smakken tijdens het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
smekkie
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-07-02

smakken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 21:57

Mijn kwpn ruin heeft de rare gewoonte om in ieder geval tijdens het losrijden te "smakken". Hij klappert met zijn onderlip vooral als hij gaat
schuimen. Het is de ene keer erger dan de andere keer en soms zelfs helemaal niet. Ik ben er nog steeds niet achter waarom hij dit doet en hoe ik dit kan voorkomen. Is er iemand met dezelfde problemen...?

Groetjes "Smekkie"


marretje
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 22:20

hoi

Heb je er last van, als je aan het rijden bent??
want het hoeft niet speciaaal een probleem te ijn hoor. Voor sommige paarden is dit gewoon een gewoonte en kan niet meer zonder. Net zoals een rook verslaving ongeveer. ik zou het maar laten zoals het is als je er geen last van hebv.

xx marloes

Je zult naar je paard moeten luisteren, en je paard moet leren dat hij naar jou kan luisteren.

pmarena

Berichten: 48051
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 22:26

Vandaar ook je naam Lachen ?

Hoeft niks te zijn , misschien staat z'n gezicht zo gewoon makkelijk ? Haha!
maar dit zie je ook wel eens bij paarden die het bit teveel vastklemmen in de mond , doordat het bv. niet netjes op de juiste hoogte in de mond hangt.

Heb je daar al naar gekeken ?


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:22

marretje schreef:
hoi

Heb je er last van, als je aan het rijden bent??
want het hoeft niet speciaaal een probleem te ijn hoor. Voor sommige paarden is dit gewoon een gewoonte en kan niet meer zonder. Net zoals een rook verslaving ongeveer. ik zou het maar laten zoals het is als je er geen last van hebv.

xx marloes


een rookverslaving lijkt me trouwens wel ernstig hoor Haha! Knipoog

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 10:43

hoi, Hij heeft dan respect voor je. Ik doe aan PNH (parelli Natural Horsemanship). Ik absoluut neit erg. Wees er maar blij mee. Mijn paard heeft nog geen respect voor me. Ik kan hem nog niet buitenrijden.

keep your head up

``jane

Berichten: 16
Geregistreerd: 22-07-01
Woonplaats: omg. Rotterdam

ontspannen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:19

Ik heb me juist laten vertellen dat dat goed is, dat ie dan heel ontspannen is.

Ik kende wel een paard die zn tong aan de zijkant eruit liet hangen (zag er errug grappig uit *LOL* ) maar die zette weer het bit vast, wat minder was.

Smakken is volgens mij dus een goed iets..

GR. Jane

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:12

Lees een monty roberts-boek: smakken en klapperen met de onderlip betekend dat ie wacht op jouw commando's, hij wil voor je aan het werk! Lucky you!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:17

Nou kijk heb je ook nog een werkwillig paard ook!
En ''Jane: Dat van de tong dat doen wel meer paarden een paard van een kennis doet dat heel erg en echt altijd, dat is nog wel een beetje eem probleem want dat is nou niet iets wat jury's graag zien.

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:27

Die van mij gooit zijn tong zo af en toe flink naar buiten, maar luistert dan echt niet minder naar me, sterker nog;hij doet het het ergst als ie geheel ontspannen aan de teugel gaat lopen. Als je graag wedstrijden wil doen kan je je paard laten wennen aan zo'n tonglepel. Het is wel tegen de natuur in, maar kan verder eigenlijk weinig kwaad, maar het houdt wel die lap binnen boord.

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 11:39

Als ik bij Gabber het hoofdstel in heb hangt zijn tong er al een heel eind uit en dat blijft ook zo tijdens het rijden. Gelukkig pakt hij het bit niet vast en hij wordt er ook niet vervelend van. Het is eigenlijk alleen een grappig gezicht.
Over dat smakken, ik was Gabber gisteren aan het longeren en toen hij begon te schuimen zag ik voor het eerst dat hij ook ging "smakken"! Goh, heeft hij nou dan respect voor mij?

Tandartsassistente met veel plezier!
Het ga je goed Gabber Verdrietig

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 15:21

Ja! Let ook maar op het oortje aan de binnenkant! Dat staat waarschijnlijk constant op jou gericht. En wil ie ook met zijn neus naar de grond? Dan wil ie naar je luisteren en wacht ie op zijn volgende opdracht.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 15:42

dit is toch geen probleem?

Amor Vincit Omnia

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 15:55

Jerai gaat altijd smakken vlak voordat ze loslaat, ze heeft aan het begin nogal de neiging om alles weg te drukken en erg gespannen te zijn, als ze dan loslaat en ontspant begint ze te smakken, heel vaag. maar als je er verder geen last van hebt maakt het volgens mij niet uit.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lizenlotte, OmgiliBot, Waidida, xxxmh en 55 bezoekers