Paardenpraat met je schoonmoeder.. :))

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Paardenpraat met je schoonmoeder.. :))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 21:21

Ja ik heb een schoonmoeder. Een heeeeeele lieve, echt waar.

Sinds we een paard hebben is ze reuze trots op alle dingen die we Cerise leren, en op wat ik met Cerise al bereikt heb...
Toch is ze nog wat bang voor paarden, maar durft Cerise wel te aaien als ik haar vasthoud of als ze achter de omheining staat... Knipoog

Vandaag kwamen mijn ouders en schoonouders kijken naar een stukje video.
Peter had namelijk ons allereerste proefje gefilmd! Party!!

SM= schoonmoeder
D= dorine (even in 't kort uitgelegd)

SM: 'Hee je bent helemaal in 't wit!'
D: 'Ja dat moet op wedstrijden he'
SM: 'Had je dat witte vest gekocht?'
D: 'Dat is een wedstrijdblouse hoor ma' *LOL*
SM: 'En wat mooi, die plukjes in d'r manen!'
D: 'Dat zijn knotjes ma, eerst maak je vlechten en die 'rol' je dan op'
SM: 'Oh ja, en wat gebeurt er nu? Wat zien jullie er sjiek uit!'
D: 'Hier kom ik de ring binnen en je ziet... nu moet ik halthouden en stil blijven staan, en dan weer in draf en linksaf.'

Even later:
SM: 'Oh ja, nu rij je een rondje he? Oh heet dat een volte...' Scheve mond
Even later:
D: 'Nu moet ik in galop, alleen ze gallopeert vrij voorzichtig vanwege het natte gladde gras'
SM: 'Nou ik vind dat jullie het fantastisch doen hoor!' Lovers
SM: 'Wat prachtig ingevlochten is die staart he... 'k wou dat ik zo'n staart had...' *LOL*
D: 'Hier moest ik weer halthouden en groeten, alleen ze stond een ietsje scheef.'
SM: 'Moest alleen jij groeten of Cerise ook?' (Cerise schoot omlaag met haar hoofd) *LOL*

En nadat ze een ander meisje op de video had zien rijden:
SM: 'Ik vind Cerise veel mooier. Ze deed het ook veel beter.'
D: 'Nou dit paard heeft een hele mooie bouw hoor, dressuurpaard he, kan ook erg mooi lopen maar het ging wat moeilijk met die gladde bodem.'
SM: 'Nee ik vind Cerise beter en mooier van bouw. Lekker puh.' Tong uitsteken

Lief he, een schoonmoeder die mijn paard als haar kleinkind beschouwd.
Mijn schoonvader is net met de vut, heeft vaak last van de rug maar kan nog wel fietsen.
Dan pakt hij de fiets, neemt een wortel mee, en gaat even langs Cerise... Lovers

Volgens hem herkent Cerise hem al!
Cerise herkent iedereen met een wortel in de hand, maar ach. Lips are sealed
Ze zal hem inderdaad wel lief vinden denk ik... *LOL*

Wie heeft er nog meer van die 'leken' als ouders/schoonouders, die toch zo ontzettend trots op jou en je paard zijn? Lachen


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:26

Hahahha wat heerlijk herkenbaar.
Mijn schoonouders zijn dus als de dood voor paarden, maar die van mij vinden ze wel heel leuk. En als ze dan gaan fietsen gaan ze bij de boer winterwortels kopen en die gaan ze dan naar mijn paardjes brengen.
Dan hopen ze dat ik er ben, want zelf geven durven ze niet.

Ben ik er niet, dan laten ze iemand anders de wortels geven en dan krijg ik naderhand een telefonische toelichting over hoe de wortels verorberd zijn Haha! Haha! Haha!

Ach, heel lief bedoeld en beter dan helemaal geen interesse, toch? Knipoog

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:42

Jij hebt geluk Dorine. Mijn schoonvader vind mijn paard een Russische Hit, maar ja, boer geweest en een luxe paard is een hit.
Mijn ouders zijn voornamelijk bezorgd voor ongelukken e.d.
Prachtig dat je SM dacht dat Cerise groette! Haha!
En heel logisch dat ze veel mooier is dan alle anderen!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:52

Mijn schoonouders zijn opgegroeit met paarden, lachen joh, mijn schoonmoeder moest altijd invlechten voor d'r broers, alleen was ze toen best een beetje bang geloof ik! Tong uitsteken
Maar voor de rest is het wel leuk, ze vinden het altijd wel leuk als ik het er over heb, ze zijn allemaal al een keer meegeweest (inclusief de ooms en tante's en opa's)!! Haha! Ze vonden m'n paardje allemaal erg mooi en erg sjiek, maar ja in de tijd dat zij paarden hadden, waren ze nog wat grover!! Ze hebben kwpners gehad en een hackney!! Nu fokken ze shetlanders voor de hobby!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 15:06

Wauw youngster!
Zulke schoonouders wil ik ook wel! Lachen

Irene: mijn schoonvader hoopt ook altijd dat ik er ben, en mijn eigen ouders ook als ze langs fietsen.
Zien ze me niet, dan aaien ze Cerise even, maar durven niet eens te vragen of ze het erf op mogen, ze willen niet storen...
Oke het is een vrij kleine pensionstal/boerderij, maar toch... ik betaal er toch voor grijnz.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:28

Mijn schoonvader vindt Milena geweldig. Da's tenminste nog een ECHT paard, en niet zo'n sjiek ielig geval waar van die pinguins op zitten te hopsen *LOL* Hij woonde vroeger op een boerderij in Zeeland, en thuis hadden ze 5 echte knollen voor het werk op het land.
Als ze bij de paarden zijn, krijgt Leo ook wel een aai, die vindt hij ook wel leuk, maar Milena gaat boven alles. Schoonvader met smaak! Lovers
Toen ik de titel van dit topic las en aan mijn eigen schoonmoeder dacht, was mijn eerste reactie: met mijn schoonmoeder kun je denk ik heel leuk paardrijden.... zadel op d'r rug en rijen maar! Hahahaha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:55

Dorine schreef:
Wauw youngster!
Zulke schoonouders wil ik ook wel! Lachen.


Ze zijn wel erg lief ja!!
Zo komen officieel uit friesland, dus ja paardenmensen he! M'n vriend z'n opa fokten vroeger friezen!! Daar baal ik wel van dat ze daarmee niet door zijn gegaan!! Frusty Had ik er ook mooi een gehad!! Maargoed die shetties zijn ook erg lief!!!
Trouwens wel leuk dat je schoonouder op stal komen, dat doen die van mij eigenlijk niet! Of af en toe een appel brengen geweldig!! Kan je zien dat ze je toch graag als schoondochter willen!! Lovers

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:35

hihihi, klinkt echt heel leuk!
De meeste mensen die ik ken vinden het alleen maar onbegrijpelijk hoeveel tijd en geld er in die paardenwereld gaat zitten! Mijn ouders moeten al helemaal niets van paarden weten. De eerste (en enige) keer dat ze kwamen kijken reed ik nog maar pas en ik kreeg mijn paard toen niet op de volte. Nou, dat hoor ik nog steeds. Maar stiekem zijn ze best trots....
Wat betreft mijn "schoonouders" heb ik meer hoop: Pa heeft ook een poosje op de manege gereden! Het gaat er nog wel eens op lijken....

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:45

Mijn oma (heb nog geen schoonouders Knipoog ) heeft een deel van Tos meegesponsord en is ook zo trots op der kleindochter die op dat grote paard (ponietjuh) stapt en zo mee rond rijd. Iedereen verteld ze over haar kleindochter met paard, en toen ik een keer langs kwam gestapt (met Tos) vond ze het helemaal geweldig!
Altijd als ik langs kom, wil ze weten hoe het met Tos is, en wat we de laatste tijd zo hebben gedaan.

Ze is er niet doodsbang voor, maar het blijft bij een aaitje over de neus.
Ook geeft ze vaak een appeltje ofzo mee, meestal wil ze de hele fruitmand meegeven, maar dat vind Eva (tos dietiste) niet zo slim idee...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 21:07

Ethelate:
Heerlijk he, zo'n oma.
Jammer dat mijn oma niet meer leeft.
Zij had het ook heel leuk gevonden, net als overleden opa.
Ze zijn de opa en oma van mijn moeders kant, en hadden vroeger een boerderij, met koeien, kippen, honden, katten, varkens, etc. en een echt trekpaard!
Dit paard werd aan het eind van de middag richting stal gebracht, en dan mocht mijn moeder als klein meisje op z'n brede rug zitten. Party!!

Toen ik geboren werd was die boerderij al verkocht... jammer.
Drie ooms van mij hadden ook een boerderij, maar zijn nu ook al overleden. Ze woonden ook te ver om van hun boerderijen te genieten hihi.

De afgelopen jaren heb ik wel eens 's avonds voor het slapen gaan mijn gezicht omhoog geheven.
"Oma?"
"Ja lieverd."
"Oma ik wou je even laten weten dat ik ook wat dingen van jou heb.
Dat ik van dieren houd en stapel ben op natuur en boerderijen.
En dat ik af en toe gekke dingen 'voel', net als jij en mams..."
"Gekke kleindochter van me, dat wist ik toch al.
Ik zie je elke dag van hierboven hoor. Stiekum hou ik je nog altijd in de gaten!" Knipoog
"Dankjewel oma, en uh..."
"Ja schat, ik weet het. Ik ook van jou." Lachen

Ze is de liefste oma ter wereld.
Ook al is haar lichaam weg...
zij is er nog
en ben ik wanhopig
doet leven soms pijn
zij
zal bij mij zijn. Lovers

D. Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 21:08

nee helaas mijn schoonouders hebben er totaal GEEN interesse in, vragen ook nooit ernaar, hoe het ermee gaat (met mirage dus) ofzo, helemaal niets. Ja, of d'r kleinkinderen weer 'ns mogen komen aaien......... Frusty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, SentiBot en 43 bezoekers