Wie heeft er een New Forest??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Wie heeft er een New Forest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 16:48

Hooiii

wie heeft er een New Forest pony? Eentje waarvan je het zeker weet, met papieren?? Dus niet waarvan je het denkt!

gr linda Lachen


marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 21:34

Ik heb een New Forest merrie die dit jaar 9 wordt Lachen
Haar naam is Waterhoek's Nouska en het is de allerliefste forester van heel belgië (hihihihi Haha! Haha! )
Vader is Carlo, moeder: Karmalita Sweet Sunday (V: Duke's Forest Oberon)
Ik rij gewoon wat recreatief met haar.
Op de keuring heeft ze al 3 keer een 1e premie behaald en vorig jaar was ze eerste in haar categorie Cool Cool
Voor de rest is het een echt schatje Lovers Lovers

Over haar halfzus zal Starfish wel wat vertellen.

Gr.Marijke

PS: Je kan Nouska bewonderen op mijn site www.dunberghof.freeservers.com

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 21:39

aha! leuk zeg!!

Zijn er nog meer??

zelf heb ik er 2, een 7 jarige ruin van Oosterbroek Yago, waarmee ik MII rijd tussen de paarden en een 12 jarige merrie waar ik aangespannen wedstrijden mee rijd. Zij is 1.36 en haar vader is knightwood philamon, een echte engelse dus!!

gr linda Lachen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 10:00

Ik heb een jaarling merrie, (ze is jarig vandaag dus moet dadelijk "verjaardagsnoep" voor der gaan maken)
ze is bruin met voor 2 witte voetjes, achter een wit been, witte bles en een maanoogje.
der moeder is Orchid's Rose (is een Marnehoeve's Everest en de vader van Rose's moeder is Watershof Pretendent)
Der vader is Marits Mistique.

Ze heeft dus nog niet zoveel gedaan maar dit jaar neem ik ze waarschijnlijk mee op keuring.

Hier nog bij de moeder

Afbeelding
Afbeelding


Ik heb verder enkel foto's die niet met de digi zijn getrokken, maar ga der dadelijk maken nu ze 1 jaar geworden is.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 12:43

Hoi, wij hebben een donkerbruine merrie van 15 jaar zonder aftekeningen. Ze heet Jolanda van het Buitenverblijf en verwacht elk moment een veulentje van Zafir van Cordula´s Hoeve. Die hengst is geen New Forest, straks wordt ze wel gedekt door een echte New Forest hengst.
We weten nog niet welke...

Bon Jovi rules!

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 15:45

marijke* schreef:
Op de keuring heeft ze al 3 keer een 1e premie behaald en vorig jaar was ze eerste in haar categorie Cool Cool
Voor de rest is het een echt schatje Lovers Lovers

Over haar halfzus zal Starfish wel wat vertellen.

Gr.Marijke

PS: Je kan Nouska bewonderen op mijn site www.dunberghof.freeservers.com


Knipoog Je kan moeilijk tweedes worden in een categorie als er maar een deelnemer is Haha!

Odessa (Karmelita Sweet Sunday, Kantje's Norman), mijn new forest, is een halfzus van Nouska en wordt dit jaar 8. Ze is eigenlijk van mijn twee zussen en mij. We gaan vooral veel buitenrijden, soms ook les volgen en ik ga soms met visje lange buitenritten maken Lachen .
Van karakter is ze wel anders als haar zus Cool . Bij andere paarden is ze vrij dominant en ze heeft ook een feller karakter maar bij te rijden is ze echt een schatje en ze leert snel bij Lovers. Alleen ben ik een beetje te groot voor haar Huilen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 15:53

Ik heb een jaar lang een forester gereden. Was op zich wel een grappig diertje maar hij was een beetje verpest. En ik had toen nog niet de capaciteiten om em een beetje te heropvoeden.

Zijn vader was Boy (was dat niet een waterhofs pretendent?) en wat er aan moederskant zat ben ik weer vergeten. Hij kon grandioos springen, hij kon gewoon over een huis heen. Zijn gangen waren wat minder al is dat door middel van training beter geworden. Hij had ook een erg fijne galop om mee te werken. Ooit wastie L springen en B dressuur geweest, hij was toen 7 jaar toen ik em reed, nu is ie 9 geloof ik.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 18:04

Smilesje is een forester
zijn papa is young winsome's adrian en zijn mammie is wicked quick step.
hij is wel heel lief maar heeft een eigen karakter en neemt iedereen in de maling (liefst tijdens wedstrijden) Hij vindt dressuur denk ik het leukst en dat kan hij ook aardig. En met springen heeft hij wel een goede techniek maar zowel hij als ik hebben weinig springervaring

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 18:16

Ik rij voor 2 jaar een hele mooi New Forest Pony, Melano van Duke's Forest Oberon. Ze is een bruine merrie van 1.44 hoog en is 4 jaar. Voor foto's zie profiel
Lovers

Ik heb zelf ook nog een New Forest Pony, Early van Frisian Forest Marco Polo. Early is een voskleurige ruin van 1.40 hoog en is 5 jaar. Ook voor foto's zie profiel
Lovers

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:35

Ik heb ook een New Forest, voor info en veeeeel foto's kun je even in mijn profiel kijken. Lachen

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 08:54

Hoihoi

Ik rijd op een manege met allemaal Foresters. De liefste is een 7 jarige stermerrie van valentino, en de grappigte haar zoon van bijna 1 van Burley Moon River.

Info over Valentino kan je vinden op mijn iste

http://newforest.freeservers.com

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:04

Ik heb ook een New Forest. Ik heb haar papier niet, maar ze heeft het brandmerk van het NF stamboek op haar bil. Ik zou best weleens wat meer over haar verleden willen weten.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 23:03

Pril schreef:
Ik heb ook een New Forest. Ik heb haar papier niet, maar ze heeft het brandmerk van het NF stamboek op haar bil. Ik zou best weleens wat meer over haar verleden willen weten.


heeft de pony een boompje?? wat weet je erover??

gr linda

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:44

liberty schreef:

heeft de pony een boompje?? wat weet je erover??

gr linda



Ze heeft een boompje op haar linkerbil. Ze is overduidelijk een New Forest en volgens "kenners" van het oude model. Ik heb haar 11 jaar geleden gekocht bij een handelaar en ben besodemieterd met de leeftijd. Hij verkocht haar als 9 jarige zonder papier. Achteraf verdacht natuurlijk, want waarom zou een mooie gezonde 9 jarige merrie met brandmerk geen papier meer hebben? Al snel bleek dat ze dus geen 9 was maar al veel ouder. 2 jaar later kwam een manegehouder hooi bij ons kopen en die dacht haar te herkennen. Volgens haar had de pony een tijdje bij hun op de manege gelopen en was daarna verkocht aan een handelaar in woonplaats X. Dat was dus dezelfde woonplaats waar ik de pony vandaan had. Dus grote kans dat we het over dezelfde pony hadden, aangezien ook de tijd dat zij haar verkochten en ik haar kocht klopte. Volgens deze manege houder was de pony in 1972 (dacht ze) geboren. Later bevestigde de veearts dat mijn pony op dat moment (aan de tanden te zien) idd begin 20 was. Nu moet ze dus 30 zijn.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:39

hoi
bij ons staat ook een new forest pony op de manege de ouders weet ik niet zo uit me hoofd
maar haar naam is sweetforest sunlight
liefs brenda

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-02 23:37

Pril"]
[quote="liberty schreef:

heeft de pony een boompje?? wat weet je erover??

gr linda



Ze heeft een boompje op haar linkerbil. Ze is overduidelijk een New Forest en volgens "kenners" van het oude model. Ik heb haar 11 jaar geleden gekocht bij een handelaar en ben besodemieterd met de leeftijd. Hij verkocht haar als 9 jarige zonder papier. Achteraf verdacht natuurlijk, want waarom zou een mooie gezonde 9 jarige merrie met brandmerk geen papier meer hebben? Al snel bleek dat ze dus geen 9 was maar al veel ouder. 2 jaar later kwam een manegehouder hooi bij ons kopen en die dacht haar te herkennen. Volgens haar had de pony een tijdje bij hun op de manege gelopen en was daarna verkocht aan een handelaar in woonplaats X. Dat was dus dezelfde woonplaats waar ik de pony vandaan had. Dus grote kans dat we het over dezelfde pony hadden, aangezien ook de tijd dat zij haar verkochten en ik haar kocht klopte. Volgens deze manege houder was de pony in 1972 (dacht ze) geboren. Later bevestigde de veearts dat mijn pony op dat moment (aan de tanden te zien) idd begin 20 was. Nu moet ze dus 30 zijn.
[/quote]

oei, je kan het wel eens opzoeken van hoe en wat, maar 30 jaar, is wel heel moeilijk!!!

gr linda

Camira
Berichten: 28
Geregistreerd: 12-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:17

Ik heb ook een New Forest merrie. Ze heet Camira en is een dochter van Carlo. Haar opa van haar moeders kant is Merrie Moscan. Maar weten jullie misschien iets van de merrie Belcampo's Bloesem dat is namelijk de moeder van mijn paardje en dus een dochter van merrie moscan.


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 21:27

Ik heb het ff opgezocht, Belcampo's Bloesem is van 1985, een vos. Als laatste eigenaar heb ik in mijn rode stamboekboekjes A. vd Burg uit Kamperveen.

PB me maar voor meer


gr linda

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 07:59

Ik heb 2 New-Forest's. Haha!

Allereerst natuurlijk Camilla. Een halfzus van Camira hierboven. Tong uitsteken
Ze is een Carlo x Silverlea Spiderman x Mondays Moscan. Ze is een vos, wel een beetje een aparte kleur vos vindt ik. Ze is nu 3 jaartjes jong en 1.45.

En dan heb ik nog Make My Day, dochter van Camilla.
Dat is dus een Justice H.R. x Carlo x Silverlea Spiderman. Justice is een Kantje's Ronaldo.
En make is nu bijna 8 weken oud en bruin van kleur. Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:05

mijn vriendin heeft een merrie van Kantjes Mirakel, en nog een hengstje van Molenaars Golden King.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:11

Ik vind Brummerhoeve`s Boss een super pony, Tong uitsteken
v: Molenaars Golden King Kwijl

wij gingen vroeger altijd op ponykamp bij Stal Molenaar !

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:39

bij ons op stal staat ook een new forest pony naam :sweetforest sunlight Lachen
ouders weet ik zo niet voor foto kan je pben

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:34

chatelaine schreef:
bij ons op stal staat ook een new forest pony naam :sweetforest sunlight Lachen
ouders weet ik zo niet voor foto kan je pben


Heb je hierboven ook al gezegd. Haha!

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:40

Sweet Forest Sunlight is een Sweet William x Karic Cavalier.

Ik heb 3 New Foresters

10 jarige hengst, Sweet Forest Wizard (Sweet William x Katric Cavalier) vandaar dat ik het van Sunlight wist. Wizard is Z dressuur en prestatie pony.

5 jarige merrie, Buters Valiente (Oosterbroek Sergio x Ralph). Valiente is een voorlopig kroon merrie.

Veulen, van Wizard en Valiente. Hele donkere koffie-vos hengst, tegen het zwart aan.

Sabrina

Camira
Berichten: 28
Geregistreerd: 12-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 20:28

Nathalie, welke kleur heeft Camilla? Een beetje als Carlo? Camira is echt een kopie van hem!! Echt precies dezelfde kleur. Ze is echt super vooruit gegaan. Ik heb haar nu twee jaartjes en we zitten nu op M niveau!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers