[FOTO] Equine in Black & White

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

[FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:17

Het leek me leuk eens wat van mijn paardenfotografie van 2011 op bokt te gooien, maar het is nog wat te vroeg voor een volledig jaaroverzicht.. wie weet valt er nog sneeuw in december :D

Dus dan maar een selectie van allemaal Zwart & Wit - beelden.
Het is (nog?) niet een echte serie, dus meer als afzonderlijke foto's bedoeld. :)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7.Afbeelding

8. Afbeelding


Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:20

Hele gave foto's! Ik ben echt weg van de eerste 2, met name de 2e. De zachte sfeer trekt me heel erg aan, lensflare past er ook goed bij :j
3e foto had ik zelf iets meer hoofd willen zien, ik vind hem nu iets te krap uitgesneden.
4e foto vind ik te hard, en er zit iets vaags aan de onderkant, vind hem iets té zwart-wit.
5 vind ik dan wel weer prachtig, had zelf íets meer contrast gedaan maar verder hele gave foto.
6e, 7e en 8e vind ik ook teveel zwart wit. Vooral op 7 lijkt de hele foto overbelicht en kun je niet meer goed zien wat er gebeurd.

Eerste 2 zijn echt geweldig <3



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:21

1, 2 en 5 vind ik echt practig! De rest spreekt me niet zo aan. Leuke compositie!

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:35

Onwijs gave foto's. Lekker anders, aparte uitsnedes. Ontzettend leuk, blijf je naar kijken. Mooie zw-omzetting ook. _/-\o_

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:38

Nikki, hoe doe je het toch? :oo
Ze hebben allemaal een eigen aparte sfeer.
Kan er niets negatiefs aan opmerken, vind het gewoon echt hele mooi platen. :+:

Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:16

Prachtige foto's, kan er niks anders van maken!

Heel knap vastgelegd, net even iets anders dan wat je hier veel ziet op bokt, chapeau!

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:19

Toch echt wel hele mooie platen. Het lijkt echt wel op een serie.

Foto 2 is echt heel gaaf! Dit is niet meer normale paardenfotografie maar kunst!

Prachtig.

L2+2

PuurxNatuur

Berichten: 2975
Geregistreerd: 12-03-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:53

De 2e is gewoon bloedmooi!

Ahh ik kan alleen maar zeggen:

Dank u dat ik deze foto mocht zien..

Amen! _/-\o_

* sorry moest gewoon even :o *

Kimmes <3

LisaDijk

Berichten: 3684
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:12

Eerste 5 zijn echt heel netjes :j
De laatste 3 vind ik gelijk weer helemaal niets, te fel, nr 6 oogt niet scherp of is een enorme crop.
7e vind ik de compositie niet mooi gekozen, te veel van achter, te laag en te scheef.
En de 8e ja, hij is grappig maar meer eigenlijk niet.

Maar de 1e vijf zijn erg mooi gedaan :j heb je dit zo van te voren ook bedacht om te fotograferen? of heb je deze foto's achteraf zo bewerkt/gecropt?

Ook jij maakt straks de mooiste paardenfoto's!
Kijk snel op: www.horsephotoexperience.com

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:58

Prachtig de 2e en de 5e. _O_ Die zou ik zo aan de muur hangen! Wauwie!


boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:18

LisaDijk schreef:
Eerste 5 zijn echt heel netjes :j
De laatste 3 vind ik gelijk weer helemaal niets, te fel, nr 6 oogt niet scherp of is een enorme crop.
7e vind ik de compositie niet mooi gekozen, te veel van achter, te laag en te scheef.
En de 8e ja, hij is grappig maar meer eigenlijk niet.

Maar de 1e vijf zijn erg mooi gedaan :j heb je dit zo van te voren ook bedacht om te fotograferen? of heb je deze foto's achteraf zo bewerkt/gecropt?

Hier ga ik in mee :j

Die 1e, prachtig! +:)+

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:20

Wow, super! 1, 2, 5 en 6 mogen hier aan de muur. Echt knap!

~You are the reason I survive, the why and wherefore I'm alive. You are my diamond in the Sky~
~The purpose of life is to fight maturity~

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:00

Ik vind ze niet mooi bij elkaar passen, ookal is het geen serie, het is moeilijk om ze niet zo te beoordelen zo onder elkaar en allemaal zwart-wit ;)

De laatste 3 doen pijn aan mijn ogen hihi zo fel! ik vind de eerste paar foto's een stuk fijner en zachter!

Leuke en unieke uitsnedes!

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

Venix

Berichten: 1747
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: where the heart belongs ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:05

WAUW. <3 Stuk voor stuk prachtige foto's!
Ik ben fan! _/-\o_

Ikmisjezo Y;( ;(
Those we loved but lost are no longer where they were
but are always where we are.. ♥

Loontje_

Berichten: 1760
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: de Wijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:21

Super zeg! Vaak spreekt zwart-wit me niet aan maar deze reeks vind ik erg mooi :)
1 & 5 zijn mijn favo's :j

.ღ. Mijn Facebook Pagina :) http://www.facebook.com/LioneBakkerPhotography .ღ.

zoofje

Berichten: 685
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: 't gooi

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:48

wow, super mooie foto's! 1 en 6 vind ik het mooist

Tivoli Tivoli Tivoli

_Tien_

Berichten: 1772
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:23

Wauw Nikki, wat gaaf! :wow:
3, 4 en 7 zijn mijn favorieten, maar ze zijn allemaal prachtig :j +:)+

Let it goooooo - prinses Elsa

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:51

wow prachtig! kan er niets anders op zeggen!!

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

mowgli7
Berichten: 1414
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:46

7 spreekt mij het meeste aan, ik zou echt trots zijn met zown foto van mij en mn knollie.

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:06

Wauw prachtig! Ik vind de composities echt heel mooi.

http://www.demestkever.nl/

We'll run wild
We'll be glowing in the dark


Y;(

Britt_S

Berichten: 1887
Geregistreerd: 14-06-10
Woonplaats: Goirle

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:12

waaouw! ik vind 2 en 5 heel aansprekelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:06

Bedankt voor alle superleuke reacties, maar ook voor de eerlijke meningen en input natuurlijk!
Leuk om te zien hoe smaken kunnen verschillen.

Grappig Marit, Lisa en Diaz, dat dat jullie allebei de laatste 3 niets vinden. Zelf vind ik 7 nog wel fijn, maar het contrast met de zwarte foto's is misschien ook wel erg groot. Foto 6 en 8 doen mij persoonlijk ook erg weinig, maargoed, beetje experimenteren he :D En dan is het toch goed om erachter te komen dat nummer 6 door sommigen weer wel specifiek genoemd wordt op positieve wijze.. grappig! Zelf vind ik de zwarte serie ook prettiger kijken (zonder oogpijn te krijgen :P ), en foto 2 en 4 erbij dan, maar die hebben ook een veel minder hard contrast.

Lisa, bijna vergeten, maar nog even antwoord op je laatste vraag :D Het was in eerste instantie niet bedoeld om een directe zwart/wit serie te maken, maar wel om wat meer te experimenteren met de eeuwige 'Blackfoto's' ;) Foto 1, 2, 3 en 5 zijn dan ook op dezelfde dag gemaakt. Foto 4 was ook bewust wat 'experimenteel', dat was Vavesta tijdens de Loonse & Drunense duinen shoot haha. En foto 6 ook, alleen is die achteraf gewoon bewerkt en absoluut niet bewust op een bepaalde manier genomen om eerlijk te zijn :o Foto 7 was weer bewust wat 'creatief' omdat ik wist dat het model graag een aparte foto wilde van haar en fjordlief samen. Foto 8 is ook tijdens de LDDmeeting, Jauke, en dat is ook achteraf wat bewerkt en niet bewust zo genomen.
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 12-12-11 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reclame uit bericht gehaald

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:31

Fijne foto's! Interessante composities & uitsnedes. +:)+

Foto 1: vind ik een mooie foto, maar hij is wat 'braafjes'. Paard had misschien net wat lichter gemogen om er nog iets meer uit te springen. Houding van het dier komt wel mooi uit zo en je aandacht gaat meteen naar het oog.
Foto 2: mooie lichtval, veel mensen willen flare voorkomen maar je kunt er juist hele toffe dingen mee doen vind ik :D paard staat er sprekend op. Hele fijne foto!
Foto 3: hm, weet niet zo zeker wat ik hiervan moet vinden. Zeker geen slechte foto, maar hij mist 'iets' voor mij. Niet de beste uit je 'serie'. Kan komen omdat vooral het hoofd wat flets (contrastloos) oogt.
Foto 4: leuk gezien, ik stoort me alleen een beetje aan het witte rechtsonderin. Iets krapper uitgesneden was hij misschien mooier geweest, iets van de onderkant eraf nog (en evt iets van rechts, begin staart lijkt nu een beetje een gekke bobbel).
Foto 5: die manen! :)) Foto doet me sterk denken aan Tim Flach. Interessant beeld, die manen en de uitsnede maken 'm.
Foto 6: leuk portret, maar hij doet me niks verder. Kwaliteit lijkt ook wat minder te zijn vergeleken met de andere foto's? Hij lijkt hier iig wat onscherper.
Foto 7: hij doet een beetje pijn aan mijn ogen :+ vooral de jurk en het meisje zijn me téveel wit. Hou normaal wel van wat overbelichtheid, maar dit vind ik toch te fel.
Foto 8: leuke houding, maar ook wel erg fel (achtergrond/tanden). Leuke foto... maar meer niet. Valt een beetje weg tegen de eerste paar van je 'serie'.

Foto 2 & 5 zijn hier favoriet. :)

Het valt me op dat je in je eerste foto's vrij weinig contrasten hebt terwijl in de laatste paar (6, 7, 8) het contrast juist vrij extreem is. Iets teveel naar mijn smaak, maar dat komt met name door het overbelichte.
Maar leuk hè, donkere onderwerpen met zo'n witte achtergrond. :))

Verder zijn het nette foto's, leuk om weer wat anders te zien dan de standaard portretjes. :)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [FOTO] Equine in Black & White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:32

Je speelt natuurlijk wel vals met twee kleurenfoto's ertussen he? ;)

Gave serie, leuk om te zien dat je bewust bezig bent om niet alleen 'het paard zo mooi mogelijk op de foto te zetten', maar verder blijft kijken. Andere composities, andere uitsneden, andere poses dan je vaak ziet: erg leuk :)
Ik ga wel mee met de mensen boven me, degene op wit zijn wel heel, heel wit. Ik denk zelf dat dat bij zwart (helemaal zwart) beter werkt, helemaal wit wordt wel heel klinisch. Misschien zou je de serie kunnen uitbreiden met nog een portret tegen een iets bewolkte lucht? En de foto met fjord zou je met een iets andere zw/w omzetting misschien iets 'weg' kunnen halen van het wit, zodat ie iets minder knalt?

Milky_Way

Berichten: 1587
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:24

3, 4 en 5 spreken mij het meest aan. De rest vind ik al snel wat 'gewoon' namelijk.
De foto's deden me ook wat denken aan het werk van Tim Flach: http://www.timflach.com/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 7 bezoekers