! Vooral met salaris. Dan denk ik bijvoorbeeld: ik heb deze week 400 GULDEN (ik zeg maar wat) verdient en die broek kost 70 EURO, ooooh dat kan makkelijk.

Ja beetje moeilijk uit te leggen, maar ik raak er erg van in de war

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:17

Nee ik denk nog steeds in guldesn en reken ook nog steeds dingen om

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:19

Ik heb een bloedhekel aan de euro. Alles is een stuk duurder geworden, het loopt inderdaad de spuigaten uit! Ik reken ook nagenoeg alles om, behalve, zoals Cassidy, de kleine bedragen. Maar wat hogere bedragen reken ik wel om. Volgens mij wen ik er nooit aan.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:20

ik reken meestal ook nog om in guldens

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:43

Ik ga steeds meer in euros denken, en als iemand een prijs in guldens zegt moet ik echt ff denken. Ben denk ik al een aardig eindje op weg in de omschakeling.

Maar, ik geef wel makkelijker 100 euro uit dan ik vroeger 225 piek uitgaf.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:45

ik denk zo goed als alleen nog maar in euro's,een enkele keer dat ik nog weleens omreken,maar over het algemeen gaat het bij mij nogal soepel

soms is het beter om te zwijgen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:49

meestal reken ik om,bij kleine bedragen niet maar grote bedragen wel. idd uiteten is nu veel duurder:(

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 14:11

Steffi schreef:
Ik ook
Als ik een broek zie van 70 euro, denk ik "hm, valt nog best mee", maar da's dan toch nog 144 gulden!

Dus ik reken eigenlijk bijna alles nog om naar guldens, anders ben ik helemaal zo door mn geld heen! Alles is echt een heel stuk duurder geworden. Boos!


Is fl. 154,--.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:05

hahaha Greetje, bijdehandje!!!!
Maar ik reken ook nog steeds om hoor, alles is zo belachelijk duur geworden en je stinkt er vaak zo in.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:39

greetje"]
[quote="Steffi schreef:
Ik ook
Als ik een broek zie van 70 euro, denk ik "hm, valt nog best mee", maar da's dan toch nog 144 gulden!

Dus ik reken eigenlijk bijna alles nog om naar guldens, anders ben ik helemaal zo door mn geld heen! Alles is echt een heel stuk duurder geworden. Boos!


Is fl. 154,--.
[/quote]

Clown
Zie je, ik ben nog helemaal niet aan die euro gewend Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:48

Ik ben verleden week wat garages afgeweest om te informeren naar een andere auto [ik verwacht niet dat mijn vorige nog opgespoord wordt]. De hele rataplan wordt netjes voor je in Euro's op een rijtje gezet maar aan het eind van de streep heb ik toch guldens neer laten zeten *LOL*
Het lijkt allemaal zo goedkoop in Euro's maar wanneer je het bedrag naar guldens omrekend heb je pas een referentiekader.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:49

Bij mij begint het wel langzaam te wennen. Soms, om mezelf te herinneren dat alles duurder is geworden, reken ik terug in guldens. Als ik nog spaarcenten over had, dan zou ik nu aandelen AH kopen!

Die euro brengt ons tot een economisch dieptepunt, let maar op!!!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 08:48

Ik heb het inderdaad nog wel dat ik iets zie voor een bepaald bedrag en denk: "Hmm.. dat is niet duur" en dat het toch flink duur blijkt te zijn als je het omrekent.


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 09:09

Ik merk dat alles duurder geworden is. Ik reken alles om in guldens. Een fiets van 719 euro gekocht, maar wel eerst netjes omgerekendi n guldens of ik het geld er wel werkelijk voor over had.
Zelfs wedstrijden zijn duurder geworden lijkt het wel. Afgelopen zaterdag was ik 32 euro kwijt aan inschrijfgeld (dat is toch even 70,40 gulden). Gelukkig had ik nog 20 euro terug als prijs, anders werd het een heel duur dagje.
Ook rijkleding is duurder geworden. Vorig jaar 150 gulden betaald voor een kk dubbelgebroken bit. Nu is dat 71.40 euro. Dus ook flink duurder. En het lijkt goedkoper. Maar daarentegen heb ik laatst een witte rijbroek gekocht voor 20 euro omdat er een vlek in zat (die ik er dus uitgewassen heb). En 45 guldne voor een broek is weer niet duru.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:06

Nou, ik ben al een paar keer goed op de koffie gekomen, dacht ik dat iets een fijne reele prijs had in euro's, terug rekenen en...precies! [naam verwijderd] was er weer ingetuind...

Tegenwoordig reken ik nog wel wat terug, maar niet meer zo nauwkeurig...Ik doe het eurobedrag 2x, en dan rond ik royaal af naar boven...
Vaak zit ik dan ook nog goed ook!
Ze kunnen mij niet meer wijsmaken dat de euro geen reden was tot prijsverhoging....als consument worden we uitgemolken, de euro-invoering maakte dat mogelijk! [naam verwijderd] houdt voorlopig de hand op de knip...(al gaat sparen in euro's ook niet zo hele snel...)

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:25

Ik denk bijna alleen nog maar in Euro's. Alleen huizenprijzen denk ik nog veel in Finse Marken. Overigens hoort Nederland bij de drie goedkoopste Eurolanden om een potje bier te halen. Hier is deze zomer al een halve liter bier gesignaleerd voor 6 Euro.. Dat is dus 2.4 Euro voor een biertje van 20cl. Overigens betaal ik bij de kroeg op de hoek maar 3 Euro voor hetzelfde halve litertje, dus dat is dan maar 1.2 Euro voor een kleintje pils.

Vergeet die Gulden nou maar. Ik reken inmiddels ook al de Canadese Dollars om naar Euro's Haha!

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:29

Als er 100 gulden in mijn portomonee zat vond ik meestal wel dat ik genoeg geld bij me had... Haha!
Als ik nog 50 euro heb heb ik het idee dat ik bijna niks meer heb ...
Je kan er echt veel minder mee doen als met die oude vertrouwde 100 gulden!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:32

Allen grote bedragen reken ik om, maar alles is echt zo duur geworden! Word er gek van! Ik denk dat je echt wel de komende tijd nog zal omrekenen, dat blijf je dan gewoon doen..

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:37

Dees schreef:
Nou, ik ben al een paar keer goed op de koffie gekomen, dacht ik dat iets een fijne reele prijs had in euro's, terug rekenen en...precies! Dees was er weer ingetuind...

Tegenwoordig reken ik nog wel wat terug, maar niet meer zo nauwkeurig...Ik doe het eurobedrag 2x, en dan rond ik royaal af naar boven...
Vaak zit ik dan ook nog goed ook!
Ze kunnen mij niet meer wijsmaken dat de euro geen reden was tot prijsverhoging....als consument worden we uitgemolken, de euro-invoering maakte dat mogelijk! Dees houdt voorlopig de hand op de knip...(al gaat sparen in euro's ook niet zo hele snel...)


Kijk en iedereen gaat vroeg of laat zijn hand op de knip houden, omdat niemand het zich meer kan veroorloven....en daar gaat je economie!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Amazonbot, Anoukjuuuhh, AnoukS_, Apacheshadow, Buxy, corinec, Daninietje, Freekfuchs, Lis_Ol, Nayan, Nientsje, Niwla, NogSteedsGek, onpaard, Paardjes83, Reyndir, SannevZ, YandexBot en 151 bezoekers