*Kan de hoefsmid nog wachten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 20:38

Ik ben net sinds 6 weken weer bij mijn 3 Yslanders geweest. Vij weken geleden hadden ze al opnieuw beslagen moeten worden (doen we iedere 8 weken). Maar net met hoeven uitkrabben had 1 paard een vooryzer weg en de ander had allemaal scheurtjes in zijn stralen. De hoef was aan de onderkant en ook de straal zacht, maar het stonk niet. Het leek wel gevoelig, want hij trekt normaal nooit terug en nu wel. Met een stukje lopen viel mij geen duidelijke kreupelheid op. Dit paard heeft in oktober een hoefzweer gehad en heeft daarvoor 4 weken op rust gestaan in een weiland en deze hoef lijkt het ergste. Moet ik nu z.s.m. de hoefsmid laten komen of kan het nog wachten? De boer heeft liever nog niet zo veel mensen op het erf, maar als het echt heel erg nodig is moet het kunnen. Wat is jullie mening? Groetjes van Heleen.


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:53

Laten komen!!! De gezondheid van je paarden gaat toch voor alles???

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 22:56

tja dat zeg je wel Carola, maar denk ook ff aan de andere dieren.
ze heeft het over de boer, dus zal het niet haar familie zijn of wat dan ook.
de boer is de baas maar als het echt nodig is zal het toch wel mogen van de boer.
het gaat om de mkz bestreiding dat er zo min mogelijk mensen mogen komen.

ik had geluk, de dierenarts was net geweest, had klein probleempje bij hoef dat was verholpen en inenten en chippen ed.
wat mijn geluk niet was was dat de fysio nog weer moest komen (was al geweest maar moest nog een keer weer komen) en de hoefsmid moest er rond die tijd (voor de stand still dus!!!) eigenlijk ook al bij komen.

het is nu 4 weken na het laatste mkz geval, er mag weer veel, ik ook met mn pony van het erf af (pas sinds deze week) en de hoefsmid komt volgende week, het kan echt niet meer.
het moest gewoon en daarom heb ik vandaag gebeld en hij komt maandag al.
maar haar hoeven zien er niet uit, hoefijzers glad, de hoeven er als het ware erover heen en de ene zat een beetje los maar weer niet zo los dat het er zo afging of af kon trekken maar wel los, te lang en scheuren, maar het mocht niet eerder!!!!!!!.

dus blij dat hij maandag al kan komen, het eerste de beste dat hij kon heb ik aangegrepen, spijbel wel een paar uurtjes van school, als ik tot een tijdstip moet wachten tot wanneer we beide konden dan zou ik nog lang moeten wachten.
kweet niet of ik weer hoefijzers laat zetten, maar aan de hoeven zelf moet ook veel gedaan worden dus heb ik als de hoefsmid er al is en bezig met haar is volgens mij nog tijd genoeg om er over na te denken, hihi.

_________________
Je bereikt met je paard meer met liefde en geduld dan met een zweep en sporen ed.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chrystal-gek op 2001-05-27 22:55 ]</font>


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 14:24

nou ik heb hetzelfe gehad. mijn pony moest eigenlijk in aprilal nieuw beslag hebben maar vanwege het mkz heeft hij ze pas vorige week maandag gehad. als gevolg dat er achter geen ijzers meer onder konden omdat de hele hoefwand weg is/ was. ik sta ook op een boerderij en omdat dit echt spoed was mochte r toch een smid bijkomen. maar goed ook want een paar dagen voordat de smid kwam was die in een keer heel erg kreupel. nou niet meer gelukkig Pling Pling Pling Pling was gewoon toe aan de smid.

Love the life that you live, live the life that you love

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 14:36

Heleen,
Mag je van de boer ook niet naar de hoefsmid toe (mits je goed ontsmet natuurlijk) of kun je afspreken dat de hoefsmid bij de buren komt of aan de weg blijft staan of zo?
Bel hem gewoon op en vraag hem wat hijzelf het beste vindt. Jullie zijn ongetwijfeld niet het eerste geval in zijn klantenkring waar hij eigenlijk niet ''welkom'' is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, DotBot, germie, MerleSimone, Natashaa, paljaslaura, rollyjogered en 23 bezoekers