Uitvaart met paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Uitvaart met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 17:27

Willen jullie dat later ook?
Zo'n grote zwarte koets met friezen ervoor...
Mijn moeder zit in die wereld, en ik heb er zelf ook heel veel mee te maken.
Heb al een paar keer zo'n koets gezien, aan de ene kant zou ik het mooi vinden, maar aan de andere kant vind ik het een beetje duister...zó zwart....
Dus zouden jullie een uitvaart willen met paarden en koets?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 17:49

Ach, we hebben zo'n koets in de familie, verder hebben we zelf een tweespan Friezen.
Lekker goedkoop dus!
Altijd nog goedkoper dan een enkeltje Limo!

En dan lekker in een vlotte draf naar het Crematorium in Bilthoven, ja hoor, mij best.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 17:53

kweetnie, ik hoop dat ik nog lang leef, dus heb me crematie nog niet uitgestippeld.
Ik denk niet dat Tos het zou snappen, als hij een lijkskist (lees: doodsgeur) moet trekken...
Neej, laat hem dan maar lekker op de wei...

Ik weet niet...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:07

Lijkt me wel erg mooi. Overigens Ethelate hebben we het niet over Tos hoor Knipoog Ik zou het wel mooi vinden, maar niet met Friezen, daar heb ik zelf weinig tot niets mee, en ik wil alles rondom mijn uitvaart erg persoonlijk hebben, en vooral mooi voor mijn familie, zij zijn degene die met het beeld van de uitvaart achter moeten blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:57

Dit jaar mei is een vriendin die ik van mijn vorige stal kende bij een auto-ongeluk om het leven gekomen. Bij haar begrafenis werd ze van het uitvaartcentrum in een koets naar de begraafplaats gebracht, wat nog best een eindje is (ik schat 2 km) Haar eigen paard werd direct achter de koets aan gereden, en daarachter dus de familie en bekenden.

Juist omdat het nog zo'n stukje lopen was, vond ik het heel bijzonder. Je komt dan net uit de uitvaartdienst, en loopt daar dan met je eigen gedachten, en het geluid van die hoeven daarbij. Dat heeft heel veel indruk op mij gemaakt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 19:00

Ja een span met friezen met 'jurken' was het toch Sjuim?

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 19:03

Nou als je geen zwart wilt zoek je toch een witte kar en witte paarden.
Okay een echte lijkwagen is er niet in het wit, maar er is altijd wel wat op te verzinnen.

Een stalgenoot van mij heeft haar vader met haar eigen fjord en een fjord van stal weggebracht.
Ik heb een foto gezien en het zag/ziet er heel goed/emotioneel uit.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 19:13

Het lijkt me heel erg mooi en afsluitend, vooral ook omdat me familie weet dat ik gek ben op paarden en dat is dan het aller laatste afscheid...lijkt me heel mooi maja ik leef hopelijk nog velen jaren...trouwen wil ik wel op het paard

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 19:14

XoNo schreef:
Lijkt me wel erg mooi. Overigens Ethelate hebben we het niet over Tos hoor Knipoog


Nee, maar ik bedoel voor bijvoorbeeld me eigen crematie!
Haha!