boek met ruiter routes in nederland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

boek met ruiter routes in nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 12:20

ik rij af en toe op een paard van iemand anders alleen altijd dezelfde rondjes.
Nou heb ik gehoord dat er iets van een boek moet bestaan met ruiterroutes door nederland of van een bepaald gebied net als fietskaarten. Waar kun je deze kopen of van internet afhalen?

Ook vraag ik me af waat jullie de informatie vandaan halen waar wel net niet een ruiterbewijs verplicht is, waar je op het strand mag rijden in de zomer enz. Weten jullie dit gewoon via via of hebben jullie dit schriftelijk.

Ik wil dit nl graag weten, want hier in ong. bergen zegt de een dat je na 19 uur 'savonds wel op het strand mag zomers en de ander weer niet. Verward

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 12:35

Wanneer je wel en niet op het strand mag kan je zien bij de strandopgang daar hangen borden. Volgens mij mag je vanaf 1 april tot en met 1 oktober het strand niet op.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 12:39

je mag dan wel het strand op maar om bepaalde tijden volgens mij voor zonsopgang en na zonsondergang (dus als het donker is:P)maar dat weet ik ook niet zeker hoor.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:11

Zal geen ik boek zijn denk ik. In houten zijn de afgelopen jaren alle paden verdwenen om een of andere vage reden.

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:48

In de achterhoek en overijssel bestaat wel een boek met allemaal routes van de srr.
Misschien dat dit voor Noord-Holland ook bestaat??
Wij hebben dit boek dus voor de achterhoek en overijssel. Dit hebben we besteld bij de srr.
Kijk eens op hun site

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:55

Ik heb laatst een kaart besteld bij staatbosbeheer, daar staan wandel, fiets en ruiterroutes op. www.staatsbosbeheer.nl

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 16:13

bedankt voor de info en ga er gelijk mee aan de slag.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 19:34

Sinds wanneer geeft de SRR dergelijke boeken uit? Zal waarschijnlijk wel een inkoopproduct zijn en waarschijnlijk weet ik ook wel waar het vandaan komt.
Hier in het zuid-oosten zijn tegenwoordig kaarten te verkrijgen met doorgaande routes erop. Niet dat ze de mooiste omgevingen hebben genomen, maar een goed begin is het wel, zeker gezien de omvang van het gebied.
De algemene ervaring binnen de NVVR is dat als je ergens wilt gaan rijden je het beste te voren kaarten van dat gebied kunt inslaan en deze beoordelen op routes en mogelijkheden.
Ruiterbewijs is, voor zover ik weet, alleen op de zuid-oost veluwe verplicht maar de SRR zal dit je graag vertellen, ze zijn er apetrots op dat ze het voor elkaar hebben.
Bij het strand staan inderdaad altijd borden met tijden wanneer het mag en wanneer niet. Bovendien, als je je netjes gedraagt zul je niet zomaar weggestuurd worden als je buiten de toegestane tijden op het strand bent, ligt er natuurlijk ook aan hoe druk het is.