Wat zou jij absoluut over willen doen in je leven?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Wat zou jij absoluut over willen doen in je leven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 18:46

er zijn altijd wel dingetjes waarvan je zegt, ik wou dat ik dat en dat over kon doen dan zou ik het anders gedaan hebben. wat zou jij t liefst over willen doen als je die mogenlijkheid had?


lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:54

erg voor de hand liggend; ik wou dat ik mijn paard niet had verkocht toen ik zwanger raakte. Het leek de enige oplossing, maar achteraf heb ik meerdere oplossingen bedacht. te laat....
opzoeken/terugkopen gaat ook niet meer, hij is nu in Canada.

זכור

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:00

de brugklas... dan blijf ik niet meer zitten, hoef ik niet meer naar de 2de fase en dan kan ik alsnog mijn havo examen normaal behalen Boos!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:03

Ook m'n school. Niet spijbelen en dan wel atheneum doen, dan was ik nu dierenarts i.p.v. putjesschepper (bij wijze van spreken Haha! Haha! ). En niet tussendoor jarenlang niet paardrijden !!!!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:10

schoolkeuze!!! op je 15e kun je nog niet genoeg weten wat je met de rest van je leven wilt doen. Foute keuze gemaakt achteraf, maar oke, ik heb het nu ook goed hoor. Maar toch.....

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:35

Als ik iets kon veranderen aan het verleden had ik ervoor gekozen om direct mn huidige vriend op te zoeken.Dan had ik teminste geen irritante exen Haha!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:56

Sommige dingen wil ik juist wel over doen, maar wat ik echt absoluut over zou willen doen is de mavo zodat ik die wel normaal had kunnen halen, of het liefste nog de brugklas, dan was ik nu een aardig eindje richting het vwo diploma..

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:58

tja ik heb een bepaalde zienswijze:
als ik iets anders of over had gedaan in mijn leven dan was ik nu ook niet gekomen waar ik nu ben,dan had ik nu niet mijn geweldige tinkje,snowie en maurice gehad.tuurlijk heb ik veel stomme dingen gedaan waarvan ik achteraf denk:wat ontzettend fout van mij,maar kijk wat het me heeft opgelevert:het feit dat ik er en een wijze les uit geleerd heb en er iets positiefs voor terug heb gekregen,want ookal is je dal nog zo diep er zit altijd een positieve kant aanvast,die ongetwijfelt pas later zichtbaar is,maar elk ding, elke ervaring in je leven maakt je tot wat je nu bent geworden,dus waarom zouden we dan spijt hebben als je je zelf nu recht in de ogen aankijkt en denkt:ik heb toch eigenlijk alles wat mijn hartje begeert?
de weg die je als mens kiest lijkt een onbewuste keuze,maar juist die keuzes zijn achteraf nooit toevallig gebleken en hebben jou tot een bijzonder iemand gemaakt.

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:01

Van al mijn fouten heb ik geleerd. Ze hebben veel pijn gedaan maar zou ik dezelfde wijsheid hebben als ik ze niet had gemaakt, denk het niet (ben ook maar een mens).
En nu ben ik supergelukkig, al 2 jaar lang dus wat maken die fouten dan nog uit?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-02 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:11

Ik zou wel iets anders willen doen. Ik denk alleen dat ik op dat moment toch weer dezelfde beslissing zou nemen. Zelfs als ik zou weten wat ik nu weet.
Denk niet dat ik het anders zou Kunnen doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:15

Sanderijn heeft helemaal gelijk, dank voor deze wijsheden. Goed ook om te onthouden, want als het aan mij lag dan wilde ik vorig jaar het jaar over doen, vorige maand had ik de maand wel over willen doen, vorige week de week, gisteren wilde ik gisteren overdoen en nu zou ik vandaag nog wel een rondje gunnen. Ooit zal blijken waar het allemaal goed voor is geweest... Morgen weet ik of 1 morgen genoeg was.
En ja, ik heb alles wat ik wil.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:17

Ik vind het een beetje nutteloos om daarbij stil te staan,
gedane zaken nemen geen keer, keuzes maak je om een reden.
Ik ben meer bezig met wat nog moet gaan komen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:17

me geborte! hahahahahahhaha nee hoor ik wou dat ik niet zo stout ben tegen iedereen!

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 07:31

idd, Sanderijn heeft gelijk. Met zijn allen zijn we altijd bezig wat we niet hebben, ipv dat we blij zijn met wat we wel hebben. Als je geen fouten maakt, kan je niet leren. Als je geen fouten maakt, zal je ook nooit weten dat de andere manier fout was. En ja: ik heb dingen die ik beter had kunnen doen in mijn leven. Ik kan daar wel een paar blaadjes mee vullen,maar toch: kijk vooruit en leer van fouten.

Mijn moeder heeft ook een geweldige spreuk in de WC hangen:

"Hoe sneller je valt, des te meer tijd heb je om op te staan."

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 07:42

mijn eerste relatie wat een ei... en wat was ikzelf onnozel.
ben teveel in die relatie kwijt geraakt vooral mijn eigenwaarde en dat is het belangrijkste wat er is

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:06

Ach ik heb overal wat van geleerd.
Toch wilde ik dat ik toen ik 15 was toch voor een opleiding in de paarden had gekozen.
maar ach ik ben nog jong en er ligt nog zoveel voor me dus wie weet?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:27

O jee, echt heel veel dingen....ben zo stom geweest in mijn leven en heb spijt van heel veel dingen.

Had ten eerste moeten doorleren en een normaal vakkenpakket moeten kiezen ipv een pretpakket wat toen het makkelijkste was. Dan had ik diergeneeskunde willen gaan doen.

Ten tweede een relatie die ik nooit had moeten beginnen.

En verder de dag dat ik mijn Lotje losgooide en ze het hek inrende en ongeschikt voor de sport raakte....het is nu mijn eigen schuld dat ik sta waar ik sta.........

Als, als, als.............wat een rotwoordje.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:51

Mijn vorige onderschrift ('Als iedereen oprecht was, was er dan nog ellende?') komt uit het liedje 'Als niet als' van Doe Maar & Brainpower. Dat hele nummer staat bol van de opmerkingen in de trant van 'als niet op dat moment... dan was (niet)...'. Stof om over na te denken - of juist liever niet.

Zou eigenlijk niet weten wat ik precies over zou willen doen. Er zijn zoveel kleine dingetjes met grote gevolgen, waardoor mijn leven er heel anders had uitgezien als ik ze anders had aangepakt. Maar ik heb ervan geleerd en het is vast allemaal ergens goed voor geweest. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:55

Ik wil he-le-maal niets overnieuw doen. Mijn leven is op dit moment precies zoals ik het wilde. De dingen die me allemaal zijn overkomen (goed of slecht) hebben me gebracht waar ik nu ben. Ik kan me alleen wel voorstellen dat als mijn leven niet op rolletjes liep of dingen me heel erg tegen vielen/vallen ik zou willen dat ik iets anders had gedaan op een zeker moment. Maar ik kan me niets bedenken wat ik anders had willen doen.

Tja... misschien een dooddoener maar; as is verbrande turf.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:22

Ik heb een aantal motto's in mijn leven. 1 daarvan is: No Regrets. Schitterend liedje en zo waar.
Ik heb wel spijt van dingen die ik gedaan heb, maar het mag nooit nooit nooit mijn leven beheersen. Ik ben er nog lang niet en ik moet nog zo ver, waarom zou ik dan nu al spijt gaan lopen hebben? Er zijn dingen die ik graag anders had willen doen, maar ik had de keuze op dat moment niet, mezelf voorhouden dat het anders kon en kan lost niets op. En gelukkig maar!
Zo had ik heel graag Hamara nooit verkocht, of iig niet aan een handelaar. Maar dat was mijn keus niet op dat moment. Mijn vader zegt achteraf ook dat hij het anders had willen doen. Maar achteraf geklets maakt het niet beter. Ik heb er van geleerd en ik weet dat ik de dingen meer moet waarderen, geen spijt moet hebben van mijn keuzes, 'cause one day i'll just be fine.
Er is een ding dat ik nog steeds wil veranderen en liever gisteren dan morgen: ik wil een beetje meer zelfdiscipline krijgen. Ik ben (vind ik zelf) echt een varken soms, dat moet veranderen. Mijn voornemen is altijd: morgen. En om er dan maar weer een wijze uitspraak bij te halen: morgen, immer morgen. Of te wel: van uitstel komt afstel en morgen... tsja, dan is er weer een dag en dan kun je het opnieuw proberen, maar dan moet je vandaag beginnen.
Wijze woorden, nu nog wijze daden!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:28

Ik heb o.a. spijt dat ik mijn schooltijd nogal verpest heb, als ik dat kon terugdraaien... nou ja ben toch nog wel aardig terecht gekomen maar er is nog zoveel wat ik graag wil doen/leren.

En verder heb ik genoeg fouten gemaakt, net als de meeste mensen, maar daar leer je van en je wordt er sterker van. Ik ga er maar niet teveel bij stil staan en probeer me meer te richten op de toekomst. En vooral om per dag te leven, er weer iets van te maken, iets wat me nog lang niet altijd lukt. Carpe diem!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:35

Heb van sommige dingen inderdaad spijt, of zou willen dat ik ze van tevoren had geweten. Maar of iets daardwerkelijk zou willen overdoen? Op sommige dingen heb je geen invloed, of lopen zoals ze lopen. En ik ga helemaal met Sanderijn mee, sommige gebeurtenissen hebben mij gemaakt zoals ik ben. Je moet overal je les uithalen, het hele leven is voor mij één grote leerschool. En als je dan zo terugkijkt heb ik eigenlijk nergens spijt van of zou ik over willen doen, want dan zie ik hoe ik ben gegroeid. En dat vind ik prachtig.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:56

Er zijn een aantal situaties waarin ik zou willen dat ik had geweten wat ik nu weet, want dan had ik ze anders aangepakt. Maar als ik ze met dezelfde wetenschap weer zou moeten doen zou ik waarschijnlijk ook weer dezelfde keuzes maken.

Er is maar 1 dag die ik, als ik zou kunnen, overnieuw zou willen doen, en dat is de dag dat Rio is gestorven. Dat was een stom ongeluk, en het had net zo goed op een ander moment kunnen gebeuren, dat weet ik ook wel. Maar toch blijft het knagen... Ik had eigenlijk een afspraak bij mijn trainer die dag, maar heb dat verzet omdat ik weer braaf mijn studie op wilde pakken, en heb dus de hele dag in de collegebanken gezeten. Ik was half ziek en dus heel moe toen ik thuiskwam. In plaats van meteen naar stal te gaan, zoals ik normaalgesproken altijd doe, ben ik op aanraden van mijn moeder eerst nog even gaan slapen en wilde na het eten Rio gaan rijden. In die tijd is het dus gebeurd.

Als ik gewoon naar mijn trainer was gegaan die dag, was ik om half 5 al weg geweest met hem. Dan was ik thuis gebleven die dag en was hij 's morgens er langer uit geweest, waardoor hij mogelijk minder fris was geweest waardoor hij heeft gereageerd zoals hij heeft gereageerd. Als, als als...

Op het moment dat je een keuze maakt doe je meestal wat jou op dat moment het beste lijkt. Ik ken geen mensen die zichzelf bewust in de vingers snijden. Achteraf zeg je dan vaak, had ik maar... maar je kunt je beter richten op wat is dan op wat zou.

Nog zo'n dooddoener, maar hij is hartstikke waar: je kunt beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je juist niet gedaan hebt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:30

Tuurlijk zijn er dingen waarvan ik denk "had ik het maar anders gedaan". Een ex met losse handjes is niet handig. Aan de andere kant heeft het me wel op een bepaalde manier gevormd, al was het hard, echt kei- en keihard.
M'n studie is ook zoiets; ik doe er nu 'niets' meer mee. Maar aan de andere kant heb ik er veel van geleerd, en daar doe je natuurlijk altijd wat mee....

Zo zijn er zo veel dingen, waarvan je aan de ene kant zegt "had ik maar... " maar die aan de andere kant blijkbaar hun nut hebben gehad....

Ik denk dus niet dat ik iets over wil doen. Just go with the flow, het zal z'n nut wel hebben.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:30

Hetgene waar ik het meeste spijt van heb: Loki verkopen. Ik wou zo graag dat ik dat kon terugdraaien. Maar hier heb ik wel ontzettend veel van geleerd.

En mijn studiekeuzes. Ik ga nu alweer voor de 3e keer naar een eerste klas.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Googlebot, SemrushBot en 11 bezoekers