Greg doodziek...:( UPDATE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Greg doodziek...:( UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 00:18

Pff tis me m'n week wel Boos!
Eergisteren is het begonnen, ik kom 's morgens aan om te voederen en Greg (die witte Welsh van me) stond daar als een levenloos hoopje lichaam de darmen uit z'n lijf te spetteren..(letterlijk, het was puur water en spoot een meter achteruit) En tja, als je dan net je VA moet hebben is hij z'n dochter gaan halen in Luxemburg en dan moet je maar eens zo snel een andere vinden als geen van je paardenkenissen opneemt en de gouden gids ook niet in je buurt ligt....Uiteindelijk 1 gevonden en die is dan ook braaf gekomen Haha!
Spuitje gehad, diarree gestopt en alles leek goed te gaan tot zojuist....
Ik ging terug naar de wei om ze van stal op wei te zetten maar Greg was weer zo levenloos en stijf als iets, echter geen diarree nu.
Ik dacht meteen dat ie bevangen stond, z'n houding was er wel naar en dan ben je een heel eind verder van huis..VA weer gebeld die zo lief was om om een uur of half 12 uit z'n bed te stappen en mijn pony te onderzoeken. Zoals het hoort maar ik begrijp dat die man ook wel leukere dingen weet dan 's nachts op staan, toch was ie er binnen het kwartier.
Nu ja, klein onderzoek gedaan (was niet veel licht in de stal...) blijkt meneer een darminfectie te hebben. Valt dus uiteindelijk nog mee als je hoefbevangenheid verwacht.....Spuitjes gehad tegen z'n 39° koorts!!!! en antibiotica enzo en nou komt ie morgen terug voor een uitgebreider onderzoek. Ik ben blij dat dit goed te genezen is als je goede verzorging geeft want die drol van me is uiteindelijk al 18 en ik hoop dat ie nog eens dubbel zo oud mag worden!
Nou hopen dat het snel over is want het ziet er zo zielig uit nu....Branden jullie een kaarsje voor die kanjer Schijnheilig Knipoog
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 31-07-02 15:27, in het totaal 2 keer bewerkt


Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 01:11

Sneu maar gelukkig komt het weer goed, en valt het mee Haha!
Ik kan geen kaarsje opsteken maar ja ik schok een beetje van je bericht toen ik las: Een witte welsh die Greg heet... Zo heette mijn verzorgpony ook en dat was ook een witte welsh en dat was mijn grote vriend, ik durfde het meest van iedereen met hem en deed dat dan ook als enigste. Helaas is ie toen verkocht dit gaf me ff hoop maar dat kan niet als je manneke al 18 jaar is. Geef em een knuffel in ieder geval

Groeten Joyce

Obelix is gewoon stoer!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 01:17

Ik zal heel zeker een kaarsje branden voor je paardje. Ik weet hoe je je voelt. Het is nooit leuk als je paardje ziek is. Hou ons op de hoogte, okee!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 10:05

Ey wat naar Boos!
Veel succes met je paardje

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 10:26

Ben net geweest en hij zag er vrij goed uit. Deze namiddag komt de VA nog een keer en dan weet ik meer van hoe en wat.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:09

Mijn paard had bijna hetzelfde!!! Alleen had zei geen koorts.

Ze had ook waterdiaree en het bleek dus ook een maag darm infectie te zijn na een uitgebreid bloedonderzoek.

Weet jij toevallig hoe het gekomen is??

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 13:43

Manda schreef:
Mijn paard had bijna hetzelfde!!! Alleen had zei geen koorts.

Ze had ook waterdiaree en het bleek dus ook een maag darm infectie te zijn na een uitgebreid bloedonderzoek.

Weet jij toevallig hoe het gekomen is??


Precies weten we het niet, en de VA is nog niet terug geweest nu (komt van de namiddag dus zal het allemaal nog eens uitgebreid vragen)

Afgelopen nacht vertelde hij me dat dit veroorzaakt wordt door bacteries die standaard in de paardendarm/maag zitten. Je krijgt ze niet weg en zolang ze zich koest houden is het ook niet zo erg dat ze daar zijn om het zo te zeggen....Ieder paard heeft ze, de mijne heeft nou (net zoals de jouwe) enkel de pech dat ze zijn "doorgebroken" en hem nou een darminfectie hebben bezorgd...Schijnt goed te genezen zijn met de juiste medicijnen.
Waarom die bacteries nou wél zijn doorgebroken bij hem en bij al de andere pony's die bij hem op stal staan niet kan ik niet juist verklaren..denk dat het te maken heeft dat zijn afweersysteem net nu ietsje lager was en die bacterie z'n kans heeft genomen.

Ik denk dat het zo in elkaar zit, een kwestie van "pech" volgens mij...

Hoe is het trouwens met jou paardje verlopen?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:46

Oef....dat is even schrikken! Gelukkig dat het goed afgelopen is. Verwen haar maar lekker veel deze tijd!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 14:24

Marije schreef:
Oef....dat is even schrikken! Gelukkig dat het goed afgelopen is. Verwen haar maar lekker veel deze tijd!


het is nog niet afgelopen, het begint nog maar net

Maar hij leek me al wat beter dan gisteren in ieder geval, VA heeft nog steeds niet gebeld dus ik weet nog steeds niet meer.....
Ik ben benieuwd wat voor medicijnen ik ga moeten geven en hoe, meneer is erg kieskeurig als het om eten gaat en je krijgt er dus onmogelijk pilletjes en poeders in....Ik denk dat ik ga moeten leren spuiten geven Scheve mond Knipoog

Pfff ik ben zo benieuwd naar wat ie gaat zeggen...(de Va hé)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 15:31

oef, de veearts is net geweest en Greg schijnt al een pak beter te zijn!
Hij moet nog min. een dag of 5 antibiotica krijgen (hoop dat ik dat erin krijg) maar verder waren z'n darmen er schijnbaar al beter aan toe en zijn koorts was ook flink gedaald.

het komt dus allemaal goed en heb me weer teveel zorgen gemaakt Haha!
Die kanjer komt er weer helemaal bovenop en krijgt voorlopig weer rust op de wei (want hij mag wel gras eten zolang het maar geen plat is, en deze wei is net gehooid dus veel haal je daar dan toch niet af)

Z'n mest was ook weer beter dan normaal, hij is terug "levendig" en heeft trek Haha! dus alles is ok! Nou hopen dat dat ook blijft

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:39

Wat een ellende.
Soms helpt het zgn CORY-dieet, da's iets dat kalveren met diarrhee krijgen.
Vraag de va!!
het is een flesje bruin-achtige vloeistof,dat gewoon via de mond (dmv bv spuit) gegeven kan worden.
daarnaast wel gewoon antibiotica geven als de va dat nodig vind.
De oorzaak moet natuurlijk eerst gevonden worden.

Ons (nu enter) friese veulen had het vorig jaar ook, ook heel ernstig.Gelukkig goed afgelopen.Ik duim voor je.

fryslân boppe

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 16:18

warren schreef:
Wat een ellende.
Soms helpt het zgn CORY-dieet, da's iets dat kalveren met diarrhee krijgen.
Vraag de va!!
het is een flesje bruin-achtige vloeistof,dat gewoon via de mond (dmv bv spuit) gegeven kan worden.
daarnaast wel gewoon antibiotica geven als de va dat nodig vind.
De oorzaak moet natuurlijk eerst gevonden worden.

Ons (nu enter) friese veulen had het vorig jaar ook, ook heel ernstig.Gelukkig goed afgelopen.Ik duim voor je.


bedankt voor de tip, als hij een terug val mocht krijgen ga ik daar zeker eens achter horen.
Maar nou is hij al een pak beter en z'n mest is ook weer pico bello dus hij zal nu genoeg hebben aan antibiotica daar hij verder op de moment weer ok lijkt. (komen nog wel enge geluiden uit die buik maar toch al veel beter dan gisteren en daarvoor)

wat doet dat spul dan eigenlijk precies?

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:07

Weet ik niet echt precies, maar het kalmeert de darmen en werkt stoppend. Dus een soort norit.

Fijn dat het beter gaat!!!!

fryslân boppe


angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:33

Ik schrok me dood toen ik die titel zag!Dat lieve Gregje,zo ziek!
Echt goed dat het beter gaat,want hij is al 18,(wel gezond).

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:37

hey..... heel veel succes met greg........ ik zal voor hem duimen dat hij er goed doorheen komt..gr sandra!

keep calm, I'm engaged!!! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, BlueStocking, BS3, Chantalla, gerlindie, Ilayla, jokari, SemrushBot, tijger en 103 bezoekers