Neusgaten schoonhouden bij verkoudheid???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Neusgaten schoonhouden bij verkoudheid???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 23:40

hallo

Bij ons op stal staat een 2 jarige merrie al heel lang binnen, op 10 juli hadden we de regionale keuring in Leeuwarden, het was daar pokke weer, waarschijnlijk heeft ze daar een verkoudheid van overgehouden, alleen het is nu nog niet over, er komt een flinke hoeveelheid snot uit beide neusgaten. De kleur is gelig en dan weer doorzichtig, ze gedraagt zich afwisselend de ene keer eet ze haar biks wel op en de andere keer niet, ze had een kleine verhoging.
Ik breng haar zoveel mogelijk naar buiten zodat ze een frisse neus kan halen.
De da zegt dat dit niet schadelijk voor haar is.

Maar elke dag is haar neus weer goor en een beetje verstopt, ik maak dat dan schoon met een nat washandje, en dan even later stroomt het snot er weer uit.
Is dit goed wat ik doe?

Gr. Adriana


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:46

Lijkt me niet zo fris wanneer en korsten snot aan de neus van het paard zitten dus prima dat je dat schoonmaakt.
Maar wanneer de neus echt verstopt zit van het snot zou ik toch eens heel snel de DA bellen. Paarden zijn erg gevoelig voor problemen aan de luchtwegen een een verkoudheid van een paard mag je zeker niet zo licht opvatten als een verkoudheid bij een mens.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 12:48

Idd maar de DA is vorige week net geweest, en hij zei dat het allemaal wel meeviel, maar hij komt deze week nog wel een paar keer en Vrijdag ga ik de hele dag met hem mee, dan vraag ik hem dan wel.
Ik ben helaas niet de eigenaar, maar ik pas een beetje op haar.

Ik vindt het alleen zo gek dat de DA het zo licht opneemt.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:29

Ja inderdaad goed de neusgaten schoonhouden! Wat foenegriek door het eten anders??!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 18:06

Hm ja idd, alleen theresia is super kieskeurig alles wat vreemd is eet ze niet, zo gaf de eigenaar haar gisteren wat haver, maar dat wou ze ook niet opeten.

Maar nu ik steeds (ik deed het elke dag al een paar keer) de neusgaten schoonmaak, snottert ze ook niet meer zo veel!

Plus dat ik haar wel buiten zet zodat ze in de frisse lucht komt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hobbyhorse, Nancy01 en 74 bezoekers