rijjasje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

rijjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 21:18

ik ben van plan een nieuw rij jasje te kopen
ik heb nu een hele gewone, maar ik wil graag een wat mooiere kopen
welk rijjasje hebben jullie, en wat bevalt dan heel goed?

Afbeelding

deze lijkt mij wel heel erg mooi, dit is de kentucky concours.
"Luxe rij-jas waarin een topruiter (uhum Schijnheilig ) zich thuisvoelt. Lang model. Geheel elastisch. 95% scheerwol."


Afbeelding

en deze vind ik ook wel leuk, de pikeur diana.
"Een zuiver scheerwollen rijjas. Zeer elastisch. 95% scheerwol. Lang model met in de achterzijde plooien."


wat vinden jullie hiervan, en welke hebben jullie en bevalt goed?


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 23:17

welke van deze 2 vinden jullie mooier?
zijn er ook bokkers die ze hebben?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:31

De jassen met wol zijn een ramp, want die kan je niet uitwassen of niks, die moeten naar de stomerij!!!!!
Ik heb een Eurostar Diana, donkerblauw, een relatief goedkope jas, maar die mag je dus gewoon in de wasmachine knikkeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:07

Ik heb nu een heel mooi jasje van Frank Sommer. Het is donkergrijs en de kraag en klepjes vd zakjes zijn bewerkt met een ruitpatroon in een vage kleur zalm/zachtgeel. Een soort "open raster". Het is echt heel chique. Toen ik het zag hangen vond ik het iets te snel, meer voor een springruiter, maar toen ik m aanhad Kwijl Heel kek dingetje Haha!
Hij is niet van wol, en afgelopen weekend merkte ik dat dat ook stukken scheelt in de warmte. (Maar ik knikker hem nog niet in de wasmachine)


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:32

Ik heb een pikeur jas die ook gewoon gewassen kan worden. Toch durf ik het niet aan en gaat hij naar de stomery mij een te duur jasje.

Ik weet niet of je springt? Ik heb ook het lange model super jasje maar met springen is hij eigenlijk te lang en zit hij in de weg. Mijn volgende wordt dus een korter model.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:45

Ik heb een jasje van pikeur, en eentje van Schumacher. Vind ze zelf heel mooi, de Schumacher heeft een hele mooie kraag. Ehh de prijs? Weet ik niet meer, de Schumacher was wel meer dan 600 DM.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:21

Heb nog mijn Pikeur jasje van de periode dat ik nog wedstrijden startte, inmiddels is ie meer dan 15 jaar oud en ziet er nog als nieuw uit!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:28

Pikeur, lang model, inderdaad niet handig met springen. En inderdaad altijd naar de stomerij.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 12:31

Ik heb de Pikeur Diana. Ik vind het een heel fijn jasje. Ik vind het met de hitte wel meevallen, die 5 minuten in zo'n jasje houd je wel uit.
Ik wil eerst een Eurostar(type weet ik niet meer, maar hij was niet zo duur), maar toen ik hem ging passen, zat het voor geen meter. Conclusie, ik moest een extra lange hebben. Dat werd dus de Pikeur Diana in extra lange uitvoering. Ze kosten wel een rib uit je lijf, maar dan heb je ook wel wat.

faithfull

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 12:51

die van mij lijkt heel erg op de onderste, hele fijne rijjas

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 13:54

Ik heb een eurostar Ellen (mag volgens logo niet gewassen worden) en gaat zo de handwas in.
Verder heb ik die van 45 euro van Divoza (in de aanbieding 35 euro, voor regenachtige dagen toen ik m'n Eurostar nog niet durfde te wassen).
Beide blijven mooi met wassen, qua kwaliteit van stof geen verschil en qua pasvorm ook niet. Alleen vielen de knopen bij die van Divoza er spontaan af toen ik de eerst e keer er mee reed. Gelukkig heb ik ze nog, zelf later beter aangezet.
Ik heb hele lange armen, dus beide rijjasjes hebben eigenlijk te korte mouwen, maar de eerste jury die daar over gaat zeuren moet ik nog tegenkomen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:14

Het merk van mijn jasje is MAMA.

Mijn moeder is coupeuse en heeft zelf een jasje voor mij gemaakt. Nagemaakt van een heeel duur Engels jasje (had mijn schoonzus).
Het is wel officiële stof voor rijjasjes (kan je bij ons in de stad kopen) en hij heeft een fluwelen kraag en fluweel op de kleppen van de zakjes. Verder is het jasje dubbele splitten aan de achterzijde, zodat je jasje mooi over je zadel heen valt.
Mijn moeder heeft ook een eigen label, en dat heb ik aan het rechterzakje laten zetten.
Het is wel leuk, want iedereen vraagt wat voor merk jasje ik heb en waar ik dat heb gekocht. Als ik dan zeg dat mijn mama hem heeft gemaakt, slaan ze stuk voor stuk achterover.

Toos paardloos

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 15:46

een lang jasje lastig met springen?
heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk.... Verward

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:01

Chrissie schreef:
een lang jasje lastig met springen?
heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk.... Verward


Lijkt me wel logisch, omdat je bij het springen dan iedere keer op je jasje zit, als je een lange hebt.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 19:30

kan er nog steeds niet bij Verward

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 19:44

ehm, ga ns met een gewone lange jas springen. merk je t wel. of met een trui die over je kont valt.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:37

mijn moeder heeft zo'n kentucky, heeeel mooi! ik heb ook een mooi jasje (al zeg ik het zelf), maar een iets goedkopere. hij is van horka ook met zo'n randje iets boven je kont Clown en best luxe Tong uitsteken

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:55

ik vind de pikeur diana opzich heel mooi
maar dat verschilt voor iedreen
ik vind in iedergeval de diana het mooist

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 22:11

Zep start jij in een grijs jasje dan? Is dat jullie verenigingstenue? Anders moet je toch in zwart of blauw starten?

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:21

Ik heb een horka jasje, type weet ik niet.

Op het etiket staat dat ik hem zelf niet kan wassen, nou gewoon in de wasmachine, koude wolwas en de knop behoedzaam en nog geen problemen gehad.

Sprakeloos

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:51

fabienne schreef:
Zep start jij in een grijs jasje dan? Is dat jullie verenigingstenue? Anders moet je toch in zwart of blauw starten?

Met open concoursen hoef je toch niet in verenigingstenue? Dat is volgens mij alleen met kringconcoursen zo...

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 11:12

ik heb een heel goedkoop jasje van miss etam (?) was 35 gulden ofzo
zelf heb ik daarvan die gewone zwarte knopen vervangen door zilveren en er nog 2 op de mouwen en bij de split gezet
lijkt net een echt wedstrijdjasje...je ziet er helemaal geen verschil in

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:16

Nee Kitty, je moet ten allen tijden in je verenigingstenue starten, op elke officiele wedstrijd. Alleen in de klassen Z mag je zelf kiezen: verenigingstenue of zwart of blauw. Kijk maar in het wedstrijdreglement.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:11

Ik heb een Pikeur model Diana.De Kentucky-jasjes die ik gepast heb waren allemaal te breed en te wijd van boven en daarom heb ik de Pikeur gekozen want ik ben niet zo breed boven mijn middel. Ze zijn inderdaad wel duur maar ik ben wel van plan hem later veel te gebruiken (nu rijd ik alleen nog maar een paar keer per jaar wedstrijdjes op de manege).
Volgens de vrouw in de winkel moet ie wel naar de stomerij als hij vies is, ik heb er ook altijd een kledinghoes omheen en draag hem alleen pal voor de wedstrijd en erna trek ik hem meteen weer uit.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, IASCrawler, Nicollevs en 6 bezoekers