Een pony leasen... Maar welke zal ik nemen? HELP!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Een pony leasen... Maar welke zal ik nemen? HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 18:22

Gisteren ben ik na de Endurance in Wittelte waar Lonneke, Karin en Ghana moesten starten (foto's en verslag volgens zsm), samen met Cody bij een stal geweest op zoek naar een pony die ik in bruikleen kan nemen in het najaar en voorjaar. Gewoon om eens heerlijk mee buiten te rijden. Dromen
Er werden mij verschillenden aangeboden (oa een vos met grote platvoeten en een grote fjord met een hele rare bouw), maar ik bleef met twee zitten. Het zijn twee fjorden, beide niet al te groot (zo'n 1.40) en moddervet Vork. De ene zou volgens de omschrijving een behoorlijk pittig ding Bloos zijn en de andere een sterke luilak Gaaaap Althans.. daar kwamen de beschrijvingen van de eigenaren wel op neer. Een keus heb ik zo goed als zeker gemaakt, moet alleen nog het één en ander regelen voor ik zeker weet of dit door zal gaan, maar dat weet ik in de loop van deze week zeker.

Hieronder de foto's.. ben benieuwd naar jullie voorkeur.


Hieronder het zogeheten 'pittige ding' met Marije

Afbeelding

Hieronder het zogeheten 'pittige ding' (de voorste pony)

Afbeelding

Hieronder links: 'Het pittige ding' en rechts: 'De sterke luilak' Helemaal rechts overigens de vos die ik ook kon meenemen.

Afbeelding

Hieronder de zogeheten 'sterke luilak' met Marije

Afbeelding

En ook nog eens de zogeheten 'sterke luilak' alleen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 04-08-02 19:52, in het totaal 3 keer bewerkt


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:27

dat pittige ding leek mij wel leuk!
Laatst bijgewerkt door parouscha op 04-08-02 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:28

Was dat waar Speedy ook stond, die we met de huifkartocht hebben gehuurd?

Moeilijke keuze hoor...wel erg leuk dat je een pony in bruikleen krijgt! Fjorden zijn super hoor!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 18:30

Shaienne schreef:
Was dat waar Speedy ook stond, die we met de huifkartocht hebben gehuurd?


Ik geloof van wel..

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:32

Die 'sterke luilak' kan je wel mooi opknappen als je die een tijdje hebt... Moeilijk hoor.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:56

IK vind dat ' pittige ding' een leukere, vrolijkere uitstraling hebben dan die andere. kijkt vriendelijker. Persoonlijk hou ik wel van paardjes met een beetje pit. Als een paard echt lui is (karakter) is daar moeilijker mee te werken denk ik.

Don't hate me cause you ain't me!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 18:58

Moet er wel bij zeggen dat geen van beide paarden bij mij lui of pittig overkwamen. Gewoon normaal. Dit was alleen de omschrijving van de eigenaren. Mensen die niet eens weten hoe hun paarden heten, hoe groot ze zijn, hoe oud ze zijn enz. enz. Haha! Foto's zijn wel een beetje beinvloed door het zeeeeeeer slechte weer.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:08

Honeybee schreef:
Moet er wel bij zeggen dat geen van beide paarden bij mij lui of pittig overkwamen. Gewoon normaal. Dit was alleen de omschrijving van de eigenaren. Mensen die niet eens weten hoe hun paarden heten, hoe groot ze zijn, hoe oud ze zijn enz. enz. Foto's zijn wel een beetje beinvloed door het zeeeeeeer slechte weer


Misschien heeft ' luilak' idd wel een rothekel aan slecht weer en kijkt hij daarom zo sjagie Haha! . Ik blijf bij het 'pittige ding" Lovers

Jansi

Berichten: 558
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:10

ik zou dat pittige ding nemen Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:19

hihi, wat ga je met die fjord doen Sandra? Ben je dan gestopt met Propala? Ennem, ik vind et als ik eerlijk ben alle2 geiten, ze lijken me wel braaf als je er zomaar met een paraplu gezellig bij kan komen staan!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 19:46

Steef schreef:
hihi, wat ga je met die fjord doen Sandra? Ben je dan gestopt met Propala? Ennem, ik vind et als ik eerlijk ben alle2 geiten, ze lijken me wel braaf als je er zomaar met een paraplu gezellig bij kan komen staan!


Steef... ik ben nergens mee gestopt. Niet met Propala en niet met Maaike (die is er nl. ook nog Lachen ). Mijn schoonzusje heeft een stukje land naast haar huis met daarin twee minishetlanders. Zij heeft geen verstand van paarden en vroeg mijn hulp. In ruil daarvoor kan ik daar een paard neer zetten. Hier kan ik geen wedstrijdpaard neer zetten, dus dan een shet, haflinger, fjord of stinker. Aan een shet heb ik verder niets en dient puur als grasmaaier. Nou kon ik toevallig deze fjorden in bruikleen nemen. Ik heb altijd al eens heerlijke onbezorgde buitenritten willen maken buiten het andere rijden om. En nu zou dat kunnen. Gewoon leuk dus. Lachen

Overigens.... voor diegenen die het nog niet gezien hadden... Die rechter zogeheten 'sterke luilak'.. is helemaal geen sterke luilak! En die ga ik als het doorgaat ook nemen. Dat is namelijk....... (tromgeroffel...) IJSCO!!!!!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:47

Honeybee schreef:
Overigens.... voor diegenen die het nog niet gezien hadden... Die rechter zogeheten 'sterke luilak'.. is helemaal geen sterke luilak! En die ga ik als het doorgaat ook nemen. Dat is namelijk....... (tromgeroffel...) IJSCO!!!!!

Lovers Lovers Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:50

pittig ding... Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:00

IJsco is vast geen luilak!
Gewoon doen hoor, IJsco nemen haha.
Horen we daar ook weer wat over, en Marije ook blij... Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers