Ik krijg een complex van bokkers!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Ik krijg een complex van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 11:22

Ik word helemaal gek van jullie...
Nu weer dat onderwerp van dat sperriempje...

Ik trek mijn shabrakjes niet altijd even ver omhoog de zadelkamer in...., ik heb de sperriempjes duidelijk verkeerd om en knip wat er te veel aan is gewoon eraf...., rijd zonder bandages...., zit helaas wat te ver naar voren op het paard waardoor ik erg ben gaan twijfelen aan mijn 'kundigheid'....., mijn paard heeft geen droomafstamming en was ook al niet zo heel duur....., ik vlecht met elastiekjes, maar 13 per keer....
maak ook niet na elke keer dat ik rijd mijn tuig schoon..., was mijn paard eigenlijk nooit...., en nu wil ik graag Bdressuur starten, maar mijn paard is nog niet helemaal recht gericht....
Mag dat nu nog wel?

Ben ik nou de enige die sinds al die opgeschreven voorschriften helemaal de stress krijgt bij het opzadelen?
Moet ik echt nieuwe sperriempjes gaan kopen? Of kan ik maar beter ophouden met rijden? Scheve mond

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 11:27

Is dit serieus of is dit cynisch bedoeld?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 11:29

Doe lekker wat jij denkt dat goed is voor je paardje en beoefen lekker op jou manier je hobby Knipoog Iedereen is anders, gelukkig maar, anders zou het leven heel saai zijn. Ook ik sta af en toe versteld van wat allemaal anders lijkt te horen dan hoe ik het aanpak, echter zolang ik nog van mijn paardje kan genieten en hij geen narigheid ondervindt van hoe ik met hem omga, ben ik tevreden Haha! Dus don't worry en geniet gewoon lekker van je knollie Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 12:04

het gaat om de lol die je er in hebt,
en aangezien sommige mensen zich zitten te vervelen, gaan ze een beetje topics starten die eigenlijk niks nuttigs bevatten...
HAVE FUN, en rij lekker door!
En als je wilt starten, dan doe je dat gewoon!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 12:07

Beetje sneu als je nou al zo denkt. ik zie maar zelden paarden in de B helemaal kaarsrecht gericht moet dat dan?
Vind het eigenlijk een beetje zielig als je hier gaat vragen of je B mag gaan starten alsof iemand thuis zou blijven als zomaar een willekeurig iemand zegt dat je niet mag gaan starten?

dat jij je sperriem andersom hebt zitten voorover zit nou en?
voor mij part zit je er achterstevoren op en stap je alleen maar rechts op en af het 'hoort' niet maar als jij het fijn vind wie ben ik dan om te zeggen dat het niet mag?
Je hoort rechtop een paard te zitten ik probeer het ook maar zit regelmatig vooroverNouen ik weet dat het hoort en probeer het ook.
ik vidn het meer lomp dat je probeerd voorover te zitten omdat je dingen die 'horen' storend vind.
daarnaast is het niet zonder reden.
je doet je peesbeschermers toch ook niet andersom?
dat is de reden dat mijn sperriempje normaal zit alle riempjes 'horen' naar beneden en achteren te wijzen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 12:14

Het in de kamer trekken van een shabrack is niet zo zeer van esthetische waarde, het voorkomt dat de schoft wordt opengeschuurd...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Ik krijg een complex van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 12:15

Dees schreef:
Ik trek mijn shabrakjes niet altijd even ver omhoog de zadelkamer in....,
ik heb de sperriempjes duidelijk verkeerd om en knip wat er te veel aan is gewoon eraf...., rijd zonder bandages...., zit helaas wat te ver naar voren op het paard waardoor ik erg ben gaan twijfelen aan mijn 'kundigheid'....., mijn paard heeft geen droomafstamming en was ook al niet zo heel duur....., ik vlecht met elastiekjes, maar 13 per keer....
maak ook niet na elke keer dat ik rijd mijn tuig schoon..., was mijn paard eigenlijk nooit...., en nu wil ik graag Bdressuur starten, maar mijn paard is nog niet helemaal recht gericht....
Mag dat nu nog wel?

Ben ik nou de enige die sinds al die opgeschreven voorschriften helemaal de stress krijgt bij het opzadelen?
Moet ik echt nieuwe sperriempjes gaan kopen? Of kan ik maar beter ophouden met rijden? Scheve mond


Haha! Ik krijg er in ieder geval geen stress van hoor Haha!

En het enige wat ik zou veranderen als ik jou was, is dat je voortaan je schabrakje netjes verder omhoog trekt. Dat heeft namelijk wel een goede reden. De rest lijkt me allemaal helemaal niet interessant.

Maar ik ga er eigenlijk van uit dat jij je er ook helemaal niets van aantrekt Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 12:46

Sjuimpje schreef:
Het in de kamer trekken van een shabrack is niet zo zeer van esthetische waarde, het voorkomt dat de schoft wordt opengeschuurd...

En half NL doet et niet!

Ennem, Dees, Cynische bui? Knipoog

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 13:03

Als je een complex krijgt van wat hier op bokt verteld wordt,dan ben je echt niet goed bezig.Als ik me alles aantrek wat anderen zeggen,hadden ze me weg mogen dragen naar het Riagg.

Komop,niet zeuren en vooral door blijven bokken.Trek je niks aan van andere.Zij kunnen immers niet bij jou in de stal kijken en jij niet bij hun.
Als je voor jezelf weet dat je het goed doet,is het oke. Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 13:35

Dees bedoelt het denk ik op een cinische manier, maar niet supernegatief, gewoon zo van: doe ik nou zoveel fout of hoe zit dat?
En hoe belangrijk zijn sommige dingen nu eigenlijk?

Inderdaad, als je je alle dingen zou aantrekken: psychiatrie voor mij... Tong uitsteken
Maar goed dat ik dat niet doe, en Dees vast ook niet hoor. Knipoog

Eigenlijk had ze net zo goed dit kunnen schrijven:

"Als men thee drinkt, hoort men met duim, wijsvinger en middelvinger het oortje van het kopje vast te houden wanneer men het kopje omhoog brengt naar de mond.

Daarbij houdt men de pink schuin omhoog gericht, weg van het kopje zelf, en tuit men keurig de lippen."

Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

We worden inderdaad wel eens 'tiereliers' van wat er allemaal op Bokt geschreven wordt hoe het wel/niet hoort.
Ik was mijn dekje ook niet na elke keer rijden, maar kijk gewoon wanneer het vies is geworden en weer eens moet...
Ik rijd met peesbeschermers i.p.v. bandages, en heb er zo mijn redenen voor.
Mijn stalgenootje heeft liever bandages.
Onze paarden staan ondertussen op stal lekker te vreten en lachen ons vierkant uit... *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 14:33

Leuk topic dees Lovers .

Ik ben idd zo'n zeikerd alles moet goed zitten en ckeck het altijd. Ik wil geen wondjes of andere lelijke plekken. Helaas heeft hij er al 2 op zijn schoft van het vorige springzadel. Als ik het zie doet het me iedere keer pijn want het is gewoon STOM.

Dekjes horen recht te liggen en niet te schuiven. Peesbeschermers niet te strak en ook niet te los. Neus riemen horen recht en niet te los. Zalde moet passen ik rij zonder gelpad want me zadel past goed. Alleen voor het springen gebruik ik een bonte onderlegger voor zijn rug en niet om het zadel passend te maken. Ga zo maar door.... niet vermoeiend hoor maar leuk lekker relaxed en de tijd nemen om je paard te zadelen.

Ik ben nog veel erger ik zet me paard altijd weer netjes gepoetst op stal. Ik vind het zo lelijk als ik de volgende dag kom en ik zie het zadel en hoofdstel nog afgedrukt in zijn lijf staan. Hij moet hard werken voor me dus is het maar een kleine moeite om hem weer netjes op stal te zetten zonder vieze opgedroogde zweet plekken Misselijk . Het voelt ook lekker om van stal te gaan als je paard lekker verzorgt op stal staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 15:23

Ik heb men sperriempje ook verkeerd zitten Haha!
En dat zal zo ook nog wel blijven Tong uitsteken

Ik trek wel het dekje omhoog maar dat doe ik idd tegen het schuren.
Net zoals ik de singel en peesbeschermers voor en na het rijden uitborstel.

Ik poets Kawa ook na het rijden, maar dat doe ik omdat Kawa dat lekker vind.
Het tuig poets ik voor elke wedtrijd en poets het na het rijden als hij flink gezweet heeft anders ook niet.
Maar dit doe ik ook voor het behoud van het leer, zodat ik niet elk jaar een nieuw hoofdstel hoef te kopen.

Maar zelfs mijn M paard is niet altijd even goed rechtgericht of op het been, ook daar moet ik nog altijd aan werken en dat zal altijd zo moeten.
En B hoeft niet perfect gereden te worden dus start lekker en maak je niet te druk Lachen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 15:53

Ik trek me echt helemaal niets aan van wat erop Bokt gezegd wordt tenzij het echt nuttige tips zijn.
Als ik voor mezelf het idee heb dat ik mijn paard goed behandel en dat hij het naar zijn zin heeft, houd ik me gewoon aan de verzorging zoals ik dat wil.
Ik denk altijd maar bij mezelf (m.n. bij rijtechnische topics): probeer eerst zelf maar wat te bereiken voordat je commentaar geeft.

Daarom ben ik ook dol op Steef zijn onderschrift Haha!, dat hij zie ik nu, trouwens veranderd heeft!
Steef, ik wil je oude onderschrift terug!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 16:14

Ik ga mee met Fitz
Volgens mij is het stukje van Dees satirisch bedoeld, en ik vond het ook wel erg grappig. Toch kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die er wel zo over denken.
Ik blijf het gewoon lekker doen zoals ik altijd al deed. Bij dit hoofdstel zit het sperriempje volgens de voorschriften, en ik trek de shabrak ook altijd al in de kamer. Voor de rest is mijn paard gezond en vrolijk, dat zal echt niet veranderen door een op-de-kop-hangend-sperriempje.
Verder denk ik dat paarden van al teveel mutsen niet beter worden, gewoon doen is het allerbeste voor ze.
Bij ons op stal heb je ook een stel die lopen te mutsen met de paarden, smeerseltje hier, bandage daar etc en altijd bang zijn dat er wat gebeurt. Die paarden mankeren altijd wat. Ik ga gewoon nuchter met mijn paard om, en er gebeurt eigenlijk nooit wat. Hij heeft een keer een wond opgelopen, en is wel een keer ziek geweest, maar over 10 jaar genomen mag ik zeker niet klagen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 16:15

Haha Fitz, Sjuim en Steef hebben ff wedstrijdje.
Maar ontopic: ik trek me er ook gene fluit van aan wat er soms op Bokt beweert wordt. Ik trek zelden mijn zadeldek in de kamer, nooit problemen. Toevallig heb ik mijn sperriempje wel op de Sjuimpje-manier, maar so what. Ik doe lekker zoals ik het zelf wil en stoppen hoo maar haha. Had je dat beest van mij eens moeten zien toen ik begon met starten in de B, nu heb ik een L1 puntje.

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:00

als je wil starten moet je het gewoon doen..
het gaat om de lol die je met je paardje beleeft..
en niet wat een ander er van vind..
je moet gewoon doen wat je zelf leuk vind!!

en als jij denkt dat je het goed doet dan doe je dat ook vast wel
iedereen doet het anders

en niemand doet het echt helemaal verkeerd...
er is altijd wel iets dat je wel goed doet!!


succes met het starten!!!!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 18:32

*LOL* *LOL* Er lopen hier gegarandeerd mensen rond die helemaal over de zeik zouden gaan als ze mij door het bos zien scheuren, zonder bescherming, op een beest van 28, met bijeen geraapt tuigage. Gelukkig voor hen zien ze mij nooit door het bos scheuren, dus dan loopt het ook wel weer los.
Ik weet heus hoe de dingen horen en zal mensen, soms te pas en onpas, erop wijzen, in de hoop dat ze er weer iets van leren, maar zeker niet om ze over de emmer te helpen.
Gewoon doen wat je leuk vindt en je vooral niet negatief laten beïnvloeden door anderen, hier of op je stal.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:08

Ik ben heel makkelijk in veel dingen. Maak me vooral niet druk over wat anderen "vinden" wat ik zou moeten.
Als je paard maar gezond en tevreden is. Ik denk niet dat het Isolda uitmaakt hoe haar sperriempje zit.
Gelukkig denken Isolda en ik er het zelfde over *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:15

Die paarden van ons zouden eens moeten snappen waar we het allemaal over hebben.
Haha!

Ze zullen ons finaal voor gek verklaren Haha!
Dat we ons 'druk 'maken over hoe ons sprerriempje moet zitten.
Gelukkig zal Danno zich daar geen zorgen over hoeven maken want dat ding gebruiken we niet Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:55

Poeh als ik mij druk zou moeten maken om wat sommige bokkers beweren dat je iets op een bepaalde manier moet doen, dan zou ik een hele hoop energie armer zijn.
Sommige topics lees ik en gooi ik gelijk weer in de 'prullenbak', en sommige houd ik mijn achterhoofd. Weet je wat nou zo fijn is? Dat niemand perfect is. Grappig dat er altijd mensen rondlopen die dat denken, maar helaas, dat is één grote illusie. Gewoon lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Mensen kunnen vanachter een pc het allemaal wel mooi vertellen, maar kunnen nooit zuiver oordelen. Ik zou zeggen Dees, heb wat meer vertrouwen in jezelf. Twijfelen aan je kundigheid door een beoordeling vanaf internet, hoeveel waarde moet je daar aan hechten? En de rest, de shabrakjes bijvoorbeeld, moet je gewoon zien als tip, en je kunt zelf kiezen of je er iets mee doet ja of nee. Net zo als de sperriempjes, ik heb dat op een bepaalde manier geleerd, omdat dat gewenst was. Maar in het geval van een sperriempje kan het totaal geen kwaad of die nou naar boven of naar beneden wijst, het paard heeft er toch geen last van. Gewoon het voordeel van deze site zien, het bijleren van kleine dingetjes. Want het is niet goed als je moe wordt van topics!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 00:00

Als ik één ding heb geleerd in al die jaren dat ik rijd is het wel dat er geen eigenwijzer volk is dan paardenvolk (op enkele varkensboeren na Haha! ) mijzelf incl.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 00:41

Ik rijd sinds vorig weekend niet eens meer met beenbescherming, en dat sperriempje heb ik vandaag ook afgeschaft. Bevalt me prima, en m'n hors ook. Oh ja, en ik draag al-tijd m'n helm, of het nou 30 graden is of niet. Lachen

Maar ach, ik ben 'slechts' een veredelde recreatieruiter die het liefst door het bos ragt op een maffe dravebier oftewel lelijke kruising. Dus waarom zou ik me uberhaupt iets aantrekken van wat anderen vinden? Knipoog Haha!

En weet je wat ik nu ga doen? Ik ga lekker vakantie houden met die gekke lelijke dravebier van me, fijn door de bossen raggen zonder sperriempje en zonder beenbescherming, in een oude rijbroek en mèt oerlelijke helm, maar wel met het gevoel dat ik LEEF... Drenthe, here I come!!! Cool

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 05:18

Iedereen zou lekker moeten doen wat hij/zij wilt doen. Zolang het paard tevreden is en niet pijn lijdt is het goed. Ik doe ook niet alles wat anderen zeggen, maar soms is het wel goed om iemand anders zijn raad op te volgen.
Zo heb ik het voorbeeld met Carola die mij een beetje raad gaf over mijn paard en haar been. Ik ben het niet altijd met haar eens maar nu besloot ik toch maar haar raad op te volgen en mijn paardje is er beter van geworden. Dus, je hoeft niet altijd alle raad op te volgen maar soms is goede raad niet eens echt slecht bedoeld.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 07:07

Sjuimpje schreef:
Het in de kamer trekken van een shabrack is niet zo zeer van esthetische waarde, het voorkomt dat de schoft wordt opengeschuurd...


Vind ik ook heel belangrijk.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 07:11

Karin"]
Ik rijd sinds vorig weekend niet eens meer met beenbescherming, en dat sperriempje heb ik vandaag ook afgeschaft. Bevalt me prima, en m'n hors ook. Oh ja, en ik draag al-tijd m'n helm, of het nou 30 graden is of niet. Lachen
[/quote]

Dat doe ik nou ook aaaaltijd Haha! enne, misschien kan je het zonder neusriem ook proberen?

[quote="Karin"]
Maar ach, ik ben 'slechts' een veredelde recreatieruiter die het liefst door het bos ragt
[/quote]

Hihi, me too Haha!

[quote="Karin schreef:
En weet je wat ik nu ga doen? Ik ga lekker vakantie houden met die gekke lelijke dravebier van me, fijn door de bossen raggen zonder sperriempje en zonder beenbescherming, in een oude rijbroek en mèt oerlelijke helm, maar wel met het gevoel dat ik LEEF... Drenthe, here I come!!! Cool


Geniet van je vakantie!