Changeren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-01 15:31

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-19 14:37 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 16:41

Het changeren van jou Bram is een vorm van verzet. Op het moment dat hij changeert is hij duidelijk niet voldoende aan je hulp.
Hou je paard goed recht, waarschijnlijk gooit Bram zijn achterhand naar buiten, of zijn schouder naar binnen tijdens het changeren. Hier zie je dus weer het belang van het rechtrichten van je paard Haha! *LOL* Haha! .

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-01 16:43

ja klopt...hij schopt met zijn achterhand keihard tegen de muur of hij komt soms iets omhoog , hij heeft ook helemaal geen ruimte om te galoperen,maar wat kan ik eraan doen verder????

Groetjes ymke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 16:53

Als hij met zijn achterhand tegen de muur aan slaat bokt hij dus ook op je been. Zo gauw als hij dat doet geeft je direct been bij zodat hij weet dat dat geen leuk spelletje is, flink laten galopperen [zzzzzoeffffff *LOL* ]. Hou hem daarin rond en ga niet trekken aan je teugels, blijf alles controleren. Hij moet leren op jou te letten. Waarschijnlijk vergeet hij spontaan te changeren omdat hij vast een beetje overbluft is wanneer je zo kordaat optreedt. Hoe hoger het tempo, des te moeilijker is het om te changeren.
Rij je bram wel voldoende naar voren? Veel paarden worden in een truttig dressuurtempo gereden [onder het mom van 'verzamelen'] wat de gangen zeker niet ten goede komt.
Party!! *LOL* Party!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-01 17:00

Nou dat is het grote probleem dus..ik kan niet doorgaloperen. IK heb 1 x in de week priveles en dan doet ie het 1 keer, dat wordt afgestrafd en dan doet hij het niet meer. Maar ik heb ook 1 x in de week groepsles en dan galopeer je achter elkaar. Je mag wel afwenden maar dan kom je gauw weer achter een andere uit. Ik heb dus geen ruimte om hem weg te kunnen rijden. Als ik voorop galopeer heb ik zoveel ruimte, maar dan zit ik zo weer achter de eerst...help Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 17:07

Het antwoord weet je denk ik zelf al wel: Geen groepslessen meer rijden totdat jij meer controle hebt. Hier wordt Bram niet beter van en jij zit je een uur te ergeren. In dat uur kun je beter voor jezelf rijden op een buitenbaan en als dat niet mogelijk is longeren of desnoods een stukje wandelen. Als je weet dat er situaties zijn die problemen opleveren die je niet goed kunt oplossen ga ze dan vooral uit de weg, zoek het niet op. Zo blijft rijden leuk, en voorkom je een hoop frustraties.