hurricane??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

hurricane??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 22:56

Hoihoi
kent iemand deze hengst?
heb je foto's etc.
Ik ken namelijk een leuke nakomeling van deze hengst maar ken hem totaal niet, wie kan mij helpen?
groetjes jeannette

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:57

Hurricane (Abgar XX x Ulex Sgldt). Na een schitterende carrière tot zijn 24 jaar in de zwaarste internationale dressuur kocht de fokker, W. van Arkel, de hengst Hurricane terug voor de KWPN-dekdienst. De hengst Hurricane was 18 jaar eerder op grond van zijn exterieurvererving door het KWPN afgekeurd als dekhengst. Inmiddels was het KWPN gebleken: "dat de door hem geproduceerde kinderen goed presteren in de sport, terwijl hij ook enkele beste fokmerries heeft achtergelaten." Desondanks moest de eigenaar met Hurricane eerst eigen merries dekken en vervolgens de veulens opnieuw laten beoordelen, alvorens Hurricane weer als KWPN-dekhengst kon worden goedgekeurd. Een hengst van 24 jaar nog twee jaar uitsluiten van de fokkerij betekent normaal gesproken: helemaal niet toelaten tot de fokkerij. De hengst Hurricane is echter 28 jaar oud geworden in goede gezondheid. Toch heeft hij maar heel weinig meer gedekt. Door de KWPN-procedure leek het of hij maar amper goed genoeg was voor de fokkerij.

In de World Breeding Rankings 1996/1997 staan ook de moedervaders van internationale sportpaarden vermeld. Hurricane staat daar bij de springpaarden - na de hengst Gondelier - op de tweede plaats van de in Nederland gefokte hengsten. het is dan ook geen verrassing dat de nakomelingen van Hurricane momenteel tot de beste sportpaarden behoren zowel in dressuur als springen. Het is onbegrijpelijk dat hij zo weinig kansen heeft gekregen in de KWPN-fokkerij.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:58

Afbeelding

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:59

zou deze het zijn ? deze is nl wel erg oud !

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 14:40

Tjee thanx!
ik ken w. van arkel dus dat komt wel goed!
kan ik meteen wat foto's vragen,
dank je!
heeft er iemand zelf ook nakomelingen van hurricane?groetjes jeannette

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:08

beetje late reactie maar goed.. Haha! ik heb een merrie van hurricanex abgar.. super lief dier, maar wel heel eigenzinnig, en weet dondersgoed waar je mee bezig bent.. ze zal zich niet zomaar aan je onderwerpen.. :d je hebt af en toe best je handen vol hoor.. Haha! leuk om die oude foto te zien zeg van hurricane.. zijn bijna geen foto's van hem te vinden.. jammer is dat..

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:09

wij hebben een hurricane x voltaire gehad en dat was een hele grote ondeugt niet gemeen maar wel gruwelijk lastig en onberekenbaar!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:04

Dit topic is uit 2002! Bloos!
Vandaar dat ik er een slotje op zet Lachen