Zaterdag gechipt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-01 08:50

Komende zaterdag komt er een "chipper" bij de vereniging en dan wordt Muzefee alsnog gechipt.
Wat ik mij afvroeg is: mag je wel rijden na het chippen? Ik meende dat ik gehoord had dat je paard na het chippen 24 uur op rust moet staan omdat de chip anders door het lichaam kan gaan zwerven... ofzo...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 09:02

Ze moeten minstens 24 uur op stal of in een kleine ruimte zodat ze zich niet te veel gaan bewegen om 'zwervende chipjes' te voorkomen.
Succes,
Groetjes Petra

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 09:05

Er word inderdaad geadviseert dat het beter is om 24 uur niet te rijden....dat ze vooral de nek niet mochen spannen, anders kan die eruit gaan, of inderdaad gaan zwerven Pling
Maar volgens mij hoeven ze niet op stal hoor Scheve mond\ .....

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 10:10

Nee. gewoon één dagje niet rijden, en de dag erna een beetje rustig aandoen. Ze mag best het land in hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 10:41

De mijne zijn na het chippen gewoon het land in gegaan hoor! De dag erna heb ik ze ook in het land gegooit. De dag daarop heb ik wel gereden maar niet echt ''rond'' dat werd mij de eerste dagen ook afgeraden.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-01 10:46

Ik ga zondag lekker een rustig buitenritje rijden en maandag toch maar weer naar de springles...
Zaterdagochtend wordt ze gechipt, dus ik denk dat maandagavond springles toch wel moet kunnen... Toch?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 10:49

ja, dat kan wel! makkelijk! na het chippen van het hickebeest, was ik na 25 uur alweer aan het rijden! Party!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 11:49

Ik weet nog dat Pie gechipt werd. Tijdens dat hij daar stond, stond drie meter verder een hengst een tapdanser te imiteren, maar Pie was totaal niet onder de indruk, ook van het 'spuitje' niet.
Ik was onder het zadel naar de manege gekomen, kon niet anders, en moest ook weer onder het zadel terug. Dat was geen probleem, zolang ik hem aan een 'lang teugeltje' terug reed. Tuurlijk *LOL* *LOL* *LOL* !!
Een paar seconden nadat we de weg op waren om terug te rijden, reed er een auto van achteren langs ons heen. Nooooooooit een probleem met Pie, is redelijk verkeersmak. Maar nu Verward Hij sloeg op hol en ik twijfelde echt: moet ik nu die hals omtrekken zodat ik hem in de berm stil krijg? Dan hoop ik toch dat die chip blijft zitten en dat Pie houdt van skiën *LOL* (berm was glibberzooi).
Ik koos voor de tweede optie: gebroken lijnen (stuk of vijftien) rijden op de harde lange weg en hem op die manier proberen rustig te krijgen. Het is een rustig landelijk weggetje, en op dat moment was er verder geen verkeer.
Het is me gelukt om hem terug te krijgen, maar daarna stappen aan een lang teugeltje? Nee dus, hij bleef een dondersteen Extreme duivel !
Gelukkig zijn we wel in stap veilig thuis gekomen.
Het chippen zelf deed Pie eigenlijk niets, ze schijnen het nauwelijks te voelen. De meeste paarden waren wat onrustig omdat er meerdere paarden stonden en ze natuurlijk aanvoelden dat ze nu niet gewoon opgezadeld zouden worden of zo. Maar na het chippen stonden ze meestal nog te wachten met zo'n blik: "Er zou toch wat gebeuren? Nou, kom maar op?"
Voor je het weet is het voorbij.
En je leven ook, als je er niets mee doet Pling ?
Doei! Dorine.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 12:50

Lottie had er ook totaal geen probleem mee hij heeft de eerste 2 dagen in het land gelopen en de 3de dag (voor m'n eigenzekerheid) heb ik een staprit aan een lang teugeltje gemaakt en na 4 dagen weer opgepakt.
nooit ergens last mee gehad