In de min laten zetten bij de rabobank?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

In de min laten zetten bij de rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-12 06:43

Hallo allemaal!
Misschien dat mensen dit al eens gedaan hebben of bij de rabobank werken.
Maar weet iemand toevalig hoe het volgende in zijn werking gaat?

Je kunt je bij de rabobank ook in de min laten zetten.
Dus dat als je pint, Je saldo toereikend blijft op dat moment.

Weet iemand misschien of je pas vanaf een bepaald bedrag dit kan doen?
Of je ook een periode kan afspreken? Bijvoorbeeld voor een half jaar?

Heeft iemand hier een kleine uitleg over?
Het beste kan ik inderdaad naar de rabobank gaan, maar ik krijg daarvoor
geen gelegenheid meer bij mijn werk deze week.
En zo heb ik alvast een klein beetje informatie.

Alvast bedankt!



Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: In de min laten zetten bij de rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 07:03

Niet doen! Je betaalt ontzettend veel rente daarvoor!!

kanniet
Berichten: 1071
Geregistreerd: 09-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 07:08

Totaal af te raden. Vreselijk duur, plus het feit dat je de maand erna bijna gegarandeerd weer rood komt te staan omdat je al met een negatief saldo begint. Goede inkomsten voor de bank, weinig kansen voor jou. Het is een circel waar je moeilijker uit komt dan in. Ik praat uit ervaring.

Bagheera_206

Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: In de min laten zetten bij de rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 07:15

Afrader. Je moet tegenwoordig al je best doen om rekening aan te vragen bij de bank zonder rood te mogen staan. := Ik had dat allemaal expliciet uit laten zetten wat heel veel moeite en overredingskracht heeft gekost. Totdat ik een creditcard nam. Dan moet je de optie rood staan wel aanzetten bij de bank. -O-

Je moet zo snel mogelijk je negatieve saldo wegwerken, want dat kost enorm veel geld qua rente. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: In de min laten zetten bij de rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 07:21

Je kan tot 1000 in de min hiervoor moet je wel naar kantoor voor handtekening.

Suzanne F.

Berichten: 48946
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:12

Niet doen! Echt niet. Gaat van kwaad tot erger.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

renee16

Berichten: 4894
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: In de min laten zetten bij de rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:16

Ze vraagt toch niet of we het haar aan of afraden, maar hoe het in zijn werk gaat...

Je kan bij de Rabobank idd aanvragen om tot een bepaald bedrag rood te staan. Bijvoorbeeld 1000,- (maar ook 5000,-) Lager dan 1000,- kan volgens mij niet.

Ze sturen je dan per post een pakket toe wat je moet tekenen, zodra zij dat terug ontvangen hebben, kun je tot 1.000,- in de min pinnen. Ik moet de andere wel gelijk geven, de rente is hoog hierover, en je gaat makkelijk over de 0 grens heen, omdat je hier geen waarschuwingvan krijgt.

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Tinker11
Berichten: 173
Geregistreerd: 06-08-10

Re: In de min laten zetten bij de rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:26

Ik kan al jaren 1000 rood staan bij de rabo.. Heb het een keer stop moeten zetten omdat ik toen een hypotheek moest aanvragen en ze die 1000 toen als lening zagen.
Daarna gelijk weer aangevraagd. Ik vindt t ideaal.. Soms sta ik maanden in de plus en als ik een dure maand heb, heb k altijd speling.. Ik zorg dan wel dat ik zsm weer in de plus kom hoor.. Sta niet standaard rood.

KarmaChansy

Berichten: 6924
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:53

Bagheera_206 schreef:
Afrader. Je moet tegenwoordig al je best doen om rekening aan te vragen bij de bank zonder rood te mogen staan. := Ik had dat allemaal expliciet uit laten zetten wat heel veel moeite en overredingskracht heeft gekost. Totdat ik een creditcard nam. Dan moet je de optie rood staan wel aanzetten bij de bank. -O-

Je moet zo snel mogelijk je negatieve saldo wegwerken, want dat kost enorm veel geld qua rente. :=


welke bank heb jij dan? ik heb ook een cc tot 1500 euro en ik hoef niet rood te kunnen staan?

in het rood staan zelf gaat vrij makelijk gewoon langs de bank voor handtekening en dergelijke

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Bagheera_206

Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: In de min laten zetten bij de rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:55

Ik zit gewoon bij Rabo, maar had al het rood staan uit gezet totdat ik creditcard nodig had. _O-

It's not how good you are, but how good you want to be!

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:57

Als je door de toetsen heen komt (BKR) en je inkomen is toereikend ( er moet een bepaalde "voeding" op de rekening binnen komen) dan kun je inderdaad een krediet op je betaalrekening krijgen. Als je hier geen gebruik van maakt, met andere woorden : je staat niet rood dan kost je dat ook niets. Heb je het krediet ooit een in slechte maand wel nodig dan is het handig als je nog kunt pinnen als je bij de supermarkt met een volle mand boodschappen staat.
Even bellen met je bank ( je hoeft er normaliter niet voor langs te komen) en dan hoor je of je wel of geen gebruik van een krediet kunt maken. Succes !

Bagheera_206

Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: In de min laten zetten bij de rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:00

Ik moest toen langskomen bij de Rabobank met allerlei kopieën van afschriften en loonstrookje etc. := Kon dat echt niet telefonisch doen. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:02

Ik zou het niet doen, het is stukken makkelijker om in het rood te komen dan eruit... Helaas spreek ik ook uit ervaring.

Als je het toch doet neem dan een zo laag mogelijk krediet (bij de rabo is dat E1000,-).

En ga, voordat je er aan begint, bij jezelf te rade. Hoe goed kan jij met je geld om gaan? Gaat het je lukken om zoveel mogelijk uit het rood te blijven?
Als je hier niet zo goed in bent kun je het echt beter niet doen, voor je het weet sta je gigantisch rood en kan je weet ik hoe lang op een houtje bijten om weer in de plus te komen ;)

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: In de min laten zetten bij de rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:06

ik kan tot 500 rood staan. kon dit gewoon aanvragen via internet! (wel bij ing trouwens, weet niet of dat bij de rabo net zo werkt)

[o]


Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:24

colette_007 schreef:
Je kan tot 1000 in de min hiervoor moet je wel naar kantoor voor handtekening.

Ik heb het via internet gedaan, hoefde niet naar de bank voor een handtekening en het was binnen twee werkdagen geregelt!

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Re: In de min laten zetten bij de rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-12 23:39

bedankt voor jullie antwoorden! Ik wou het eigenlijk doen voor als ik een x kom vast te zitten. Maar voorlopig doe ik het toch nog even niet!

Kun je het trouwens ok weer stop zetten?

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:48

Ja, dat kun je ook via internet aanvragen, volgens mij, dan word je met enkele werkdagen gebelt of je het zeker weet, en zoja, gaat ie op de stop (:
Of je belt zelf even het algemene nummer, is zo gepiept.

Billie1

Berichten: 412
Geregistreerd: 05-08-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:30

Bagheera_206 schreef:
Afrader. Je moet tegenwoordig al je best doen om rekening aan te vragen bij de bank zonder rood te mogen staan. := Ik had dat allemaal expliciet uit laten zetten wat heel veel moeite en overredingskracht heeft gekost. Totdat ik een creditcard nam. Dan moet je de optie rood staan wel aanzetten bij de bank. -O-

Je moet zo snel mogelijk je negatieve saldo wegwerken, want dat kost enorm veel geld qua rente. :=


Even kijken of ik het goed lees, moeite doen bij de bank voor een rekening zonder rood te staan?
Ik zie in je latere post dat je bij Rabo zit... ik ook en heb altijd op alle rekeningen daar standaard zonder gehad zeg maar, werd wel altijd in gesprekken gezegd dat het kon, maar dat ik dat moest aangeven, altijd nee gezegd.
De laatste keer dat ik een nieuwe rekening heb aangevraagd bij de Rabo was begin 2011, gewoon zonder krediet (rood staan!)

TS, goede beslissing om het niet te doen als je het mij vraagt.

I've got a black belt in life
So go home to your ugly wife

cursebreaker

Berichten: 11367
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:57

lovelygirly schreef:
bedankt voor jullie antwoorden! Ik wou het eigenlijk doen voor als ik een x kom vast te zitten. Maar voorlopig doe ik het toch nog even niet!

Kun je het trouwens ok weer stop zetten?


Wij hebben dan wel ing maar wij kunnen tot 250 in de min. voorwaarde bij ing is wel dat je eens in de maand geloof ik dat het is, wel uit de rode cijfers moet zijn.
Wil je zoiets weer stopzetten moet je zeg maar wel de cijfers rechttrekken tot 0. sta je bijv. 300 in de min, moet je 300 ook betalen wil je dat weer rechttrekken.
Zo is het bij de ing dan bijvoorbeeld. Dat zal bij de Rabo denk ik hetzelfde zijn.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Arlette1991, Birgit__, Duhelo, fjordwijk, GrapeshotBot, hagelslag, Laura_1986, ManonGrr, MDWStables, MyChoice, nienmoon, Pien63, Rupser, s1993, Selina, sorayamagic2, Summerfly, Thrive, tinker_sally, wiifke en 52 bezoekers