te dik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

is hij te dik?

-ja heel erg
12 (30%)
-ja maar hij moet niet dikker worden
24 (60%)
-nee niet echt
2 (5%)
-weet het niet..
2 (5%)

Totaal aantal stemmen: 40


Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

te dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-05 16:45

ik weet niet of dit nog gezond is maar met het jaar word hij dikker (vetter Vingers aflikken ) maar dit gaat echt niet de goeie kant op hij is niet van mij hoor.. dus niet dat jullie mij gaan af zitten kraken

Afbeelding

Afbeelding

ik denk dat wanneer je de bovenkant meet van linkerhelfd (van buik he) naar rechterhelft.. je zeker aan de meter komt Ja zal het van de week eens echt opmeten
Laatst bijgewerkt door Cleo_ op 21-02-05 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt


LPtjuh
Berichten: 1883
Geregistreerd: 29-09-04

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:46

wat is de vraag hierbij?

wat zou ik toch zonder mijn knollebol moeten Haha!

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:47

nou Sharon een meter is toch wel echt overdreven..
maar het lijkt gewoon zo dat hij elk jaar dikker word
want hij loopt het er zo allemaal weer af voor het
karretje..

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-05 16:47

oftie te dik is

Caesar
Berichten: 9295
Geregistreerd: 20-01-05

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:51

Je kunt het voelen aan de manenkam of je pony te zwaar is. Shetlanders hebben naar mijn weten snel last van hoefbevangenheid. Let er dus goed op. Jou pony is in mijn ogen te zwaar. Let er dus op. Laat hem dus niet hele dagen in de wei, maar laat hem in de bak met hooi o.i.d.

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:55

oven voor de duidelijk heid.. Hermesdeux de pony is niet van calypso1998 maar van iemand anders.. noem geen namen.
het ponietje loopt in de winter in de wei en kan zich daar helemaal rondvreten in de zomer loopt het shetje voor het karretje en word dan aan een stik gezet op het gras

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:24

Bij een Shet wordt ook al gauw gezegd dat ie te dik is. In de winter is het voornamelijk haar.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-05 19:35

Majo schreef:
Bij een Shet wordt ook al gauw gezegd dat ie te dik is. In de winter is het voornamelijk haar.


maar deze is wel heel extreem

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-05 19:36

Majo schreef:
Bij een Shet wordt ook al gauw gezegd dat ie te dik is. In de winter is het voornamelijk haar.


maar deze is wel heel extreem

jen_iis

Berichten: 602
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: linschoten

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:08

calypso1989 schreef:
Majo schreef:
Bij een Shet wordt ook al gauw gezegd dat ie te dik is. In de winter is het voornamelijk haar.


maar deze is wel heel extreem


ken je de eigenaar? ga is vragen of je met de pony mag wandelen of longeren weet ik veel! doe iets !

<'\---.
...|...| \ < dat m0et dus paard voorstelle
51# new forest rijder!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:15

Bij mijn weten zien alle shetten er zo uit Clown
Ik ken echt geen enkele shet die 's winters buiten loopt, verandert in een haarbal en toch een sportmodel houdt!

Ik zou het wel goed in de gaten houden als in het voorjaar het gras weer gaat groeien met het oog op bevangenheid, nu in de winter zit er niet veel in het gras en zal het daar niet zo'n vaart mee lopen. Als hij dag en nacht in weer en wind buiten staat, dan kan hij best wat extra's gebruiken!

Een dier dat de hele dag op het gras staat ziet er ook altijd wat boller en buikiger uit dan een dier dat beperkt rantsoen heeft, de darmen zitten immers constant helemaal vol en dat neemt best wat plek in!

Nulla tenaci invia est via

roxanna_z

Berichten: 92
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 00:34

ik vind hem ook wel dik hoor, ik heb zelf een shet die echt aanleg heeft voor het dik worden... maar die is toch echt niet zow dik!! maar wij laten hem het hele jaar door voor het karretje, of aan de longe of wandelen!! misschien idd lekker veel met hem doen

I wanna make love with you all night..... all night long!

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 08:32

Hij is wel wat dik ja. Maar zoals 1 van jullie, chagerijntje geloof ik, zei, is dat hij in de zomer wel goed beweegt, maar in de winter niet. Is het dan niet een idee om in de winter ook door te blijven longeren. Dan word hij èn nie zo dik èn hij heeft van de zomer toch nog een beetje conditie!

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 08:42

Hij ziet er wel heel dik uit ja, maar op de foto kan je niet voelen hoe dik die wintervacht is.
Maar ik denk dat je wel kan zeggen dat hij te dik is als je zegt dat hij zich heel de winter vol kan eten. Daar worden alle shetten te dik van. Maar omdat bijna alle shetten dik zijn wil niet zeggen dat het goed is. Als je goed voor de pony wil zorgen zorg je dat hij de uitzondering word die wel goed in vorm blijft, dus veel bewegen.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 08:43

Veel shetten zijn wel te dik, erg gevaarlijk is het bij deze shet niet.
Mijn shetje is in goede conditie, niet dik.
Veel zeggen zelf dat hij te dun is. Verward
Maar zijn gewicht zit gewoon juist.

Hier een foto, en zelf hier zou er 2 kilo af mogen. Knipoog
Afbeelding

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:39

ALs ik het zo zie, zien allebei de shetten er hetzelfde uit. De ene is met wintervacht en de andere zonder. Ik kan zo op de foto van de te dikke shet niet zien of ie echt te dik is, ik vind het namelijk wel meevallen.
Waar je inderdaad wel voor moet uitkijken, is als het gras weer gaat groeien. Dan kan ie zo hoefbevangen worden als ie teveel eet. De shet van een vriendin van mij heef dat ook al 2x gehad en geloof je, dat wens je je shet echt niet toe. Oppassen dus!

Caesar
Berichten: 9295
Geregistreerd: 20-01-05

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:44

chagrijntje schreef:
oven voor de duidelijk heid.. Hermesdeux de pony is niet van calypso1998 maar van iemand anders.. noem geen namen.
het ponietje loopt in de winter in de wei en kan zich daar helemaal rondvreten in de zomer loopt het shetje voor het karretje en word dan aan een stik gezet op het gras


Maakt niet uit. Ze vraagt of die te dik is. Ja. Dit is niet alleen zijn wintervacht maar een behoorlijke speklaag. Dit kun je vooral goed zien bij de achterhand. Probeer er anders met de eigenaar wat mee te doen? Het is ook zeker niet goed als die in de winter niets doet en in de zomer ineens aan het werk wordt gezet.

De praktijk is de leermeester van alle dingen.


yentel90

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Dwingelo

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:15

Nouja wel een beetje ja..
Hij moet gewoon niet diker worden!

HanOveranenClub!! voOr alle hanOveranelOverS Lovers
viewtopic.php?f=34&t=373241
De rOze fan Lovers
viewtopic.php?f=34&t=373243
Y,,, Lovers

bakstertje

Berichten: 1998
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: winterswijk

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 12:31

hijs niet echt extreem dik of vet.. hijs gewoon ietsje dikker, maar hij lijkt dnek ik dikker dan vorig jaar omdat hij weer dunner weggaat.. Maar het gaat er wel weer af als hij gewoon op de camping een beetje rond stapt..

Ik lijk op een chihuahua, maar ik kan bijten als een pittbull Haha!

Rust zacht, Zipper! - 30-07-1995 / 20-12-2008 -

Fielychi

Berichten: 1320
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:31

nou, valt best nog mee hoor.
Hij heeft een flinke wintervacht en jah, waarschijnlijk wel wat te dik, maar dat loopt hij er van de zomer wel weer af.
Winters loopt hij in de wei, zomers gaat hij aan het werk.
Misschien niet het ideaal, maar hij werkt voor zijn grasjes en gaat swinters verdient op de wei. Vingers aflikken

Geen probleem van maken hoor, hij is swinters wat te vet, that is it.
Er wordt goed voor hem gezorgd, kvind niet dat je er hier over moet gaan klagen. Scheve mond

(en nee, ik onderschat overgewicht bij paarden niet...)

Groetjes! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Samo, YandexBot en 36 bezoekers