Dit snap ik niet: Baby in auto laten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Dit snap ik niet: Baby in auto laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:27

Dit snap je toch niet Misselijk Frusty Verdrietig . En dan alleen een proces verbaal, ik hoop dat ze geen huisdieren hebben want als ze al zo met hun kind omgaan...

Ook in Nederland vergeten mensen hun baby uit de auto te halen. De politie in Amsterdam heeft dinsdag een baby van de verstikkingsdood gered.

Het vier maanden oude kindje lag in een afgesloten voertuig dat geparkeerd stond op de Nieuwezijds Kolk in het centrum. De buitentemperatuur was op dat moment 33 graden Celsius.

Omdat het kind rood was aangelopen en nergens meer op reageerde, alarmeerden buurtbewoners de politie. Agenten braken de wagen open en koelden de baby met natte doeken tot het kind bijkwam en een normale kleur kreeg. De ouders bleken beiden in een coffeeshop te zitten. De politie maakte proces-verbaal op.
Bron: www.nu.nl


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:29

Zulke mensen moeten ze meteen het kind afnemen!
Hoe durven ze!!!
Net zoals mensen die hun hond in de auto laten met het raam op een kiertje van een cm.
Vinden ze dat normaal of zo!
Bah.....

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:31

Ik weet niet.Ik zou dit toch wel poging tot doodslag noemen. In de coffeeshop moesten ze zeker gaan blowen om ontoerekeningsvatbaar verklaard te kunnen worden?Ik heb dit soort toestanden al vaak gehoord en gelezen, en iedere keer sta ik weer verbaasd met de verklaringen van die mensen. Babies laat je NOOIT alleen achter in de auto.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:34

Ik vind dit soort dingen altijd erg vreselijk...
misschien moeten ze mensen maar wat geschiktheids tests laten ondergaan voordat er besloten word dat ze geschikt zijn om huisdieren en/of kinderen op te voeden....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:37

joostvangestel schreef:
Ik weet niet.Ik zou dit toch wel poging tot doodslag noemen. In de coffeeshop moesten ze zeker gaan blowen om ontoerekeningsvatbaar verklaard te kunnen worden?Ik heb dit soort toestanden al vaak gehoord en gelezen, en iedere keer sta ik weer verbaasd met de verklaringen van die mensen. Babies laat je NOOIT alleen achter in de auto.

En dieren ook niet!
SOms zie je een hele auto beslagen, ramen potdicht zit er een hondje in!

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:38

Jeetje wat verschrikkelijk! Zoiets doe je toch niet, als je ook maar een béétje verstand hebt! Boos!

Gelukkig dat hij gered kon worden, maar wat ik me dan afvraag is, wat er van zo'n kindje moet worden, met zo'n ouders? Moet ie het allemaal zelf maar uitzoeken, of wordt hij net zoals z'n ouders?
Of zouden zijn ouders later grapjes erover gaan maken: "je was toch bijna gebakken geweest, haha"

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:44

Ongelooflijk... Boos!

Dat kind gaat een fijne jeugd tegemoet. Boos!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:47

Sundancer schreef:
En dieren ook niet!
SOms zie je een hele auto beslagen, ramen potdicht zit er een hondje in!

idd,maar toch is daar het nooit een iets ander verhaal. Ik ken mensen met redelijk goeie installaties voor hun honden achterin de stationwagen. Als die met normaal bewolkt weer even de auto stappen om voor de benzine te betalen bij de benzinepomp en de hond in de auto laten, dan begrijp ik dat. Jan kwam gewoon mee uit de auto als dat moest, of het nou 20 graden vroor of 35 graden warm was.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:52

Bah, lekker in de coffeeshop gaan zitten en je kind met dat weer in de auto laten. Ze moesten die mensen zelf eens in de auto laten zitten tot ze buiten westen waren en rood aanliepen en zowat stikten! De vraag is of ze er iets van leren, want als ze zo stoned als een konijn zijn zullen ze het wel als een mega machtige trip ervaren. Bah, dat zulke mensen bestaan zeg...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:54

Lang leve het Nederlande rechtssysteem, je laat je bloedeigen kind zowat doodgaan, en wat doen ze?? Een proces verbaal. Pleur dat hele zooitje toch lekker achter tralies voor een periode, of bind de 'touwtjes' af, zodat ze geen kinderen meer kunnen produceren. Dat soort mensen kunnen gewoon zo'n verantwoorderlijkheid niet aan.

En dan zijn er mensen, die jaar na jaar medische behandelingen ondergaan om een kindje te krijgen, maar het lukt maar niet. Mensen die zoveel aan een kind willen en kunnen geven. En wat doet dit stel? Die laten hun kind gewoon stikken, letterlijk en figuurlijk. Walgelijk. Misselijk Misselijk Misselijk

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:08

Baby dood door uitdroging in de auto

AMSTERDAM - Een jongetje van vier maanden is in de Franse plaats Beauchamp door uitdroging gestorven omdat zijn ouders hem per ongeluk op de achterbank van de auto hadden achtergelaten, zo meldt de Telegraaf.



Het echtpaar, dat in een café werkt, was het jongetje helemaal vergeten uit de auto te halen. Pas toen het tijd werd voor een flesje, kwamen de man en de vrouw achter de dramatische vergissing.

Na ruim 2,5 uur in de volle zon bleek de baby te zijn overleden door de hitte.

Bron: www.nu.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:15

Hoe kun je zoiets vergeten?
Nu zullen ze het iig nooit meer vergeten...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:37

Ik snap uberhaupt niet dat mensen een baby alleen in een auto achter laten, heet of niet heet. Een baby laat je niet alleen, punt. Ja, als 'ie lekker in z'n bedje ligt en je zit zelf een kamer verderop, da's normaal. Maar alleen in een auto? Frusty Als je hoort en ziet wat een maniakken er gewoon loslopen, dan laat je je kind toch niet alleen????
Die mensen weten het leven niet naar waarde te schatten....

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:44

Ja daar snap ik nou geen jota van Verward Hoe kun je nou zo stom zijn om je kind zo lang in de auto te laten (een baby dan nog!!!!) of nog stommer, het gewoon "vergeten" Verward Misselijk Zorg dan optewel voor een babysit ofzo als je wil gaan blowen maar je gaat toch niet zo rond rijden met een kind op de achterbank dat ligt te stikken van de hitte? Geldt ook voor die mensen van het café, zuipen of blowen doe je NIET als je een verantwoordelijkheid dient te dragen tegenover een kind! Doe dat maar in je eigen tijd en dan zoek je een plekje voor je kleine waar hij/zij in goede betrouwbare handen is (of je zorgt voor een BOB)! Jezus je hoort tegenwoordig nogal wat zeg!


Zulke mensen mochten ze van mij toch ook allemaal steriliseren hoor je eigen kind wat gaan liggen vergeten! Lips are sealed

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:45

Hier begrijp ik nu echt helemaal niets van. De ouders niet want die zijn in mijn ogen geen kind waard maar ook de politie niet. In zo'n geval schakel je toch meteen de hulpverlening in. Dit soort mensen heeft duidelijk begeleiding bij het grootbrengen van een kind nodig.

Verder lees ik nergens dat het kind naar een ziekenhuis is gebracht terwijl dit soort situatie's toch echt voor hersenbeschadiging kunnen zorgen. Oververhitting van de hersens is vrij ernstig en baby's kunnen veel minder hebben. Een aangezien het kind al buiten westen was lijkt het me niet echt ondenkbeeldig.

Twee jaar geleden overleed er ook een baby aan oververhitting. Ouders zaten gezellig bij een recreatie-meer en hadden hun baby in de volle zon liggen. Bij vertrek naar huis kwamen ze erachter dat baby niet meer reageerde, kind bleek overleden Huilen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:21

Belachelijk.
Maarrr.... Ik heb vorig jaar precies hetzelfde verhaal gehoord. Ook een baby met ontzettend warm weer in de auto gevonden en ouders zaten in de coffeeshop. Alleen proces verbaal opgemaakt.
Zal het niet een broodje aap-verhaal zijn, in de wereld gebracht om onnozele mensen bewust te maken van de risico's?? Of ben ik naief?

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:04

lis schreef:
Belachelijk.
Maarrr.... Ik heb vorig jaar precies hetzelfde verhaal gehoord. Ook een baby met ontzettend warm weer in de auto gevonden en ouders zaten in de coffeeshop. Alleen proces verbaal opgemaakt.
Zal het niet een broodje aap-verhaal zijn, in de wereld gebracht om onnozele mensen bewust te maken van de risico's?? Of ben ik naief?


Het was vanmiddag ook op het nieuws op de radio dus het zal helaas wel echt gebeurd zijn.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:06

Dan zal het idd wel echt gebeurd zijn. Ik zou die "ouders" Lips are sealed wel eens onder handen willen nemen

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:11

Die mensen mogen ze van mij allebei sterilliseren.
Die moeten echt nooit geen kinderen meer krijgen.
En vergolgens moeten ze die mensen ook een paar uur in de auto stoppen met z'n hitte.

Soms gruwel ik echt van het slappe gedoe van Nl, alleen een boete Boos! Misselijk

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:38

Tja en als je pleegouder of adoptie ouder wil worden word je aan alle kanten door de mangel gehaald. En elke *$^@#&^$idioot die vruchtbaar is kan een kind de wereld zetten! Hoe kan in je hemelsnaam je kind vergeten?

Als ik heel snel een boodschap moet doen (bv even in en uit de drogist vliegen) wacht Robin ook wel eens in de auto. Robin is nu 3 en geeft zelf aan dat ze niet mee wil de winkel in.

Laatst zag ik echter ook -toen ik bij de supermarkt was- een auto naast me en daar lag een slapend kind in, ik gok een jaar of 4.
Wij parkeerden, deden boodschappen en ruim een half uur later nog steeds dat kind en geen papa en mama. Dat vind ik dus wel te ver gaan, stel je voor dat die meid wakker wordt en geen papa en mama ziet, is ze helemaal in paniek! Als je supersnel iets moet doen, oke, maar als je uitgebreid boodschappen gaat doen laat je niet je kind achter in de auto!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

pmarena

Berichten: 48033
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 13:05

Er wordt sowieso vaak erg makkelijk over gedaan als ouders onverantwoord met hun kinderen omgaan.
Soms is voor de hele omgeving van een gezinnetje al duidelijk dat het slecht gaat met de kinderen , maar wordt er ingegrepen ?
Nee. Helaas.

Zo toch ook pas met die vader die dat huis in brand stak met al die kinders erin ?

Verhaal dat ik van mijn moeder gehoord heb :

Toen ik nog een baby of peuter was moest ik natuurlijk wel eens met m'n moeder naar het Groene Kruis-gebouw hier voor een inenting ofzo.

Er was dan ook altijd een ander meisje van mijn leeftijd , en die kwam daar godbetert onder de blauwe plekken , jengelend en zelfs met bloed uit haar oortjes naartoe , steeds dit soort dingen .
Moeder liet haar reglmatig "per ongeluk" van de trap vallen , en iedere keer kreeg ze het kind weer terug....

Uiteindelijk is dat meisje op 5-jarige leeftijd overleden....

Als ik hiervan getuige zou zijn dan zou ik het nooit kunnen laten gebeuren.
Ik kan niet begrijpen dat dit heeft kunnen doorgaan , keer op keer..
Verschrikkelijk !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 17:04

Ik word er niet goed van als ik die verhalen hier lees, zoals sommige mensen met hun kinderen omgaan. en dan durven te huilen als ze dood gaan..... Zwaar straffen die ouders!

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Century, chinnie, M_D_H, Muronia, ontherun, Renee1991, Rose94, spookyskippy en 149 bezoekers